۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش اتصال آستر به پیراهن

آستر دکلته و آموزش اتصال آن به پارچه اصلی + ویدیو آموزشی

سلام همراهان آکادمی طراحی لباس پارس، در این ویدیوی آموزشی رایگان طریقه وصل کردن آستر دکلته به پارچه اصلی رو همراه با استاد سرکار خانم نورایی یاد می گیریم. این کار در خیاطی و ظاهر لباس شاید زیاد چشم گیر نباشه اما جزو یکی از ریزه کاری های خیاطی در لباس های  مجلسی هستش که اگر درست انجام نشه ظاهر لباس رو بهم میریزه و نتیجه خوبی نخواهیم داشت، پس این ویدیو رو تا انتها ببینید و یاد بگیرید.

فیلم آموزش اتصال آستر دکلته به پارچه اصلی

اول برای وصل کردن، روی پارچه آستری رو روی پارچه اصلی میذاریم و درزها رو دقیقا رو به روی هم قرار میدیم و سوزن میزنیم که تکون نخوره، لبه بالای دکلته رو که چرخ کردیم به لبه زیپ رو چرخ می کنیم، یعنی آستر رو میاریم دقیقا کنار زیپ و سوزن می زنیم و با پایه زیپ می دوزیم، بعد از سوزن زدن خط بالای دکلته رو چرخ میکنیم، توی قسمت دکلته که زاویه دار میشه دونه چرخ رو ریز می کنیم و تا قسمت زاویه می دوزیم به زاویه که رسیدیم سوزن توی کار می مونه و پایه رو بلند می کنیم و کار رو می چرخونیم و دوباره دونه چرخ رو بیشتر میکنیم و ادامه دوخت رو انجام می دیم.

 

دوخت زیپ آستری

دو طرف زیپ رو به آستر وصل می کنیم یعنی پارچه رو برمی گردونیم از پایین آستر رو به تنه زاپاس وصل می کنیم و میدوزیم تا به زیپ برسه، به زیپ که رسیدیم لب به لب زیپ دوخت می ریم طوری که لبه های زیپ بره زیر کار و دیده ذشه و وقتی آستر رو برمی گردونیم لبه زیپ ول نیست و زیر دوخت آستر رفته. قبل از اینکه آستر رو برگردونیم اول باید زاپاس هارو سبک کنیم یعنی اضافات رو با قیچی ببریم، قسمت کنار زیپ رو مثلثی برش می زنیم و بقیه اش رو هم 5/0 سانتیمتری سبک میکنیم، فقط در قسمت زاویه یقه رو چرت کج می زنیم و بعد آستری رو برمیگردونیم و حالا باید لبه دکلته و کنار زیپ رو اتو بزنیم.

 

برای اتوی زیپ آستری رو کامل بخوابونید تا وقتی زیپ رو بالا پایین میکشیم آستری بین زیپ گیر نکنه. وقتی لبه دکلته رو می خواهیم اتو بزنیم این درز رو باید کمی به سمت داخل یا به سمت آستر بتابونیم که بعدا از روی لباس دیده نشه. این ویدیوی آموزشی رو با دوستانتون به اشتراک بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس