۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش اصول اولیه خیاطی

آموزش اصول اولیه خیاطی

آموزش اصول اولیه خیاطی شامل شناخت کار و به کار گیری صحیح ابزار و لوازم اولیه  و تبدیل آن به طرح و لباس مورد نظر است. خیاط به کسی گفته می شود که با استفاده از لوازم خیاطی برای شروع کار بتواند یک طرح (مورد نظر) را به نحو احسن و صحیح به لباس مورد استفاده (برای شخص یا اشخاص) تبدیل کند .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش گام به گام خیاطی

آموزش اصول اولیه خیاطی

-گوشه ای از یک اتاق خلوت به کار خیاطی اختصاص دهید .

-در صورتی که امکانات بیشتری در اختیار دارید می توانید از یک اتاق با نور کافی که کف آن توسط کف پوش های قابل شستشو پوشانیده شده استفاده  کنید تا جمع آوری سنجاق وسوزن و  وخرده های پارچه آسان باشد.

– محل کار باید از نور کافی برخوردار باشد و در هنگام دوختن از نور غیر مستقیم استفاده کنید.

– لوازم کار را در جعبه های مناسب قرار داده تا در مواقع ضروری به آسانی به آن دسرسی داشته باشید البته میزهای خیاطی کشودار بهتر است.

آموزش خیاطی

– هر طرح لباس از قطعات الگو های مربوط به خود تشکیل شده است.برای نگهداری الگو ها می توانید قطعات مربوط به هر طرح را در یک بسته نایلونی دسته بندی وشماره گذاری کرده یا آلبوم تهیه کنید. همچنین برای تشخیص سریع می توانید فرم طرح را روی اگو های اساسی یاداشت کنید و به طور کلی به تدریج روش مخصوص به خود را ایجاد کنید.

-آینهء قد نمایی برای پرو روی دیواری که در معرض مستقیم نور قرار نگرفته مستقر کنید به طوری که نور لازم فقط به اطراف بتابد به این طریق ،تصویر واضح و روشن تر می شود.

-در هنگام کار از لباس راحت و آزاد استفاده کنید که دارای جیب های بزرگی برای نگه داری لوازم ریز اولیه باشد.هرگز سوزن را به دندان نگیرید.

-سعی کنید تا حد امکان از انگشتانتان استفاده کنید و نخ راهرگز با دست پاره نکنید.

-کار خیاطی راروی میز برش انجام دهید.

-موقع کار از کفش راحت استفاده کنید وحرکت های ورزشی ساده ضمن کار خیاطی داشته باشید وبه مسائال ایمنی و بهداشتی کار توجه کنید.

-طرح لباس هنگامی کامل و بدون ایراد می شود که پارچه آن فبلا از هرنظر برسی شود از قبیل طرح،جنس و رنگ، بنا براین لازم است تا حدودی با پارچه(انواع پارچه ) ها آشنا شوید.

آموزش اصول اولیه خیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس