۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت لباس عروس بچه گانه

آموزش دوخت لباس عروس بچه گانه

با آموزش لباس عروس بچه گانه با الگو همراه ما باشید. لباس عروس یکی از لباس های مورد علاقه دختربچه هاست.با پوشیدن این لباس آن ها به پرنسس های کوچولو(آموزش دوخت پیراهن بچه گانه ) تبدیل می شوند.مدلی که  در این مقاله برای شما در نظر گرفته شده طرز تهیه ساده ای دارد و حتی آماتورهای خیاطی  هم می توانند از این مدل استفاده کنند.

آموزش دوخت لباس عروس بچه گانه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

اندازه هایی که باید داشته باشید:

اندازه “الف” = بالاتنه  (دقیقا از زیر بغل تا خط کمر)

اندازه “ب” = قد دامن  + ۲۰ سانتی متر

اندازه “ج” = قد دامن + ۳۰سانتی متر

لباس عروس بچه گانه با الگو

  • قد دامن بهتر است از خط کمر تا سر زانو باشد.
  • چون لباس  پف زیادی دارد بهتر است ۲سانت از قد دلخواهتون بلندتر درنظر گرفته شود.

وسایل لازم برای دوخت لباس عروس  کودکانه:

پارچه به رنگ دلخواه اما براق: تقریبا ۲٫۵ متر

تور به رنگ دلخواه ترجیحا طرح دار: ۱٫۵متر

  • پارچه ای که استفاده میشود باید مثل ساتن یا ساتن شیشه آهار داشته باشد، تا با چین دادن پف کند.
  • عرض پارچه باید ۱٫۵ متر باشد.
  • این الگو برای کودکان  ۲ تا ۶ (پیراهن دخترانه )سال قابل استفاده میباشد، و شما میتوانید قد دامن را نهایتا ۳۰ سانت انتخاب کنید.

مدل لباس عروس بچه گانه همراه با الگو

روش تهیه:

   ابتدا از پارچه ۲دایره به شعاع اندازه “ب” تهیه میکنیم؛برای این کار پارچه را به اندازه ای که میخواهیم شعاع دایزه ما باشد از یکطرف دولا میکنیم.سپس مجددا از دولای پارچه را از وسط تا میکنیم تا پارچه چهارلا شود؛ سپس بوسیله یک مداد و خط کش از راس چهارلای پارچه، خطوطی به شعاع مورد نظر رسم کرده و این خط را با قیچی میچینیم.به همین طریق یک دایره دیگر هم به همان اندازه تهیه میکنیم. (مطابق شکل)

آموزش دوخت لباس عروس بچه گانه

لباس مجلسی بچه گانه با الگو

   در مرحله بعد از تور به شعاع اندازه “پ” یک دایره دیگر به روش فوق تهیه میکنیم.مرکز هر ۳دایره را کاملا روی هم منطبق میکنیم و با دقت به همان روش فوق تا میزنیم و اینبار از مرکز به شعاع ۱۶سانتی متر بک دایره در وسط الگوهایمان کشیده و آن را میچینیم.

لباس مجلسی بچه گانه با الگو

در مرحله آخر یک مستطیل به طول ۱٫۵ و عرض ۲برابر اندازه “الف” تهیه میکنیم.

طریقه دوخت پیراهن

   ابتدا دو دایره هم اندازه را که در مرحله اول تهیه کردیم، روی یکدیگر فیکس میکنیم… (به این صورت که دایره اول را پهن کرده طوریکه روی پارچه مشاهده شود و بعد دایره دوم را روی آن قرار میدهیم بطوریکه وارونه پارچه دیده شود).لبه بیرونی هردورا به هم میدوزیم. (لبه بیرونی دقیقا پایین دامن میشود).

مدل لباس عروس بچه گانه با الگو

   دامن را رو میکنیم، بصورتی که درز دوخته شده دیده نشود و دوی لبه دوخته شده را اتو میکنیم.تور دایره ای شکل را برروی دامن منطبق میکنیم بطوری که سوراخ وسط هرسه لایه برهم منطبق شود و هر سه لایه را به هم میدوزیم.دو لبه مستطیل بالاتنه را روی هم قرار داده و به هم میدوزیم.بالاتنه را رو میکنیم و از عرض تا میکنیم. دولای بسته پارچه در بالای بالاتنه قرار میگیرد… و دولای باز به سوراخ وسط دامن که در شکل دوم برش دادیم دور تا دور دوخته میشود.به دلیل اینکه اندازه دقیقی در دست نبود، قبل از دوختن بالاتنه آن را با خط کمر دامن اندازه میزنیم و درصورتی که پارچه بالاتنه اضافه بود اضافه آن را میچینیم.اگر خط کمر دامن اضافه تر بود بوسیله چین سوزنی اضافه آن را کم میکنیم.در این مرحله که دوخت ما کامل شده بالاتنه لباس را به فاصله ۱٫۵سانت از خط کمر یم رودوزی میکنیم. خط دوم را مجددا ۱٫۵ بالاتراز خط اول و همینطور ادامه میدهیم تا تقریبا ۲سان به بالای بالاتنه برسیم.

آموزش دوخت لباس عروس بچه گانه

مدل لباس مجلسی بچه گانه با الگو

   کش نیم سانتی که از قبل تهیه شده را بردارید و به اندازه دورکمر کودک (طوری که فشار کش او را اذیت نکند) برش بزنید و از آن به تعداد درزهای رودوزی شده تهیه کنید.از وارونه لباس و از جایی که درز عمودی بالاتنه هست، فاصله تمام رودوزی ها را کش رد کنید. و سر و ته هر کش را گره بزنید.

مرحله نهایی:

   اگر دقت کرده باشید تور، از دامن اصلی بلندتر بود؛ حالا با فاصله های یک اندازه دور تا دور لبه آن را حدودا ۸ علامت بزنید.حالا صورت عودی به سمت خط کمر، هر علامت را تا حدود ۷سانتی خط کمر چین ریز بدهید و با نخ و سوزن محکم کنید… مراقب باشید تور را به دامن اصلی ندوزید.بعد از این کار شما میتوانید به سلیقه خود با سنگ ها و مروارید و گلهای ریز روی لباس را تزئین کنید.پشت لباس را با یک پاپیون بزرگ روی خط کمر تزئین کنید.(آموزش تزیین لباس عروس )

 

آموزش دوخت لباس عروس بچه گانه

برای مشاهده دوره آموزش دوخت لباس عروس در آموزشگاه لباس عروس  هنر پارس به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس