۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مدل استین فانوسی

مدل استین فانوسی

با آموزش مدل استین فانوسی همراه ما باشید . برای رسم این الگو ابتدا شالوده آستین گرلاوین را آماده کرده، تاج آستین را کامل کنید.(الگوی گرلاوین پیشرفته)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

مدل استین فانوسی

حالا عرض مستطیل سمت چپ را در لبه کادر نصف میکنیم.از لبه پایین مستطیل سمت راست ۱ سانتی متر بالا می رویم و خط نقطه چین را موازی لبه کادر رسم می کنیم. از نقطه a ٬ ۱/۲ دور مچ +۲ را بر روی خط نقطه چین، جدا می کنیم.

مدل استین فانوسی

خطوط قرمز رنگ را مطابق شکل رسم میکنیم.

مدل استین فانوسی

مدل استین فانوسی

   خطوط قرمز را تا کرده و خط وسط آستین را نسبت به این خطوط کپی می کنیم. برای برش آستین حتما خط وسط آستین، موازی ترکی پارچه قرار بگیرد.

مدل استین فانوسی

برای طراحی آستین، از خط وسط آستین، ۱/۵ بالا رفته و تاج را بلندتر میکنیم، تا کلگی آستین  کمی تیزتر شود و از حالت خمیدگی در بیاید، به خاطر همین تاج جدید را حدود ۶_۵ سانتی متر به طرفین روی هلال بالای آستین خاتمه می دهیم.خط وسط آستین را امتداد میدهیم و از تاج جدید ۴ سانتی متر بالا می رویماز وسط۴ سانتی متر، خطی افقی رسم می کنیم.(الگوی استین به روش متریک)از محل برخورد امتداد خط وسط آستین و خط افقی که در چهار سانتی تاج جدید رسم شده ۵ سانتی متر را به طرفین روی خط نقطه چین، جدا میکنیم.

مدل استین فانوسی

استین فانوسی

   تاج آستین را مطابق شکل رسم می کنیم. یعنی خطوط قرمز رنگ در طرفین تاج آستین قبلی. کنترل هلال آستین باید هلال جلو آستین اولیه ما قبل از بلند کردن تاج با قسمت جلوی طراحی جدید برابر باشد .همین طور برای پشت هم باید کنترل شود .به نوشته سمت چپ، با دقت نگاه شود.برای دوخت، باید mn بر mp منطبق و دوخت شود.

مدل استین فانوسی

حالا برای طراحی لبه آستین٬ ابتدا از آستین تنگ کپی کرده٬ قد مچ آستین که حدود ۱۰ سانتی متر می باشد را، از لبه آستین جدا می کنیم.(آستین کتی به روش مولر)

مدل استین فانوسی مدل استین فانوسی

خطوط وسط آستین و آرنج را مشخص کرده٬ از خطوط پهلوی آستین حدود ۳ سانتی متر خارج می شویم.

مدل استین فانوسی

آموزش خیاطی

   از لبه کوتاه شده آستین به اندازه مچی بالا رفته و موازی لبه آستین به فاصله ۱۰ سانتی متر خط قرمز را رسم میکنیم. از این قسمت باید کپی برداری شود.کپی مچ به این صورت خواهد شد. لبه آستین، سمت جلو و سمت پشت را روی کپی حتما مشخص و علامت گذاری کنید، که در موقع دوخت سر جای خود قرار دهید و دچار مشکل نشوید.اگر در متد شما، خط لبه آستین خط صافی هست؛ وسط لبه آستین را کمی منحنی به سمت داخل انجام دهید (قبل از رسم مچ) تا محل اتصال مچ و آستین کمی حالت فانوسی به خود بگیرد.مدل استین فانوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس