۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت شلوار

آموزش دوخت شلوار

امروز آکادمی پارس آموزش دوخت شلوار را برای شما همراهان همیشگی آماده کرده است. شلوار از تن پوش های زنانه و مردانه می باشد وبیشترین استفاده را دارد. انواع مختلفی دارد که هر شخص طبق سلیقه خود از آن استفاده می کند. با یادگیری اساس شلوار میتوانید چندین نوع مختلف از شلوار ها را برای خود آماده کنید.

آموزش دوخت شلوار

آموزش دوخت شلوار

برای دوخت شلوار ابتدا باید الگو ی آن را رسم کنیم. در این جا آسان ترین الگوی شلوار خدمت شما هنردوستان عزیز ارائه می شود.

پس از اندازه گیری های مورد نظر برای شلوار شروع به رسم الگو می کنیم . ابتدا الگوی جلوی شلوار را رسم می کنیم و سپس قسمت پشت را رسم می کنیم.

رسم الگوی شلوار

دو خط عمود بر هم روی کاغذ رسم میکنیم و یک نقطه را ۰ می نامیم. از نقطه ۰ قدفاق را عمودی اندازه زده و رسم میکنیم می شود نقاط ۰_۱ . حال از نقطه ۰ قد باسن یا همان بلندی باسن را اندازه زده و رسم میکنیم می شود نقاط ۰_۲ .

قد شلوار را از نقطه ۰ پایین رفته رسم می کنیم نقاط ۰_۳ به دست می آیند. یک دوم نقاط ۱_۳ را منهای ۵ سانت حساب کرده حاصل را به صورت عمودی اندازه زده رسم میکنیم می شود می شود نقاط ۱_۴ .

یک چهرم دور باسن را به دست آورده رسم می کنیم می شد نقاط ۲_۵ . اندازه نقاط ۱_۷ ، ۴ تا ۵ سانت می باشد. یک دوم فاصله نقاط ۶_۸ را به دست آورده به شکل عمودی به بالا و پایین الگو رسم میکنیم می شود نقاط ۷_۸ که همان خط اتوی شلوار می باشد.

یک دوم دور زانو را حساب کرده  واز نقطه ۷ با خطی منحنی ب ۱۱ رسم میکنیم می شود نقاط ۹_۱۱ و ۹_۱۲ .  نقاط ۳_۱۰ و ۱۰_۱۳ یک دوم دور دمپای موردنظر می باشند.

از نقطه ۰ ، یک سانت علامت می زنیم میشود نقطه ۱۴٫ حال نقطه ۱۴ را به ۲ وصل می کنیم واز ۲ به شکل هلال به نقطه ۷ رسم می کنیم. یک چهارم دور کمر + مقدار ساسون دلخواه تا ۲ سانت جمع کرده حساب می کنیم ورسم می کنیم میشود نقاط ۱۴_۱۵ .

برای قسمت نقاب شلوار که زیپ(آموزش زیپ مخفی) به آن متصل می شود به پهنای ۵ سانت تا خط باسن رسم کنید. این از الگوی جلوی شلوار .آموزش دوخت شلوار

آموزش دوخت شلوار

الگوی پشت شلوار:

برای به دست آوردن نقاط ۱_۶ ، به اندازه ۲ سانت خطی به سمت بالا رسم می نماییم. حال یک چهارم دور کمر + مقدار ساسون دلخواه( ۲ تا ۳ سانت) رسم می کنیم میشود نقاط ۱۵_۱۷ . از نقطه ۱۷ به اندازه ۳سانت و نیم ثابت علامت میزنیم و نقطه ۱۸ به دست می آید حالا ۱۸ را به ۱۵ وصل می کنیم و مقدار ساسونی که اعمال کرده بودیم را روی خط اتو رسم میکنیم. یک دوم خط ۱۶_۱۷ را حساب می کنیم برای نقاط ۱۷_۱۹ .

با توجه به سایز افراد از ۸ سانت تا ۱۲ سانت استفاده می کنیم برای به دست آوردن نقاط ۷_۲۰ . نیم سانت از نقطه ۲۰ علامت می زنیم می شود نقطه ۲۱ حالا نقطه ۲۱ را به شکل هلال به نقطه ۱۹ وصل می کنیم.

به اندازه ۳ سانت از نقطه ۱۱ علامت می زنیم می شود نقطه ۲۱ و ۲۲ را به شکل هلال به هم وصل می کنیم . اندازه نقطه تا نقطه ۲۳ هم ۳ سانت می باشد.

الگوی پشت شلوار هم تکمیل شد. حال از یکی کپی می گیریم مثلا الگوی پشت را کپی می گیریم و الگوی جلو را روی همان کاغذ جدا می کنیم و روی پارچه می اندازیم روی پارچه نیز باید طبق فاصله یک اندازه پایین وبالای شلوار از خط اتو تا ترکی پارچه  ،الگو را فیکس کرده برش و دوخت بزنیم.

آموزش دوخت شلوار

نویسنده: سحرکازانی

لطفا مقالات و آموزش ها را با دوستانتان از طریق پنل پایین به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس