۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دامن لنگی بلند

آموزش دامن لنگی بلند

با آموزش الگو دامن لنگی بلند همراه ما باشید. این آموزش توسط سرکار خانم خدارحمی تهیه و تدوین گردیده است.آموزش دوخت دامن لنگیآموزش دامن لنگی بلند

از الگوی دامن راسته تهیه می شود . در ابتدا به طور سطحی الگوی اولیه دامن را مرور می کنیم . یک کادر می کشیم به عرض 2/1 باسن به اضافه (cm2الیcm1) و به طول قد دامن دلخواه در خط کمر (2/1 دورکمر به اضافه cm1) اندازه زده , هر اندازه که ماند در قسمت CB اختلاف باسن و کمر می شود و این مقدار حجم ساسون ها می شود .

دامن لنگی متریک

ساسون پهلو و ساسون جلو و پشت به این طریق به دست می آید و حالا برای این مدل دامن از الگوی پیش (جلو) کامل استفاده می شود برای کشیدن جلو کامل کاغذ را تا زده کاربن زیر کاغذ می گذاریم و پیش را کپی می کنیم.

آموزش دامن لنگی بلند
دامن لنگی والان دار

دامن لنگی بلند: یک الگوی جلوی کامل بدست می آید . در قسمت پهلوها از هر طرف cm2 داخل شده چون این مدل حالت لنگی و روی هم دارد . در قسمت پایین کار گشاد می شود برای همین cm2 از هر طرف داخل شده که کار یه مقدار جمع شود در قسمت c f یا همان خط مرکزی جلو از پای دامن هر جا که قد دامن هست cm25 تا cm30 بالا آمده و از سر پنس ها از هر طرف طوریکه این خط cm25 الی cm30 را قطع کند می کشیم تا قسمت cm2 پهلو با کاغذ پوستی هر دوتا سمت الگو را که طراحی کردیم بر می داریم .

دامن لنگی راسته

در قسمت پشت فقط از قسمت پهلو cm2 داخل شده و تنها تغییر در قسمت همین مقداری است که در پهلو داخل می شویم پشت روی دو لای پارچه قرار می گیرد اما جلو هر کدام را می توان جداگانه روی یک لای پارچه قرار داده می توان از دو رنگ متفاوت استفاده کرد یا اینکه یه سمت ساده گیپور استفاده کرد . این به ذوق و سلیقه خود شخص بستگی دارد .آموزش دامن لنگی بلند
برای دوخت در قسمت جلو هر کدام در خط کمر تا سر پنس دوخته می شود و در پهلوها هم به پهلو پشت وصل می شود در قسمت جلو قسمت پای دامن حالت هلالی دارد .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس