۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

لباس سنتی زنانه

لباس سنتی زنانه

در این مقاله با لباس سنتی زنانه در جهان آشنا می شوید . ویژگی مشترکی که همه ی این لباس ها(تاریخچه مد در جهان ) دارند کاربرد رنگ های شاد در آن ها است. در گوشه و کنار کره زمین اقوام گوناگونی با فرهنگ ها و سنت های متنوع زندگی می کنند که هر کدام مناسب با شرایط زندگی و آب و هوای منطقه ی خود لباس مختص به خود را دارند .شیوه زندگی و اجتماع امروزی شهر ها باعث شده تا اقوام مختلف از لباس هایی استفاده کنند که راحت تر یا کم زرق و برق تر بوده و مناسب کار و انجام امور روزمره هستند.ولی در بعضی از کشورها به خصوص شرق آسیا هنوز هم استفاده از لباس های سنتی(طراحی لباس سنتی ) بسیار متداول است .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

لباس سنتی زنانه

ژاپن

   همانطور که می دانید لباس محلی در کشور ژاپن با نام کیمونو شناخته می شود که در لفظ از دو قسمت کی به معنی پوشیدن و مونو به معنای چیز تشکیل شده است و در معنای لغوی به پوشیدن هرچیزی اطلاق می شود. کیمونو لباسی بلند و سرتاسری است که آستین های بسیار گشاد و بلندی دارد. امروزه لباس های بسیاری در دنیا از طرح کیمونو استفاده می کنند.
لباس سنتی زنانه لباس سنتی زنانه

لباس سنتی

کره ی جنوبی

نام لباس سنتی مردم کره جنوبی هانبوک است که معنی لغوی آن (لباس کره ای) می باشد که این لباس ها با رنگ های غیر مصنوعی و کاملا طبیعی رنگرزی می شوند و همین امر باعث می شود که ارزش این لباس ها بیشتر شود. هانبوک در رنگ های بسیار شاد و زیبا وجود دارد و در کره ی جنوبی برای تشویق هرچه بیشتر مردم کره ای به پوشیدن این لباس سنتی یک روز را به این عنوان نام گذاری کرده اند و در این روز مردم کره، لباس سنتی خود هانبوک را می پوشند و جشن می گیرند. هانبوک شامل خطوط ساده ای بر روی آن است و این لباس سنتی بدون هیچ جیبی می باشد. روی بلوز بسیاری از هانبوک های زنانه گلدوزی های (گلدوزی با دست ) بسیار ظریف و زیبایی نیز وجود دارد.
لباس سنتی زنانه

هند

   اصلی ترین لباس سنتی زنان هند ساری نامیده می شود که شامل یک پارچه بسیار بلند ۴ تا ۹ متری است که دور تن پیچیده می شود و یک بلوز که بیشتر اوقات به صورت نیم تنه است و آستین های کوتاهی دارد. معنی لغوی کلمه ساری در زبان سانسکریت (نوار پارچه ای) می باشد. ساری استایل های مختلفی دارد که با توجه به نحوه پیچیده شدن پارچه به دور بدن نوع آن تغییر می کند. جالب است بدانید بیش از هشتاد روش برای بستن و پیچیدن پارچه ی ساری به دور بدن وجود دارد.
لباس سنتی زنانه لباس سنتی زنانه

اسپانیا

   مهم ترین لباس سنتی زنان اسپانیایی فلامنکو نام دارد که در ابتدا زنان آندلس اسپانیا از آن استفاده می کردند ولی این روزها اکثرا در مراسم های خاص، فستیوال ها و جشن ها مورد استفاده قرار می گیرد.فلامنکو لباسی پر چین و لایه لایه در قسمت های آستین و یقه(دوخت یقه های مختلف ) و دامن آن است که در هنگام رقص سنتی اسپانیایی، به خوبی جلوه گر می شود زیرا بسیاری از حرکات رقص اسپانیایی با استفاده از دامن پرچین فلامنکو تکمیل می شود. زنان اسپانیایی یک شال به نام مانیلا نیز با فلامنکوی خود می پوشند که برای حرکات رقص هم مورد استفاده قرار می گیرد.
لباس سنتی زنانه

چین

خصوصیت اصلی لباس سنتی چینی یقه ی ضربدری آن می باشد. اما این لباس طی سال های مختلف تغییرات بسیاری داشته است. این روزها در چین هم کمتر کسانی هستند که لباس سنتی خود را به صورت روزمره استفاده کنند و تنها در فستیوال ها و جشن ها و مراسم های مذهبی از این لباس ها استفاده می شود. تنها برخی اقلیت های مذهبی هستند که همچنان از لباس های سنتی در زندگی روزمره خود استفاده می کنند.
لباس سنتی زنانه

آلمان

   لباس سنتی زنان در آلمان بین روستاییان کوه های آلپ متداول است. این لباس نوعی دامن بلند است که قسمت کمر آن نیز بلند می باشد و به آن dirndl می گویند که قسمت بالا تنه اش جذب است و مدل یقه آن متغیر است. دامن دیرندل عموما در قسمت بالایی اش یقه حلقه ای بزرگی دارد و قد آن تا پایین تر از زانو است که یک قسمت جدا از آن هم مانند یک پیشبند روی آن بسته می شود. این دامن را بیشتر با بلوزهای آستین پف دار می پوشند.
لباس سنتی زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس