۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش خیاطی با الگو مبتدی

آموزش خیاطی با الگو مبتدی

در مقاله ی آموزش خیاطی با الگو مبتدی آموزش بلوز و یا یک کت ساده(آموزش خیاطی مبتدی ) را برای شما عزیزان شرح می دهیم.به دلیل این که دور باسن بزرگتر از سینه  است، الگو را به اضافه ۱۰ کرده و  روی همان الگوی قبلی که رسم کردیم؛ می کشیم. به این ترتیب بین الگوی پیش و پشت  ۱۰ سانت  فاصله می افتد. حالا دور باسن را تقسیم بر ۴ کرده مثلا ۲۷٫۵=۷÷ ۱۱۰ روی خط کت اندازه می زنیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   از کمر به اندازه ۲۰ سانت پایین آمده خط  باسن بزرگ بدست می آید. از محل باسن بزرگ به پنس پهلو وصل می کنیم. پنس جلو را از کمر ۱۲ سانت پایین آمده و می کشیم.  پنس پشت را تا خط باسن بزرگ امتداد می دهیم.این الگو را می توان برای پیراهن تنگ(آموزش دوخت پیراهن زنانه ) نیز استفاده کرد، یعنی به اندازه دامن امتداد داده و الگو را آماده کنیم.

آموزش خیاطی با الگو مبتدی

   برای کت ۲ (آموزش دوخت کت زنانه )سانت از خط سینه  پایین آمده و حلقه آستین را می کشیم برای پیراهن حد معمولی را می کشیم. برای لباس های بدون آستین ۲ سانت از حلقه بالا می رویم.برای اندازه بازی یقه لباس یا کت، از گودی یقه تا به اندازه  ای که می خواهیم باز شود اندازه می گیریم و به الگو منتقل می کنیم  و خط دست زیر و رو را امتداد می دهیم.

آموزش خیاطی با الگو مبتدی

آموزش خیاطی با الگو از مبتدی

   برای اینکه برشی بر روی سینه ایجاد کنید، ابتدا الگوی بالاتنه را می کشیم و از خط کارور به نوک سینه خطی به صورت منحنی می کشیم، زمانی که پنس شانه( ) گرفته شود این خط منحنی کمی بازتر می شود که با دوختن آن حالت سینه ایجاد می شود.

برش سرشانه

   الگوی جلوی بالاتنه را رسم می کنید و از روی پنس سرشانه ( ) برش می دهیم.برای اینکه روی کارور کیس ایجاد نشود از هر طرف نیم سانت اریب می کنیم، می توانیم دو الگو را روی هم قرار داده و اریب کنیم تا به یک اندازه شود. به دلیل این که طرف پهلو معمولاً اریب است و طرف پیش صاف تر است، هنگام دوخت باید دقت شود که طرف پهلو اضافه نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس