۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

کتاب خیاطی سیما عمرانی

کتاب خیاطی سیما عمرانی

در مقاله ی کتاب خیاطی سیما عمرانی به آموزش الگوی آستین دراپه و لاله ای می پردازیم . این الگو ها درکتاب خانم عمرانی به طور کامل آموزش داده شده است.

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگو و برش

   برای این مدل آستین، احتیاج به الگوی آستین پایه با قد کوتاه داریم. خط وسط آستین را روی دولای بسته کاغذ گذاشته و الگوی کامل آستین را بدست می‌آوریم و هلال حلقه جلو را آرایش می‌دهیم.(آموزش آستین کتی زنانه)حالا هلال آستین را از خط وسط آستین تا زیر حلقه جلو اندازه زده و این اندازه را از خط وسط به طرف جلوی آستین می‌رویم. در طرف مقابل، مچ آستین را از خط وسط تا خط زیر آستین پشت اندازه زده، آن را مشخص می‌کنیم و بالا را بصورت هلال به این نقطه وصل می‌کنیم. برای طرف پشت هم، هلال آستین را از خط وسط آستین تا زیر حلقه پشت اندازه زده و آن را به طرف پشت آستین علامت می‌زنیم.

کتاب خیاطی سیما عمرانی

کتاب خیاطی سیما عمرانی

   مجدداً در طرف مقابل، مچ داخل آستین شده و هلال به بالا وصل می‌کنیم. خطوط هلال و بقیه خطوط آستین را بصورت جداگانه رولت کرده و روی هر دو قسمت، خط وسط آستین را مشخص می‌کنیم. در هنگام برش باید دقت شود تا خط وسط آستین با لبه پارچه راسته شود و دو طرف آستین نیز رو به روی هم باشند.(رسم الگوی آستین ساده)

دوخت

    قبل از دوخت، لبه‌های پایین و هلال هر دو تکه را با انواع نوارهای تزئینی، می‌دوزیم و یا سردوز زده، تو می‌گذاریم، دو تکه لاله ای را از خط وسط رویهم قرار داده تا یک آستین معمولی بدست بیاید و آن را مانند یک آستین معمولی، به بالا تنه می‌دوزیم. (حالت لاله‌ای هردو آستین باید قرینه باشند.)

 خیاطی سیما عمرانی

آستین دراپه بلند

الگو و برش: برای این آستین از الگوی پایه استفاده کرده، از cm5 بالای خط آرنج، الگوی آستین را برش زده، بطوری که در زیر آستین در یک نقطه وصل باشد.

آستین را روی دولای بسته پارچه قرار می‌دهیم. طوری که از cm5 بالای خط آرنج به پایین الگو کاملاً مماس با پارچه قرار گیرد و از تاج آستین تا دولای پارچه cm18 فاصله داشته باشد.

کتاب خیاطی سیما عمرانی

دوخت

   بعد از برش، انتهای اوزمان در تاج آستین بست می‌خورد و آستین به روش آستین ساده به بالاتنه وصل می‌شود و قسمت اوزمان به حالت دراپه بالای بازو قرار می‌گیرد.(الگوی استین به روش متریک)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس