۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی پارچه چهارخانه

طراحی پارچه چهارخانه

با آموزش طراحی پارچه چهارخانه توسط سرکار خانم امانی در خدمتتون هستیم. ابتدا مانکن هندسی با طول سر 3سانت متر (8.5) سر طراحی می کنیم و بعد از کشیدن محور عمودی به طول 25.5 سانتی متر، حرکت محور های افقی مثل شانه، کمر و باسن را مشخص می کنیم. فرم کلی بدن با سطوح هندسی طراحی می شود.

نقاط اتصال اعضای بدن با دایره مشخص می شود. برای نشان دادن فرم راه رفتن فیگور، پایی که عقب تر رفته را کوتاه تر طراحی می کنیم. برای فیگور سمت چپ سر سه رخ طراحی شده، برای کشیدن سر سه رخ ابتدا فرم سر را به صورت تمام رخ طراحی می کنیم، برای طراحی سر در حالت سه رخ، دایره ثابت و بیضی را از قسمت چانه روی کمان مطابق شکل حرکت می دهیم.

بعد از طراحی مانکن هندسی، طراحی مانکن به صورت ماهیچه ای انجام می شود. یک کاغذ پوستی روی مانکن هندسی گذاشته و با استفاده از خطوط نرم و منحنی فرم دقیق تری از بدن را طراحی می کنیم. به قسمت های فرو رفته مانند کمر، آرنج ها، اطراف زانو، گردن، مچ دست و پا توجه می کنیم.

قسمت های برجسته ی بدن مانند لگن، پاها، سینه و بازو ها را با دقت طراحی میکنیم. در این مرحله به انگشتان دست و تقسیم بندی چهره هم می پردازیم.

طراحی پارچه چهارخانه

مرحله ی بعد به جزییات لباس و چهره و مو می پردازیم. برای طراحی لباس، کاغذ پوستی را روی طراحی مانکن ماهیچه ای گذاشته و از بالا ( قسمت چهره و مو ) شروع به کار می کنیم. جنسیت سازی پارچه چهارخانه

برای فیگور سمت راست کلا طراحی می کنیم. برای کشیدن بالای کلاه از قسمت بالای سر ( بالای خط چشم ) استفاده می کنیم. لبه ی کلاه را روی یکی از چشم ها طراحی می کنیم. گوش را مشخص کرده و مو ها را به نسبت آن از زیر کلاه طراحی می کنیم.

برای فیگو سمت چپ، مدل موی چتری کوتاه طراحی شده، به این صورت که ابتدا فرم کلی چتری به صورت مثلث تا روی ابرو کشیده می شود و بعد اطراف مو را طراحی می کنیم.

برای طراحی لباس فیگور سمت راست از خطوط منحنی و اریب استفاده می کنیم تا گشادی لباس (نکاتی برای پوشیدن لباس) را نشان بدهیم. به دلیل جمع شدن لباس در قسمت کمر چین و چروک های بیشتری طراحی می کنیم. در قسمت زانو برای نشان دادن گشادی شلوار از خطوط اریب استفاده می کنیم.

طراحی لباس پارچه چهارخانه
در طراحی لباس فیگور سمت چپ، از پارچه ی ساده و طرح دار کنار هم استفاده شده. برای طراحی پارچه ی پالتو، از پترن چهارخانه ی اریب استفاده می کنیم. خطوط با توجه به چین و چروک ها با دقت طراحی می شود. در طراحی پترن در هر دو طرف لباس به موازی بودن خطوط توجه می کنیم تا کل پترن در یک جهت دیده شود.

برای اجرای رنگی این کار از تکنیک ماژیک و مدادرنگی استفاده شده. برای رنگ لباس فیگور سمت راست، از ماژیک سرخابی و برای سایه ها از مدادرنگی سفید، سرخابی تیره و مشکی استفاده می کنیم.

برای قسمت های فرورفته ی چروک ها از مدادرنگی سرخابی تیره و مشکی و برای برجستگی ها از مدادرنگی سفید استفاده می کنیم. پس از تکمیل سایه های لباس پترن چهارخانه را با اتود روی لباس منتقل کرده و با روان نویس مجددا روی آن را پررنگ می کنیم. برای سایه ی کلاه از مدادرنگی طوسی و مشکی استفاده شده و با ماژیک مشکی پترن خال خالی را روی آن طراحی می کنیم.

برای فیگور سمت چپ، در قسمت پالتو از ماژیک زرد و شلوار از ماژیک قرمز استفاده می کنیم و سایه های پالتو با مدادرنگی اکر و قهوه ای روشن و شلوار با مدادرنگی زرشکی و مشکی کار شده است. سپس پترن چهارخانه ی اریب را با اتود منتقل کرده و با روان نویس مشکی آن را پررنگ می کنیم.

برای رنگ بدن از مداد رنگی کرم و قهوه ای روشن استفاده می کنیم. برای رنگ مو در فیگور سمت راست از مدادرنگی قهوه ای گرم روشن ، قهوه ای تیره و مشکی، و در فیگور سمت چپ از مدادرنگی طوسی و مشکی استفاده می کنیم.

رنگ اول به صورت سایه برای نشان دادن حجم مو و رنگ های بعدی (تیره) برای نشان دادن حالت مو به صورت خطی کار می شود. برای رنگ عینک هم از مداد رنگی طلایی و قهوه ای استفاده شده است.

طراحی پارچه چهارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس