۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دامن نیم کلوش چین دار

آموزش الگوسازی و دوخت دامن نیم کلوش چین دار + فیلم آموزشی 0 تا 100

سلام دوستان عزیز، امروز یک مدل دامن نیم کلوش چین دار می خواهیم آموزش بدیم که می تونید این دامن رو با یک یقه خشتی که توی فیلم های قبلی دیدید ترکیب کنید و یک مدل پیراهن زیبا برای خودتان بدوزید. الان می خواهیم الگوی دامن نیم کلوش رسم کنیم، دامن کلوشی که در کمر چین داره، دامن نیم کلوش ساده فرمولش میشه یک سوم کمر منهای 1 سانتیمتر ولی الان چون ما می خواهیم چین دار باشه عدد کمر رو حداقل ضرب در 2 می کنیم یعنی شما می تونید بیشتر از این کنید و چند برابرش کنید و چین دارترش کنید، ولی ما توی این مدل 2 برابرش می کنیم مثلا کمر رو می گیریم 80 سانتیمتر ضرب در 2 میشه میشه 160 سانتیمتر و بعد تقسیم بر 3 میکنیم.

الکوسازی دامن نیم کلوش

بعد عدد بدست اومده رو از زاویه کاغذ الگومون علامت می زنیم و یک ربع دایره در میاریم که میشه کمر دامن، حالا از این خط هلال به اندازه قد دامن که دلخواه است به همان صورت قبل ذعلامت می زنیم و به هم وصل می کنیم که میشه لبه پایین دامن، الگوی دامن نیم کلوش کمر چین دار آمادست. برش دامن راهنمای دامن رو هم می نویسیم، خط وسط جلو روی دولا بسته است و خط دیگه که خط وسط پشت است روی دولای باز پارچه قرار میگیره و برای قسمت کمر دامن 1 سانتیمتر و قسمت پشت دامن 1 سانتیمتر و لبه پایین دامن هم 1 سانتیمتر جادوخت لازم داریم.

دامن نیم کلوش

برش و دوخت دامن چین دار

قسمت وسط جلو دامن که دولا بسته است رو چرت می زنیم و همینطور یک بار دیگه تا می کنیم که دوباره وسط آن رو چرت می زنیم که میشه خط پهلو. قراره این قسمت که جلوی لباسمون هست رو چین سوزنی بدیم و به بالاتنه بدوزیم و قسمت پشت دامن رو هم کش 1 سانتیمتری بدوزیم اول درز وسط پشت دامن رو میدوزیم و دو تا پهلویی که چرت زدیم بینش رو با دونه درشت چرخ، دوخت میزنیم که خوایم خرد بدیم، اول میایم وسط دامن رو به وسط بالاتنه وصل می کنیم و دامن رو هم ه پهلوی بالاتنه وصل می کنیم، حالا این مقداری که باقی مونده رو خرد میدیم و سوزن می زنیم و چرخ می کنیم و برای پشت دامن کش 1 سانتیمتری می دوزیم. میزان اندازه زدن کش بستگی به جنس کش داره بعضی کش ها وقتی می کشیم و می دوزیم باز میشه یعنی نرمه که اون کش ها رو باید منهای 20 سانتیمتر کنیم ولی اگر کش صفت بود منهای 10 الی 15 سانتیمتر می کنیم، کمر دامن رو هم می تونید با متر اندازه بزنید و هم کش رو بذارید روی کمر و اندازه کل کمر رو می گیریم و 20 سانتیمتر از آن رو کم می کنیم و اندازه کش کمر مشخص می شود.

دوخت دامن نیم کلوش چین دار

برای اینکه راحت تر بدوزیم و چین کش میزان در بیاد وسط کش رو علامت می زنیم و وسط کش رو میذاریم روی درز وسط پشت و برای اینکه کار تمیزتر دربیاد می تونید 5/0 سانتیمتر پایین تر از سردوز باشه و سردوز رو روی کش تا کنید و یک سر کش رو می ذاریم روی پهلوی سمت راست و یک سر دیگر کش رو میذاریم روی پهلوی سمت چپ و سوزن می زنیم و بعد کش رو می کشیم و چین میاد، اول کار رو سرقائمی میریم که کش باز نشه بعد کش رو می کشیم که یک لبه پارچه هم روش هست و از لب به لب پارچه چرخ می کنیم. الان الگوی بالاتنه کامل شده میریم آستین رو می دوزیم و کش رو بهش وصل می کنیم. این آموزش هم تمام شد، امیدوارم که با دقت این آموزش رو دیده باشید و براتون مفید باشه، اگر سوالی داشتید برای ما کامنت بذارید، در اسرع وقت بهتون پاسخ میدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس