۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

فیلم آموزش یقه گرد

فیلم آموزش یقه گرد

در این مقاله فیلم آموزش یقه گرد را برایتان آماده کرده ایم. این آموزش توسط تیم تولید محتوای آکادمی پارس تهیه و تدوین شده است. روی الگوی پایه اولیه بعد از انتقال پنس سرشانه به شکل برش یا پنس فرانسوی به بخش آموزش طراحی یقه گرد می رسیم . ابتدا روی خط سرشانه 7 میلیمتر لقی اعمال می کنیم ، بعد از اعمال لقی سرشانه ، روی گودترین قسمت یقه گرد 6 میلیمتر لقی اولیه داریم و اگر بازی یقه گرد از 2 سانتیمتر بیشتر بود به این 6 میلیمتر ، 6 میلیمتر دیگر هم اضافه می کنیم که در مجموع عدد لقی 1 سانتیمتر و 2 میلیمتر می شود .

فیلم آموزش یقه گرد

بعد از گرفتن لقی یقه گرد می رسیم به بازی یقه گرد در روی خط سرشانه ، 2 تا 4 سانتیمتر بازی یقه گرد روی خط سرشانه عدد خوبی برای یک لباس معمولی یقه گرد می باشد . بعد از باز کردن قسمت سرشانه می رسیم به بازی یقه روی خط CF یا خط جلوی بالاتنه ، روی خط CF 5 تا 8 سانتیمتر از ابتدای یقه پایین می آییم که عدد نرمالی برای یک پیراهن با یقه گرد یا یک مانتو با یقه گرد می باشد.

برای مشاهده فیلم آموزش روی تصویر بالای صفحه کلیک کنید

فیلم آموزش یقه گرد

اموزشی یقه

بعد از اعمال این بازی روی خط جلو ، این دو نقطه را با پیستوله به شکل هلال به هم وصل می کنیم که در این قسمت طراحی یقه گرد در جلوی بالاتنه و جلوی کار به اتمام رسید . برای قسمت پشت کار بعد از طراحی الگوی اولیه در قسمت پشت یقه گرد همین عدد 2 تا 4 سانتیمتر را که در قسمت جلوی کار روی خط سرشانه اعمال کرده بودیم روی خط سرشانه پشت یعنی از ابتدای یقه گرد در قسمت پشت روی خط سرشانه اعمال می کنیم . برای بازی پشت روی خط روی خط CB از ابتدای یقه 2 تا 5 سانتیمتر پایین می آییم که برای یک لباس معمولی یقه گرد مناسب می باشد ، این دو نقطه را با پیستوله به شکل هلال بهم وصل می کنیم ، برای لقی یقه پشت از ابتدای یقه روی خط CB ، 5/0 تا 1 سانتیمتر داخل می شویم و روی خط CB صفر می کنیم .(مطابق فیلم آموزشی یقه گرد)

فیلم آموزش دوخت یقه گرد

برای قسمت سجاف 5/1 تا 3 سانتیمتر دگمه خور در نظر می گیریم چون این یک لباس یقه گرد جلو باز است ، برای طراحی سجاف از ابتدای یقه در خط سرشانه 3 تا 5 سانتیمتر و از پایین لباس از ابتدای خط CF ، 3 تا 5 سانتیمتر داخل می شویم و این دو نقطه را به هم وصل می کنیم و سجاف طراحی شده را از بالا تا پایین کپی بر می داریم و هنگام برش روی پارچه برش داده و بعد لایی می زنیم .(فیلم آموزشی یقه گرد جلو باز)

فیلم آموزش یقه گرد

در قسمت پشت لباس هم از ابتدای یقه گرد روی خط سرشانه 3 تا 5 سانتیمتر داخل می شویم و برای بازی یقه پشت ، از ابتدای یقه روی خط CB ، 5 تا 8 سانتیمتر پایین می آییم و این دو قسمت را با پیستوله به هم وصل می کنیم و از این قسمت هم کپی بر می داریم و در قسمت برش بعد از برش روی دولای بسته لایی می زنیم.

لینگ های مرتبط:
فیلم آموزش یقه آرشال، دامن شلواری پیلی دار، الگوی آماده مانتو شلوار یقه گرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس