۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

کاربرد پارچه در طراحی لباس

کاربرد پارچه در طراحی لباس

با مقاله ی کاربرد پارچه در طراحی لباس همراه باشید. با ترکیب چندین پارچه در طراحی لباس می توانید طرح های جالبی را به وجود بیاورید برای اینکه پارچه های مختلف را استفاده کنید می توانید یک نمونه ی کوچک از پارچه با طرح مورد نظرتان تهیه کنید و به صورت الگو هایی که تکرار می شوند پارچه ی لباس را طراحی کنید. (آموزش چاپ پارچه )

کاربرد پارچه در طراحی لباس

علاوه بر طرح پارچه نوع و جنس پارچه ها را هم می توانید باهم تلفیق کنید .برای این کار باید به خوبی از جنس هر پارچه آگاه باشید و اینکه چه لباس هایی را می شود با آن ها تهیه کرد. (طراحی پارچه با مداد )

کاربرد پارچه در طراحی لباس

کاربرد پارچه در طراحی لباس

ابریشم

از پارچه های ابریشم عمتا برای طراحی لباس هاس شیک و مبلمان لوکس استفاده می شود.

پارچه کتانی

   پارچه کتانی به عنوان شاه پارچه ها در انواع لباس ها و لوازم منزل استفاده می شود. از پارچه ی کتانی با الیاف طبیعی، به عنوان مقام در برابر آلژی استفاده می شود. به راحتی و حتی با دست هم می توان از آن استفاده کرد، علاوه بر لباس از آن در مبلمان و پرده نیز استفاده می کنند.

 پارچه در طراحی لباس

پارچه پشمی

   نرم و استوار با ظهری جذاب و بسیار گرم است. کسی که لباس پشمی را به تن می کند در عین حال که گرم است مانع خیس شدن ناشی از عرق کردن شود. پارچه پشمی به راحتی چروک نمیخورد و در برابر سایش مقاوم است. اما در برابر حرات نمیتوان گفت مقاوم است. پارچه پشم بالغ بر دوازده هزار سال است که مورد استفاده قرار میگیرد. امروزه در کمد لباس ها شاهد استفاده از لباس های پشمی نیز هستیم.

پارچه چرمی

   ساده ، شیک و نرم است که جلوه ی خاصی به لباس ها می دهد از آن در طراحی لباس نیز استفاده می شود. در فصول مختلف از آن استفاده می شود. (مقاله چرم )
از انواع پارچه های فوق پارچه های طبیعی هستند که کاربرد هر یک از آن ها در لباس و طراحی لباس می تواند بسیار مهم ساده و شیک باشند و هر یک را بسته به نوع طرح لباس و فصول مختلف سال کاربرد متفاوتی دارد که طراح لباس از آنها استفاده می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس