۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

پاسخ به سؤال آیا مدرسین خیاطی دانشگاه بیمه هستند؟

پاسخ به سؤال آیا مدرسین خیاطی دانشگاه بیمه هستند؟

یکی از سوالاتی که مدرسان خیاطی با آن روبه‌رو هستند این است که آیا مدرسین خیاطی دانشگاه بیمه هستند؟ یا خیر و یا ممکن است سؤال آن‌ها این باشد که آیا مؤسسات دیگری وجود دارد که در آن‌ها به تدریس خیاطی پرداخت و تحت پوشش بیمه هم بود؟ برای پاسخ دادن به سؤال آیا مدرسین خیاطی دانشگاه بیمه هستند؟ نکات بسیار زیادی وجود دارد. مثلاً نمی‌توان با اطمینان گفت که مدرسانی که در دانشگاه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند، تحت پوشش بیمه قرار داشته باشند. زیرا برخی از این مدرسان به صورت قراردادی یا حق‌التدریس در این مؤسسات و دانشگاه‌ها به فعالیت پرداخته و فقط برای ساعت‌هایی که به فعالیت می‌پردازند حقوق دریافت می‌کنند و برای آن‌ها هیچ‌گونه بیمه‌ای تعلق نخواهد گرفت. این افراد علاوه بر این‌که بیمه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود شامل مزایای دیگری مانند تسهیلات، حقوق بالا، وام و سایر مزایا نخواهند بود. ضمن این‌که هیچ‌گاه در محیط کاری با ثباتی به فعالیت نمی‌پردازند.

در نتیجه نمی‌توانند روی این شغل برای همیشه برنامه‌ریزی کرده و یا به آن امیدی داشته باشند. ولی به طور کلی باید گفت اکثر دانشگاه‌هایی که مدرسان خیاطی و طراحی لباس در آن مشغول کار هستند بیشتر به صورت قراردادی و یا حق‌التدریسی مشغول به کار بوده و استخدامی برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. به همین دلیل است که می‌توان در پاسخ به سؤال آیا مدرسین خیاطی دانشگاه بیمه هستند؟ گفت درصد بالایی از دانشگاه‌ها برای مدرسان خیاطی هیچ‌گونه بیمه و مزایایی در نظر نخواهد گرفت. باوجود تلاش بی‌وقفه‌ای که مدرسان در هر زمینه‌ای انجام می‌دهند حق‌التدریسی بودن حق آن‌ها نیست. یکی از مؤسساتی که برای مدرسان خیاطی و یا طراحی لباس بیمه در نظر می‌گیرد آکادمی هنر پارس هست که در ادامه این مطالب شرایط استخدام، حقوق، مزایا و… را بازگو خواهیم نمود.

پاسخ به سؤال آیا مدرسین خیاطی دانشگاه بیمه هستند؟

مقایسه دانشگاه‌ها و آکادمی در پاسخ به سؤال آیا مدرسین خیاطی دانشگاه بیمه هستند؟

همان‌طور که در متن‌های بالا سؤال آیا مدرسین خیاطی دانشگاه بیمه هستند؟ را به صورت خلاصه پاسخ دادیم، باید بگوییم در دانشگاه‌ها با اطمینان نمی‌توان گفت چنین بیمه‌ای برای مدرسان در نظر گرفته می‌شود، ولی این اطمینان در مورد آکادمی هنر پارس وجود داشته و این آکادمی برای مدرسان و کارکنان خود بیمه در نظر گرفته است که از این نظر کارکنان خود را برای آینده بهتر و مطمئن‌تری به کار گرفته است. در کشور ما بیمه بودن در هر شغلی می‌تواند مزیت بسیار بزرگی باشد و فرد را از نظر آینده شغلی که در آن فعالیت می‌کند مطمئن می‌کند. در غیر این صورت از نظر امنیت و آینده شغلی هیچ‌گونه امیدی وجود نداشته و مدرسان نمی‌توانند با اطمینان خاطر کاملی به تدریس بپردازند.

در آکادمی هنر پارس به غیر از بیمه‌ای که برای مدرسان طراحی لباس و مدرسان خیاطی در نظر گرفته شده است ثبات کاری و حقوق بالایی است که به آن‌ها تعلق می‌گیرد و حقوق بالا می‌تواند آن‌ها را از هر شغل دوم دیگری بی‌نیاز کند و این مدرسان می‌توانند همه تمرکز تلاش و پشتکار خود را در این آکادمی به کار گرفته و به آموزش افرادی بپردازند که در زمینه خیاطی و طراحی لباس قصد دارند استعداد خود را به کار بگیرند. البته وجود کارگاه‌های آموزشی در این آکادمی که به کمک مدرسان می‌آید می‌تواند مدرسان را برای آموزش بهتری همراهی کرده و راه آن‌ها را هموارتر کند. وجود دستگاه و دستگاه‌های مجهز در این کارگاه‌های خیاطی باعث می‌شود مدرسان به صورت عملی همه تجربیات خود را در اختیار آموزش دیدگان قرار دهند. یکی دیگر از مسائلی که باعث می‌شود تدریس در آکادمی هنر پارس نسبت به مؤسسات و آموزشگاه‌های دیگر حتی دانشگاه‌ها بهتر باشد، این است که در عرصه بین‌المللی فعالیت نموده و می‌توانند کار و هنرهای خود را در زمینه طراحی و تولید پوشاک به نمایش بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس