۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی لباس و اشتباهات طراحان مد و لباس

طراحی لباس و اشتباهات طراحان مد و لباس

در این مقاله در مورد اشتباهات طراحان مد و لباس در طراحی لباس براتون میگیم. که چه مواردی باعث میشه در فروش به مشکل برخورد کنندو یا طراحی آنها رد شود

طراحی لباس و اشتباهات طراحان مد و لباس طراحی لباس و اشتباهات طراحان مد و لباس طراحی لباس و اشتباهات طراحان مد و لباس طراحی لباس و اشتباهات طراحان مد و لباس

1- محدود نکردن دامنه تمرکز: بهتر است، اختصاصی کار کنید. یک نوع پوشاک را انتخاب کنید، و برای فروش آن تصمیم گیری کنید، و تعداد استایل ها، رنگ ها و سایز ها را تا هرجا که ممکن است، محدود کنید. این بزرگترین اشتباه یک طراح لباس است. تصور رقابت با برند های مطرح طراحی لباس را کنار بگذارید.

2- عدم درک زمان بر بودن، توسعه ی یک محصول جدید: اگر برنامه ریزی کردید، مهر سال ۱۴۰۰ کار خود را به نتیجه برسانید، باید دو سال زمان برای خود در نظر بگیرید. اگر قبل از این تاریخ به نتیجه رسیدید، که عالی است، توجه داشته باشید، که برای انجام تولید موفق، شما باید با توزیع کنندگان و پیمانکاران روابط خوبی داشته باشید. زمان زیادی نیاز دارید، تا خودتان را به آن ها ثابت کنید، و آن ها نیز به شما ثابت شوند.

3- انتخاب بازارهای سختی، مثل طراحی لباس های زیر زنانه: طراحی و تولید این نوع لباس ها و گن های لاغری، بسیار سخت است. بازار تولید این لباس ها، را شمار اندکی از تولیدکنندگان و یک طراح در کشور برای انبوه متقاضیان و توزیع کنندگان دور و نزدیک بر عهده دارند.

4- عدم بررسی بازار کنونی

5- نداشتن تناسب مناسب از ابتدای کار

نمونه کارهای، هنرجویان آموزشگاه طراحی لباس، هنرپارس را اینجا ببینید.

فروش

6- زمانی که برای فروش آماده شدید، سعی نکنید به فروش خود تنوع دهید. برای فروش محصولات خود، به دنبال مغازه های برجسته و بر خیابان باشید، نه مغازه های تک افتاده در نقاط کم رفت و آمد.

7- عدم یادگیری بازاریابی فروش محصولات خود: یک بازاریاب خوب یا نماینده فروش خوب پیدا کنید، و چشم انداز فروش محصول خود را برای او توضیح دهید. دایان وان، یکی از طراحان مطرح در عرصه ی طراحی لباس، در ابتدا ی تولید خود توانست، با کمک نماینده فروش، کار را به خوبی انجام دهد.

مدیریت

8- عدم درک هزینه بر بودن، توسعه ی طراحی لباس جدید: در ابتدا، شما توانایی فراهم کردن پارچه و حداقل های مورد نیاز تولیدی را ندارید، به این معنی، که شما اول باید با کمتر از حداقل، کارتان را شروع کنید، تا بازار مقصد خود را بیازمایید، و سهم خود را از بازار بدست بیاورید. سال ها طول می کشد، تا سرمایه گذاری انجام شده، جبران شود. کریس والد، تاجری موفق بود، که ظاهرا از تجارت نرم افزار خودرو پول زیادی بدست می آورد، ناگهان تصمیم گرفت، که جهشی داشته باشد، و تولید و طراحی لباس شنا را شروع کند. او تصمیم گرفت ۱۰ هزار لباس تولید و وارد بازار کند، اما بعد از یکسال او فقط توانست ۲۷ تای آن ها را بفروشد. بی شک او باید همه ی آنها را دور بریزد، زیرا طراحی لباس انجام شده، براساس مد بود نه پوشاک مصرفی جامعه، که در زمان دیگری قابل ارائه به بازار مصرف باشند.

9- عدم واگذاری نمایندگی: بعد از این که مهارت های لازم را کسب کردید، شما باید به فکر واگذاری نمایندگی باشید. بهترین افراد را برای همکاری پیدا کنید، به آن ها اجازه ی مانور دهید، و بگذارید، کارشناسان تیم طراحی لباس روی پتانسیل هایشان کار کنند.

10نداشتن برنامه کسب و کار: شما باید برنامه داشته باشید، و همزمان با پیشرفت خود آن را به روز کنید.

11- عدم آمادگی برای ایجاد شراکت قوی.

توسعه شخصی

اشتباهات طراحان مد و لباس

12- عدم یادگیری مهارت هایی، مثل دوخت دراپه یا ایجاد الگو، که باعث اطمینان افراد به شما در این زمینه از طراحی لباس می شود. اگر شما اصول پایه ی دوخت دراپه یا ایجاد الگو را خودتان انجام دهید، بسیار مفید خواهد بود، زیرا باعث انعکاس دیدگاه شما در طراحی لباس هایتان می شود. بسیاری از طراحان مشهور در عرصه ی طراحی لباس، مثل ایزابل تولدو، همین کار را می کردند.

13- عدم توسعه ی مهارت ها: از بازار فروش تجربه کسب کنید، و به تجربیات خود بیافزایید.

14- نداشتن مشاور یا راهنما: سعی نکنید، طراحی لباس هایی، که قادر به ارتقای آنها نیستید، را انجام دهید، و یا برای آن از متخصصان راهنمایی بگیرید.

15- صمیمی نبودن و عدم ابراز رضایت و تحسین، از طراحی لباس هایی، که گروه طراحی لباس شما، به خوبی انجام دادند.

16- عدم تغییر دیدگاه.

17- نداشتن فضایی، برای خلاقیت و ایجاد نمونه های اولیه.

18- نداشتن گروه طراحی لباس و شبکه منسجم

19- در نظر نگرفتن ایده های دیگران

20- نخندیدن: از دست دادن حس شوخ طبعی، در طراحی لباس فاجعه است.

21- عدم تصویرسازی موفقیت: ایده های خود را تازه نگه دارید، و موفقیت خود را مسجل بدانید. ایمان داشته باشید، که شما می توانید، انجامش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس