۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش الگوسازی و دوخت آستین دو تکه گیپور

آموزش الگوسازی و دوخت آستین دو تکه گیپور

سلام و وقت بخیر خدمت شما دوستان عزیز، امروز برای شما یک نوع آستین آماده کردیم که ترکیبی از آستین گیپور و پارچه ساده ست، با ما همراه باشید تا الگوسازی و دوخت این آستین را به شما آموزش بدهیم. آستینی که می خواهیم آموزش بدهیم یک آستین دولایه است که لایه زیرین یک آستین تنگ گیپور است و لایه رویی یک آستین دو تکه از پارچه اصلی است.

طراحی و الگوسازی آستین

ما اول آستین تنگ را طراحی می کنیم، برای آستین تنگ فقط مهم این است که دور بازو شما به اندازه 1 الی 2 سانتیمتر آزاد باشد، وقتی که متر را دور بازو می گیرید یعنی آزادی زیاد بهش ندهید که کیپ تن بایستد و دور مچ را هم دقیقا اندازه دور مچ می گیریم یعنی فقط به اندازه ای که آستین از دست رد شود، مثلا اینجا دور مچ را 24 سانتیمتر گرفتیم که میایم دور مچ آستین را تنگ می کنیم که این الگو میشود پارچه گیپور و از این الگو یک کپی می کنیم برای مدلسازی قسمت رویی آستین شومیز.

 

مدلسازی آستین شومیز

برای مدلسازی این قسمت از آستین، اول از همه ما می خواهیم آستین را مچ بدوزیم پس قد آستین به اندازه دو سوم پهنای مچ کوتاه می شود، مچ ما وقتی که 6 سانتیمتر است ما باید 4 سانتیمتر از قد آستین را کوتاه کنیم، همین کار را هم دقیقا برای الگوی آستین گیپور هم انجام میدهیم یعنی قد آستین گیپور را باید به اندازه 4 سانتیمتر کوتاه شود.

آستین در قسمت تاج و مچ

آستین ما از قسمت روی دست یعنی از تاج تا دم مچ برش خورده و باز است همینطور قسمت مچ هم وقتی به مچ وصل می شود چین دارد پس ما از تاج یک خط عمود می کنیم به پایین و این خط را برش می زنیم همینطور به دو طرف آستین به اندازه 8 تا 10 سانتیمتر اضافه می کنیم، خیلی نمی خواهیم که چین داشته باشیم و بعد به بالای آستین وصل می کنیم و الگوی آستین را برش می زنیم و خطی که از تاج عمود کردیم را برش بزنید و پشت و جلوی الگو را هم مشخص می کنیم که اشتباه نکنیم.

آستین گیپور دار

برای مچ هم یک کادر مستطیلی می کشیم که طول آن برابر با 24 سانتیمتر است که علامت زدیم چون نمیخواهیم به مچ دکمه بدهیم و فقط می خواهیم یک مچی باشد که دورتادور آن بسته است و عرض این کادر هم می شود دو برابر پهنای مچ، الگو مچ هم از پارچه اصلی بریده می شود.

دوخت آستین

اول برش آستین را سردوز می کنیم بعد جداگانه درز را به داخل تا می زنیم و چرخ می کنیم که روی کار تمیز باشد، درز آستین گیپور را چرخ می کنیم و بعد از آن درز پهلو مچ آستین را چرخ می کنیم، برای محکم شدن درز گیپور یا تورهایی که میدوزید درز دوخت را دوباره تا بزنید و از روی آن یک دوخت دیگه بروید. در قسمت تاج آستین که از هم جداست قسمت پشت آستین را میگذاریم روی جلو آستین و یک دوخت افقی روی آن بروید حالا گیپور را میگذاریم روی آستین و دورتادور تاج آستین را چرخ می کنیم که فیکس بماند.

آستین گیپور

دوخت مچ

قرار شد مچ پارچه اصلی را قسمت دم آن را چین سوزنی بدهیم که چرخ را میگذاریم روی بزرگ ترین درجه دوخت و یک دوخت درشت روی آن میرویم که بتوانیم چین سوزنی بدهیم، به اندازه ای چین بدهید که اندازه دور مچ آستین گیپور بشود. درزهای پهلو آستین رویی و آستین گیپور را میگذاریم روی هم و سوزن میزنیم و در قسمت دم مچ هم درز آستین اصلی را 1 سانتیمتر می آوریم روی همدیگه و یک دوخت افقی می زنیم که فیکس همدیگه بماند.

دوخت درز مچ و آستین

قرار شد مچ را برگردانیم و از قسمت عرض یک دوخت برویم و بعد از آن درز مچ را با درز آستین را می دهیم داخل آستین و لب به لب می کنیم و دورتادور مچ آستین را میدوزیم و اضافه درز را سبک می کنیم و لب دیگه مچ را که ندوختیم را بر می گردانیم به روی آستین و به اندازه 1 سانتیمتری که جادوخت داشتیم تا می کنیم و میاوریم روی دوخت قبلی و سوزن می زنیم و از رو یک دوخت نیش میرویم. کار آستین ها تموم شد حالا آستین ها را به تنه وصل می کنیم و لبه پایین لباس را هم میدهیم داخل و چرخ می کنیم. مرسی که تا پایان این ویدئو همراه ما بودید اگر سوالی داشتید حتما برای ما کامنت بگذارید در اسرع وقت همکارانم به شما پاسخ می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس