۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی لباس های هوشمند، آینده صنعت مد و لباس را چه خواهد کرد؟

طراحی لباس های هوشمند، آینده صنعت مد و لباس را چه خواهد کرد؟

در این مقاله در مورد طراحی لباس های هوشمند براتون میگیم با ما همراه باشید. هنگام صحبت از لباس، اولین چیزی که معمولا به ذهن ما می رسد چیزی است، که می توانیم با آن بدن خود را بپوشانیم، و ما را در برابر عناصر محیطی محافظت کند. اما همانطور که می دانید، آینده ی صنعت مد، در حال تغییر بزرگی است، و پارچه های الکترونیکی/هوشمند راه را برای این تغییر هموار می کنند. مطالعه ی مقالات مد، به شما بینش خوبی، درباره ی آینده ی طراحی لباس می دهد.

نمونه کار، هنرجویان آموزشگاه طراحی لباس، هنرپارس را اینجا ببینید.

طراحی لباس های هوشمند، آینده صنعت مد و لباس را چه خواهد کرد؟

در اینجا، می بینیم، پارچه های هوشمند دقیقا چه هستند؟

منسوجات هوشمند، پارچه هایی هستند، که با فناوری روز توسعه داده شدند، و به کسی که آن را می پوشد، ظاهر بهتری می دهند. چیزی، که باعث محبوبیت پارچه های هوشمند می شود، توانایی آن ها در انجام کارهایی است، که پارچه های سنتی قادر به انجام آن ها نیستند، کارهایی مثل برقراری ارتباط، ایجاد دگرگونی انرژی و رشد، از این قبیل هستند.طراحی لباس های هوشمند، آینده صنعت مد و لباس را چه خواهد کرد؟

 لباس های هوشمند، را می توان، از دو نظر زیبایی شناسی و بهبود عملکرد طبقه بندی کرد. مثال بارزی از نظر زیبایی شناسی، همه ی چیزهای برگرفته از لباس است، که باعث روشن شدن لباس و در نهایت تغییر رنگ آن می شود. برخی از این لباس ها با مهار ارتعاشات صدا و گرما، انرژی را از محیط جمع آوری می کنند، و این نور را ایجاد می کنند. همچنین، بهبود عملکرد لباس های هوشمند، تاثیر بسزایی بر صنعت لباس های ورزشی و نظامی می گذارد.

طراحی لباس های هوشمند، آینده صنعت مد و لباس را چه خواهد کرد؟

می توان طراحی لباس، را برای لباس هایی انجام داد، که به تنظیم دمای بدن، کاهش مقاومت در برابر باد، کنترل لرزش عضلات و درنهایت به بهبود عملکرد در ورزش کمک می کنند. لباس های دیگری نیز وجود دارند، که برای محافظت از بدن در برابر عوامل بسیار خطرناک محیطی، مثل اشعه و اثرات سفر به فضا تولید شده اند. صنعت بهداشت و زیبایی، از این نوآوری در تولید لباس های طبی که خواص دارویی دارند، لباس هایی با خواص مرطوب کنندگی، ایجاد عطر و ضد پیری بهره برده است.

طراحی لباس های هوشمند، آینده صنعت مد و لباس را چه خواهد کرد؟

طراحی لباس با استفاده از نخ شب تاب و فناوری ردیاب چشم

طراحی لباس های هوشمند، و فناوری(صنعت پوشاک)

طراحی لباس های هوشمند، و فناوری( صنعت پوشاک) همزمان در حال پیشرفت هستند، و با اینکه روش کار طراحان لباس، با شرکت های فناوری پوشاک متفاوت است، در نهایت به نتیجه ی بهتر، برای مشتری نهایی کمک می کند.

شرکتهای موفق در عرصه ی فناوری پوشاک، کار خود را با طراحی لباس شروع می کنند، و سپس فناوری را در کنار آن جای می دهند، این کار بسیار جالب و درست است. تنها تعداد کمی از طراحان لباس ، و شرکت های فناوری پوشاک به صنعت پارچه های هوشمند روی آوردند، و در این عرصه کارهای بسیار متحیر کننده و نوآورانه ای انجام دادند. GradoZerp یک شرکت ایتالیایی است، که کارهای متحیر کننده ای، با طراحی لباس و فناوری پوشاک انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس