۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

یقه مانتو جلو باز

مدل یقه مانتو جلو باز

در مقاله ی مدل یقه مانتو جلو باز به آموزش این یقه برای مانتو می پردازیم . این مانتو یک مانتوی راسته ی ساده با یقه آرشال و آستین پاکتی می باشد این مدل را بهتر است که روی الگوی بالاتنه ساده ی آستین جدا پیاده کنید .(اموزش دوخت مانتو جلو باز )

یقه مانتو جلو باز

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   برای الگوسازیِ این مدل ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .چون جلوی این مانتو دکمه خور نیست پس نیازی به اضافه کردنِ رو هم گرد به خط وسط جلو و فون کردن ندارد .اندازه ی پهنای پشت یقه از خط زرد حدود ۶ الی ۷ سانتی متر است ( خط سبز ) .بازیِ یقه را روی خط وسط جلو مشخص کنید.خط شکستِ یقه را از ابتدای خط زرد تا بازیِ یقه بکشید ( خط بنفش ) .

یقه مانتو جلو باز

مدل یقه مانتو جلو باز

   یک پنس لقیِ ۱ سانتی ( بستگی به بازیِ یقه دارد ) روی خط شکست تا حلقه آستینِ جلو بکشید ( خطوط صورتی ) .خطوط صورتی را تا نقطه ی قهوه ای قیچی کنید و این خطوط را به هم بچسبانید .(اموزش دوخت مانتو اسپرت با الگو )خط شکست را اصلاح کنید .طرح یقه را روی الگوی جلو بکشید ( خط آبی ) .(الگو مدل مانتو جلو باز )خطوط آبی در شکلِ زیر نشان دهنده ی الگوی سجافِ این مدل هستند که باید از روی آن ها کپی برداشته شده و به صورت جداگانه روی پارچه برش بخورند .

یقه مانتو جلو باز

مدل یقه برای مانتو

   زمانی که میخواهید روی الگو یقه ی مدل دار طراحی کنی بهتر است پنس را فرانسوی کنید تا بتوانید به راحتی یقه را روی الگو بکشید و سجاف را هم کپی برداری کنید چون اگر پنس در قسمت سرشانه باشد  نمیتوانید به خوبی یقه را طراحی کنید . البته اگر میخواهید روی الگو برش بزنید میتوانید اول طرح برش را بکشید و پنس سرشانه  را به برش منتقل کنید و بعد طرح یقه  را بکشید یعنی دیگر لازم نیست اول پنس سرشانه را به پهلو منتقل کنید بعد پنس پهلو را به برش منتقل کنید همان اول پنس سرشانه را به برش منتقل کنید و یقه را بکشید .

یقه مانتو جلو باز یقه مانتو جلو باز یقه مانتو جلو باز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس