۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آستین کلوش سرخود

آستین کلوش سرخود

با آموزش الگوی آستین کلوش سرخود در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.این آموزش توسط سرکار خانم مژگان سپه وند تهیه و تدوین گردیده است.

آستین کلوش سرخود

آستین کلوش

اندازه های مورد نیاز:

مجموع گشادی دور حلقه : برای بدست آوردن مجموع گشادی دور حلقه بعد از اینکه سر شانه و حلقه آستین را اصلاح کردیم (حلقه آستین را از قسمت درز پهلو 1 الی 2 سانتی متر گشاد می کنیم و سرشانه ی جلو و پشت را اندازه واقعی سرشانه می کنیم)

با متر به صورت ایستاده اندازه حلقه آستین جلو وپشت را اندازه زده و با هم جمع می کنیم(خطوط آبی رنگ )

برای به دست آوردن مجموع ارتفاع حلقه، ارتفاع حلقه جلو با متر به صورت مستقیم از سرشانه تا نقطه 12 را اندازه زده و مقدار به دست آمده را به اضافه میزان گشاد شده ی حلقه آستین می کنیم (1_2) سانتی متر. (به طور مثال اگر 1 سانتی متر حلقه را گشاد کردیم به اضافه 1 سانتی متر می کنیم.)

برای ارتفاع حلقه پشت به صورت خط مستقیم از سر شانه تا نقطه 10 را برای ارتفاع اندازه زده و به اضافه میزان گشاد شده حلقه آستین می کنیم. (فلش های قرمز رنگ)

استین کلوش حریر

رسم استین :

ابتدا خط عمود 1 را رسم می کنیم. از نقطه 1 به اندازه 3/1 مجموع ارتفاع حلقه آستین + 2 الی 3 سانتی متر پایین آمده نقطه 2 حاصل می شود. (2 الی 3 سانتی متر : برای افراد لاغر 3 و برای افراد چاق 2 سانتی متر)

نقطه 1 را به اندازه قد استین پایین آمده و نقطه 3 حاصل می شود. نقاط 2 و 3 را به دو طرف گونیا می کنیم از نقطه 1 روی خط مورب به اندازه 2/1 مجموع گشادی دور حلقه آستین + 1.5 سانتی متر به طرف راست روی خط افقی طوری اندازه می زنیم که روی خط افقی 2 این اندازه نقطه 4 می شود.

استین کلوش مانتو

الگوی آستین کلوش سرخود: از نقطه 1 به اندازه 2/1 مجموع گشادی دور حلقه + 1 سانتی متر به طرف چپ روی خط افقی اندازه می زنیم، که روی خط افقی 2 این اندازه نقطه 5 می شود.

از هر طرف نقطه 3، به اندازه 2/ دم دست دور مچ را اندازه زده نقاط 6 و 7 حاصل می شود.

   نقاط 6 را به نقطه 5، نقطه 4 را به نقطه 7 با خط صاف وصل می کنیم. فاصله نقاط 1 تا 4 را به 3 قسمت مساوی تقسیم کرده نقاط 8 و 9 به دست می آید و فاصله نقاط 1 تا 5 را به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و نقاط 10 و 11 به دست می آید.از نقطه 8 1.5 تا 2 سانتی متر بالا رفته از نقطه 9 1 سانتی متر از نقطه 10 1 تا 1.5 سانتی متر بالا رفته و از نقطه 11 5/0 سانتی متر پایین می آییم.

آستین کلوش دنباله دار

نقاط (5،11،10،1،8،9،4) را به هم وصل می کنیم.

آستین کلوش سرخود

تاج آستین را طراحی می کنیم، برای قسمت مچ، از مچ جدا هم می توان استفاده کرد که از قسمت پایین استین به هرمقداری که می خواهیم اندازه می زنیم و آن را به صورت دو لای بسته از خود آستین می دهیم.

با رعایت راستا و خط وسط استین، لبه الگو در استین را به قسمت های مساوی تقسیم می کنیم و بین هر تکه 5 تا 8 سانتی متر اوزمان می دهیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

 

در مقالات گذشته شومیز آستین دار و کیمونو مجلسی را آموزش دادیم
برای خرید محصول: الگوی آماده مانتو آستین کلوش و دامن کلوش زنانه کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس