۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش الگوی بالاتنه و تبدیل به کیمونو + ویدیو کامل

از قسمت بالای صفحه 10سانتیمتر میایم پایین و یک خط افقی رسم میکنیم. ابتدای این را میزاریم شماره 1 از شماره 1 به اندازه 1 به بلندی کف حلقه میایم پایین و از این نقطه یک خط افقی رسم میکنیم و میزاریم شماره 2. و بعد دوباره ازشماره 1به اندازه خط بالاتنه پشت میایم پایین و میذاریم شماره 3 و بعد از شماره 3 به اندازه بلندی کف حلقه یا به اندازه فاصله 1 تا 2 مییایم پایین و این نفطه میشه شماره 4. و از شماره 1 به اندازه قد لباس اندازه میزنیم و میایم پایین و میشه شماره 5.  و از شماره 5 هم یک خط افقی رسم میکنیم. خط شماره 2 خط سینه است، خط شماره 3 خط کمر، و خط شماره 4 خط باسن است. روی خط سینه از شماره 2 به اندازه کارور جلو میایم به سمت راست که میشه شماره 6. از شماره 6 یک خط به سمت بالا و پایین عمود میکنیم. از شماره 1 ، 4 سانتیمتر میریم بالا میشه شماره 7. از این نقطه یک خط افقی رسم میکنیم. از نقطه شماره 7 به اندازه گشادی یقه پشت به اضافه 1 سانتیمتر به سمت راست میریم نقطه 8 و همینطور به اندازه گشادی یقه پشت  به اندازه 5/1سانتیمتر پایین میایم. نقطه 9 و از نقطه 8 به نقطه 9 هلال یقه را رسم میکنیم. بعد از اینکه هلال یقه رو رسم کردین از نقطه 6 به اندازه یک سوم گشادی کف حلقه به اضافه 5/0 سانتمتر به سمت راست میریم میشه شماره 10 .

 

رسم الگوی کیمونو

یک خط عمود میکشیم به پایین از نقطه 10. الان الگوی جلومون تا این مرحله کافی است برای کشیدن کیمونو. حالا میریم الگومون رو تبدیل میکنیم به کیمونو. از نقطه شماره 8 که یک خط افقی رسم کردیم به اندازه قد آستین به اضافه سرشانه به سمت راست از روی همین خط افقی علامت میزنیماگر لباس ها مچ داشت که الان لباسی که میخایم براتون بدوزیم مچ داره این عدد میشه سرشانه به اضافه قدآستین منتها قد آستین منهای دوسوم پهنای مچ میشه. مثلا پهنای مچ ما 6سانتیمتر است قدآستین میشه منهای 4سانتیمتر. اگر قد آستین رو 60 ساتیمتر بگیریم میشه منهای دوسوم پهنای مچ که 6سانتیمتر درنظر گرفتیم یعنی 4سانتیمتر از نقطه شماره 8 میایم جلو ومیشه نقطه شماره 11. از نقطه شماره 11، 10الی 15 سانتیمتر میایم پایین میذاریم شماره 12. حالا دوباره از نقطه 8 به نقطه 12 یک خط وصل میکنیم. که طول این خط هم دقیقا باید به اندازه خط 8 تا 11 باشه.

رسم الگوی خط آستین و سرشانه

این میشه خط آستین و سرشانه از نقطه 12 یک خط عمود به خط 8 تا 12 میکشیم. طول این خط برابر با یک دوم دورمچ است. وچون مامیخاهیم مچ بدیم دورمچ آستین کیمونو رو یکم گشادتر میگیریم که دو یا سه تا پیلی روی دستمون بخوره. بعد دوباره از نقطه 13 هم یک خط عمود میکنیم حدود 20 تا 30 سانتیمتر باشد. حالا میریم توی بدنه. از نقطه 10، 3 الی 4 ساتیمتر میایم پایین 3 الی 4 سانتیمتر میریم بیرون. نقطه رومشخص میکنیم.از خط کمر اگه بخایم مدل لباس صاف بایستد همون 2الی 3 میایم ولی اگر بخایم یکم فون داشته باشد توی خط کمر 1 سانتیمتر کمتر ازچیزی که توی خط حلقه اومدیم میایم بیرون که ما 3 سانتیمتر میایم بیرون . روی خط باسن هم همون 3 الی 4 سانتیمتر و روی خط لبه کارمون هم همون 3 الی 4 سانتیمتر میایم بیرون. این نقاط رو به هم وصل میکنیم. و بعد از خط پهلو تا خط زیر آستین را به صورت هلال به هم وصل میکنیم. این میشه اساس الگوی کیمونو.

مدل سازی شومیز

برای گشادی بیشتر این 3 یا 4 ساتیمتر هارو بیشتر کنید یا اگرمیخواهید لبه هاتون فون تر باشد بیشتر میگیرید که این اندازه ها دست خودتون است. حالا میریم سراغ مدلسازی شومیزی که میخایم بدوزیم. مدل شومیز ما یه شومیز جلوبسته آستین کیمونو است. وقتی که ما الگوی جلوی کیمونو رو کشیدیم عین این الگورو باید کپی کنیم برای الگوی پشت شومیزپس این الگو رو قیچی میکنیم و از الگوی جلومون کپی کنیم برای اینکه الگو پشت رو طراحی کنیم. الگوی جلو رو میذاریم  روی یک کاغذ سفید دورتادورشو میکشیم. یقه رو لازم نداریم چون یقه پشت رو باید طراحی کنیماین خط افقی سبزی که داریم رو امتداد میدیم خط سرشانه رومیکشیم و دور تا دور الگو رو عین خودش کپی میکنیم و خط باسن و خط کمر رو مشخص میکنیم.

الگوی پشت و جلوی شومیز

حالا باید الگوی جلو رو یکسری تغییرات بدیم که بشه الگوی پشت. از نقطه سرشانه به خطی که امتداد دادیم پشت یقه را طراحی میکنیم و هلال میکنیم. در واقع یقه پشت کوچکتر از یقه جلو است. با این خطی که امتداد دادیم از نقطه سرشانه به خط وسط پشت یقه پشت رو رسم میکنیم. تفاوت دیگه ای که یقه پشت داره توی الگو پشت سرشانه پشت رو یک سانتیمتر میریم بالا. این میشه الگو پشت که الگوی جلو و سرشانه جلوهم یک سانتیمتر میایم پایین و قیچی میکنیم. ما الان یک الگوی پشت داریم یک الگو جلو. وقتی که الگوها رو رسم کردین حتما روی الگوها اطلاعاتش رو بنویسید. الان ما یه شومیز جلو بسته میخایم بدوزیم پس روی خط وسط مینویسیم دو لای بسته و روی خط وسط پشت هم مینویسیم دولای باز . برای وقتی که میخایم روی پارچه بندازیم دیگه به مشکل برنمیخوریم که اشتباه کنیم الان الگوی کیمونو آماده است. این بود آموزش الگوسازی . اگرمیخاین روش های دوخت رو یاد بگیرید ویدیوهای بعدی مارو دنبال کنید. اگر نظر یا سوالی دارید برای ما کامنت بذارید و با لایک هاتون مارو حمایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس