۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش خیاطی مبتدی

آموزش خیاطی مبتدی

با  آموزش خیاطی مبتدی از آکادمی پارس خدمت شما هستیم. با این آموزش فرد مبتدی قادر خواهد بود الگوی اولیه بالاتنه را رسم کند. برای رسم الگو ی متدهای مختلفی وجود دارد از جمله متد گرلاوین، فرانسه، مولر و… که هرچه اندازه گیری ها و فرمول ها در متد مورد استفاده دقیق تر و فنی تر باشد نتیجه کار بهتر و بی عیب ونقص تر خواهد شد.

آموزش خیاطی مبتدی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱آموزش خیاطی مبتدی

اندازه گیری:

تمامی اندازه ها را می توان به راحتی از روی بدن شخص اندازه گرفت:

دور کمر: دور تا دور گودترین قسمت بالاتنه در کمر را با متر اندازه میزنیم می شود اندازه دور کمر.
دور سینه: دور تا دور سینه را با متر اندازه میزنیم و اندازه دور سینه به دست می آید.
دور باسن: با متر دور تا دور برجسته ترین قسمت باسن را اندازه گیری می کنیم دور باسن نیز به دست می آید.

قد سرشانه: از گوشه گردن تا انتهای سرشانه جاییکه استخوان کتف وجود دارد را اندازه می زنیم.
قد بالانه جلو: متر را از گوشه گردن گذاشته از سینه رد می شود تا خط کمر اندازه می زنیم می شود قد بالاتنه جلو.
قد بالاتنه پشت: از قسمت پشت شخص متر را گوشه گردن گذاشته و تا خط کمر را اندازه میزنیم قد بالاتنه پشت به دست می آید.
دور گردن: دورتا دور گردن شخص را با یه انگشت زیر متر اندازه می زنیم.
بلندی باسن: از خط کمر تا روی برجسته ترین قسمت باسن را اندازه می زنیم تا قد باسن به دست آید.
بندی کف حلقه: از گوشه گردن تا خط سینه را اندازه بزنیم بلندی کف حلقه به دست می آید.

نحوه رسم بالاتنه پشت:

اول از همه از سمت چپ کاغذ الگو خطی به صورت عمود کشیده یه نقطه علامتگذاری می کنیم و نقطه ۱ می نامیم.
حال از نقطه ی ۱ به اندازه ی بلندی خط حلقه پائین می آییم نقطه ۲ به دست می آید.
از نقطه ی ۱ به اندازه ی بلندی بالاتنه پشت پایین می آییم تا نقطه ی ۳ به دست آیدو از نقطه ی ۳ به اندازه ی بلندی باسن پایین می آییم تا نقطه ی ۴ به دست آید  نقاط ۱، ۲، ۳ و ۴ را به راست عمود می کنیم.
از نقطه ی ۱ به اندازه ی یک شیشم دور گردن +۱ سانت به سمت راست می رویم و نقطه ۵ به دست می آید.

آموزش خیاطی مبتدی

از نقطه ی ۵ ،  ۲ سانت بالا می رویم تا نقطه ی ۶ به دست آید .  از نقطه ی ۱ به اندازه ی یک هشتم دور سینه +۶ سانت به راست می رویم تا نقطه ی ۷ به دست آید و بعد از نقطه ی ۷ به اندازه ی ۲ سانت بالا می رویم تا نقطه ی ۸ به دست آید حالا نقطه ی ۶ و ۸ را به هم وصل می کنیم .

از نقطه ی ۲ به اندازه ی یک چهارم دور سینه – ۲ سانت به سمت راست می رویم تا نقطه ی ۹ به دست آید. از نقطه ی ۹ به اندازه ی یک سانت ونیم بالا می رویم تا نقطه ی ۱۰ به دست آید حالا نقاط ۸ و ۱۰ را مطابق تصویر زیر به هم وصل می کنیم .

از نقطه ی ۳ به اندازه ی ۲ سانت به راست می رویم تا نقطه ی ۱۱ به دست آید، نقطه ی ۱۱ را با یک خط راست از بالا به نقطه ی ۱ و از پایین به نقطه ی ۴ وصل می کنیم . از نقطه ی ۴ به اندازه ی یک چهارم دور باسن – ۲ سانت به راست می رویم تا نقطه ی ۱۲ به دست آید . از نقطه ی ۱۱ به اندازه ی یک چهارم دور کمر به راست می رویم تا نقطه ی ۱۳ به دست آید نقطه ی ۱۳ را با خط راست به نقطه ی ۱۰ و هلالی به نقطه ی ۱۲ رسم می کنیم.

آموزش خیاطی مبتدی

آموزش خیاطی مبتدی

آموزش خیاطی مبتدی

نحوه رسم الگو جلو:

خطوط افقی الگو را به سمت راست کاغذ امتداد می دهیم به طوریکه تا نقطه ی ۱۴ حداقل ۴۰ سانت با نقطه ی ۱۲ فاصله داشته باشد. از نقطه ی ۱۴ به اندازه ی یک چهارم دور باسن +۲ سانت به سمت چپ می رویم تا نقطه ی ۱۵ به دست آید. از نقطه ی ۱۶ به اندازه ی یک چهارم دور کمر + ۵ سانت به سمت چپ می رویم تا نقطه ی ۱۷ به دست آید و از نقطه ی ۱۸ به اندازه ی یک چهارم دور سینه بعلاوه ۲ سانت به سمت چپ می رویم تا نقطه ی ۱۹ به دست آید.

از نقطه ی ۱۹ به اندازه ی یک سانت ونیم بالا می رویم تا نقطه ی ۲۰ به دست آید.

آموزش خیاطی مبتدی

نقطه ی ۱۷ را با یک خط راست به نقطه ی ۲۰ و هلالی به ۱۵ وصل می کنیم،از نقطه ی ۱۶ به اندازه ی بلندی بالاتنه(الگوی بالاتنه گرلاوین) جلو که در اندازه گیری به دست آوردیم به بالا می رویم تا نقطه ی ۲۱ به دست آید .

از نقطه ی ۲۱ به اندازه ی یک شیشم دور گردن +۲ سانت بالا می رویم تا نقطه ی ۲۲ به دست آید حال از نقطه ی ۲۲ به اندازه ی یک شیشم دور گردن + ۲ سانت بالا می رویم تا نقطه ی ۲۳ به دست آید. فاصله نقاط ۲۲ تا ۲۳ را نصف می کنیم تا نقطه ی ۲۴ به دست آید و بعد که به دست آمد این نقطه را به سمت چپ عمود می کنیم .

اندازه ی خط ۶ تا ۸ الگو ی پشت را به دست آورده هر چقدر بود + ۵ سانت کرده مقدار حاصل را از نقطه ی ۲۳ طوری اندازه می زنیم که روی امتداد نقطه ی ۲۴ قرار بگیرد و  به این ترتیب نقطه ی ۲۵ به دست آید، نقطه ی ۲۵ را مطابق شکل به نقطه ی ۲۰ وصل می کنیم . فاصله ی ۲۳ تا ۲۵ را نصف می کنیم تا نقطه ی ۲۶ به دست آید، از نقطه ی ۲۶ به اندازه ی دو سانت ونیم  به راست و دو سانت ونیم به چپ می رویم تا نقاط ۲۷ و ۲۸ به دست آیند .
از نقطه ی ۱۸ به اندازه ی یک دهم دور سینه+۱ سانت به چپ می رویم تا نقطه ی ۲۹ به دست آید حالا نقاط ۲۷ و ۲۸ را به نقطه ی ۲۹ وصل می کنیم و از نقطه ی ۲۹ خطی عمود به پایین می کشیم تا نقاط ۳۰ و ۳۱ به دست آیند .
از نقطه ی ۳۰ به اندازه ی ۲ سانت به راست و ۲ سانت به چپ می رویم تا نقاط ۳۲ و ۳۳ به دست آید سپس این دو نقطه را از بالا به ۲۹ و از پایین به ۳۱ وصل می کنیم و کار الگو کشی تمام است.

آموزش خیاطی مبتدی

نویسنده: سحرکازانی

شما میتوانید با شرکت در دوره های آموزشی آکادمی پارس به یک خیاط حرفه ای تبدیل شوید.

دوره الگوسازی و دوخت- آموزش خیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس