۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مدل مچ استین

مدل مچ استین

در این مقاله مدل مچ استین را آموزش می دهیم. برای آستین شومیز لبه ی مچ الگوی آستین باید کمی گشادتر از اندازه ی مچ طبیعیِ آستین باشد که برای بدست آوردن اندازه ی مناسب بهتر است که دور مچ شخص را اندازه گرفته و بعلاوه ی ۱۰ الی ۱۲ سانتی متر بکنیم سپس از خط وسط آستین به اندازه ی نصف حاصلِ این عبارت به سمت چپ و راست رفته و علامت میزنیم و خطوط جدید زیر آستین را رسم میکنیم ( خط قرمز ) .(الگوی استین به روش متریک)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

مدل مچ استین

   پهنای مچیِ آستین شومیز دلخواه و میتواند پهن یا باریک باشد . در مرحله ی بعد به اندازه ی پهنای مچی منهای یک سانتی متر از خط مچ الگوی آستین بالا رفته و خط جدید مچ را رسم میکنیم ( خط آبی ) . مثلا اگر پهنای دلخواه مچی شما ۶ سانتی متر باشه باید به اندازه ی ۵ سانتی متر از خط مچ بالا رفته و خط مچ جدید را رسم کرده و این خط را قیچی کنید .

مدل مچ استین

مچ استین

   فاصله ی بین خط وسطِ آستین تا خط پهلوی پشت آستین را تقسیم بر ۲ کرده و یه خطِ صاف به طول ۱۰ الی ۱۲ سانتی متر رسم کنید ( خط سبز) .در مرحله ی بعد دو عدد مستطیل به طولِ اندازه ی دورِ مچِ شخص ( به صورت کیپ اندازه گیری شود ) بعلاوه ی ۵ سانتی متر و به عرضِ دو برابرِ پهنای مچی برش بزنید . دقت کنید که حتما در کنار همه ی اضلاع مستطیل حداقل یک سانت زاپاس دوخت بگذارید .(آستین پاکتی سرخود)به پشتِ این دو مستطیل لایی حریر بچسبانید . میتوانید کل مستطیل را لایی حریر بچسبانید یا میتوانید فقط نصف عرض مستطیل یعنی به اندازه ی پهنای مچی لایی حریر بچسبانید .الگوی آستین را برش بزنید .خط ۱۰ الی ۱۲ سانتی متری که در پهلوی آستین کشیده بودیم روی پارچه برش میخورد و لبه ی انتهایی آن به شکل زیر چِرت میخورد( خطوط صورتی ) .

مدل مچ استین

آموزش خیاطی

   یک نوار اریب به طول دو برابرِ خطی که در پهلوی آستین برش زدیم بعلاوه ی ۵ سانتی متر و به عرض ۴ سانتی متر از پارچه ی آستین تهیه کنید و ۱ سانتی متر از کناره ی سمت راست و چپِ عرضِ نوار را داخل بگذارید و لبه ی برشِ پهلوی آستین بدوزید ( مانند عکس ) و اضافی نوار اریب را در لبه ی مچ قیچی کنید .بعد از دوخت نوار اریب به برشِ پهلوی آستین , آستین را پشت و رو کرده و گوشه ی نوار اریب را در گوشه ی انتهای خط برش (قسمتی که تو شکل میبینید ) به صورت مثلثی بدوزید . در واقع بعد از دوختِ مثلث , روی آستین به این شکل میشود.

مدل مچ استین مدل مچ استین مدل مچ استین مدل مچ استین

آموزش دوخت آستین

   در مرحله ی دوخت ابتدا کنار خط برش پهلوی آستین در قسمت جلوی آستین چند پیلی ایجاد کنید تا لبه ی مچ آستین به اندازه ی طولِ مستطیلی که به عنوان مچی برش زدیم شود . دقت کنید که در آستین زنانه هم میتوانید مقدار اضافیِ مچ آستین را به صورت پیلی بدوزید و هم میتوانید این مقدار را در طولِ خط مچ آستین چین کش کنید .بعد مطابق شکل لبه ی پایینیِ مستطیل ( قسمتی که لایی حریر چسبانده شده ) به لبه ی مچ آستین دوخته میشود .

مدل مچ استین مدل مچ استین مدل مچ استین

آموزش دوخت آستین

در مرحله ی دوخت ابتدا کنار خط برش پهلوی آستین در قسمت جلوی آستین چند پیلی ایجاد کنید تا لبه ی مچ آستین به اندازه ی طولِ مستطیلی که به عنوان مچی برش زدیم شود . دقت کنید که در آستین زنانه هم میتوانید مقدار اضافیِ مچ آستین را به صورت پیلی بدوزید و هم میتوانید این مقدار را در طولِ خط مچ آستین چین کش کنید .بعد مطابق شکل لبه ی پایینیِ مستطیل ( قسمتی که لایی حریر چسبانده شده ) به لبه ی مچ آستین دوخته میشود .

مدل مچ استین مدل مچ استین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس