۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت پیراهن مجلسی دخترانه

آموزش دوخت پیراهن مجلسی دخترانه

با آموزش دوخت پیراهن مجلسی دخترانه همراه آکادمی پارس باشید . این پیراهن به صورت یقه هفت و دامن لنگی می باشد.برای دوخت این پیراهن ابتدا الگوی جلو را رسم می کنیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگوی پیراهن دخترانه

   بازی یقه را به دلخواه علامت می زنیم (حدود ۱۶ سانت).نوک سینه را مشخص می کنیم.یک لقی ۱٫۵سانتی به حلقه می بندیم.سرشانه را حدود ۷-۸سانت باز می کنیم و به بازی یقه(دوخت یقه های مختلف) وصل می کنیم.یک لقی ۲سانتی از یقه به نوک سینه ختم می کنیم.اگر سیه خیلی برجسته بود یک ساسون  ۳سانتی(بسته به پارچه) زیر سینه می گیریم.

آموزش دوخت پیراهن مجلسی دخترانه

   الگو را از خط زیر سینه برش می زنیم.برای قسمت بالاتنه به الگوی جلوی کامل نیازی نداریم.از خط وسط جلو ، ۵اوازمان به سمت حلقه رسم می کنیم و برش میزنیم تا خط وسط جلو حدودا دو برابر شود.هرچه سینه کوچکتر باشد این اوازمانها بیشتر و هرچه بزرگتر باشد اوازمانها کمتر می شود.برای قسمت پایین تنه از سمت چپ از زیر سینه تا حدود ۱۰ سانت پایین تر از باسن بزرگ اوازمان یک طرفه ایجاد میکنیم.هرچه پهلو کمتر بود اوازمان کمتری می خواهد.این خط باید ۲برابر شود.برای لنگی دامن،خط برش زیر سینه را از پهلوی سمت چپ تا حدود ۵سانت بعد از خط وسط جلو اندازه میزنیم +اندازه پیله ها میکنیم (۱۲ پیله ی ۴سانتی) و با بلندترین قد لنگی برش میزنیم.بعد از بست پیله ها و دوخت روی لباس، پایین لباس را به شکل الگو آرایش میدهیم.

آموزش دوخت پیراهن مجلسی دخترانه

آموزش دوخت پیراهن مجلسی

   جلو هم که از زیر سینه برش میخورد.برای لبه ی یقه و لنگی دامن از زانفیکس استفاده کنید ولی مواظب باشید مخصوصا در قسمت یقه به هیچ عنوان اتو رو (اتوکاری لباس) روی لباس نکشین.فقط بذارید و بردارید.توجه داشته باشید که این الگو ها فرضی هستند و اندازه گیری دقیقی ندارند و فقط برای روشن شدن توضیحات کشیده شدند.آموزش دوخت پیراهن مجلسی دخترانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس