۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مدل کت گیپور

مدل کت گیپور

با مقاله ی مدل کت گیپور همراه ما باشید .پارچه ی گیپور در آستین های این کت کار شده است. برای الگوسازیِ این مدل کت ابتدا به خط وسط جلو به اندازه ی ۲ الی ۲٫۵ سانتی متر برای روی هم گرد دکمه و جادکمه اضافه کنید ( خط سبز ) .

مدل کت گیپور

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   حلقه ی گردن رو به اندازه ی ۰٫۵ الی ۱ سانتی متر از گوشه ی گردن و وسط پشت و به اندازه ی ۶ الی ۸ سانتی متر از وسط جلو گشاد کنید ( خط قرمز ) .از خط سبز در وسط جلو روی خط قرمز به اندازه ی ۳ الی ۳٫۵ سانتی متر داخل شده و علامت بزنید ( خط صورتی ) .طرح جلوی کت را طبق مدل روی الگو بکشید ( خط قرمز ) .طرح لبه ی پایین کت را هم طبق مدل روی الگو بکشید ( خط آبی ) .(الگوی مانتوی کتی)

مدل کت گیپور

مدل کت گیپور

   حالا الگو را از خطوط قرمز و آبی قیچی کنید .از نقطه ی صورتی روی خط قرمز به اندازه ی ۷ الی ۸ سانتی متر فاصله گرفته و خطی موازی با خط قرمز تا نقطه ی موازنه ی سینه روی الگو رسم کنید ( خط بنفش ) .پنس سرشانه را به خط بنفش منتقل کنید .برای اینکار ابتدا یکی از خطوط طوسی را تا نقطه ی زرد قیچی کنید .(انتقال پنس سرشانه)خط بنفش را هم تا نقطه ی زرد قیچی کنید .دقت کنید که در این مرحله نقطه ی زرد نباید قیچی شود و الگو در این قسمت دقیقا به اندازه ی یک نقطه باز میماند .خطوط طوسی را به همدیگر بچسبانید و الگو را از خطوط بنفش تا پایین قیچی کنید .دقت کنید که قبل از برشِ خط بنفش حتما باید نقطه ی موازنه را با یک علامت روی الگو مشخص کنید ( خط زرد ) .

مدل کت گیپور

مدل کت

   در این مرحله الگو به دو قسمتِ شماره ۱ و شماره ۲ تقسیم میشود.در الگوی شماره ۱ یک پنس لقی به اندازه ی ۱٫۵ الی ۲ سانتی متر از طرح یقه به نقطه ی موازنه بکشید ( خطوط صورتی ) .پنس لقی را ببندید و طرح یقه را اصلاح کنید .(مدل کت زنانه فانتزی)در الگوی شماره ۲ از خط پهلو روی خط کمر به اندازه ی ۶ الی ۸ سانتی متر داخل شده و طرح برش عصاییِ کنارِ کت را طبق مدل روی الگو بکشید ( خط سبز ) .دقت کنید که فاصله ی بین خطوط برش ( خط بنفش و خط سبز ) نباید خیلی کم یا خیلی زیاد باشد یعنی شما متناسب با سایزِ شخص باید فاصله ی مناسبی را بین این خطوط ایجاد کنید .

مدل کت گیپور

آموزش الگوی کت

   الگو را از خط سبز قیچی کنید .در الگوی قطعه ی سوم از خط کمر به اندازه ی ۲ الی ۳ سانتی متر پایین آمده و خطی موازی با خط کمر روی الگو رسم کنید ( خط زرد ) .الگو را از خط زرد قیچی کنید .الگوی جلو به چهار قطعه ی شماره ۱ . ۲ . ۳ و ۴ تقسیم میشود .در الگوی پشت ابتدا قد الگو را به اندازه ی پهلوی الگوی جلو کوتاه کنید یعنی هر چقدر در الگوی جلو از خط باسن رفتید بالا و خط آبی را رسم کردید همانقدر در الگوی پشت از خط باسن بروید بالا و خطی موازی با خط کمر روی الگو رسم کنید .

مدل کت گیپور

کت گیپور

   برای الگوسازیِ قسمت پشتِ این مدل ( به صورت ساده و بدونِ پیلی ) از خط کمر به اندازه ی ۲ الی ۳ سانتی متر بیایید پایین و خطی موازی با خط کمر روی الگو رسم کنید ( خط زرد ) .فاصله ی خط زرد تا خط کمر در الگوی جلو ( قطعه ی ۳ ) و پشت باید با هم برابر باشند .ساسون پشت را به برش عصایی منقل کنید ( خط بنفش ) .(الگوی استین کت زنانه)الگو را از خطوط زرد و بنفش قیچی کنید .اگر میخواهید پشت کت پیلی داشته باشد میتوانید مقدارِ ساسونِ پشت در پایینِ خط زرد را موقع دوخت به یک پیلیِ یک طرفه تبدیل کنید . در غیر اینصورت قطعه ی شماره ۳ هم از خطوط بنفش قیچی میشود .در نهایت قطعه ی شماره ۳ در الگوی پشت و قطعه ی شماره ۴ در الگوی جلو را از خطوط پهلو ( خطوط صورتی ) به هم بچسبانید .مدل کت گیپور مدل کت گیپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس