۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی لباس مردانه

طراحی لباس مردانه

در این مقاله درباره طراحی لباس مردانه و نیاز جامعه به آن صحبت می کنیم.در دنیای امروز، لباس‌ ها فقط کالایی برای رفع نیاز پوششی مردم محسوب نمی‌شوند بلکه تصویری از مجموعه ارزش‌ های نمادینی هستند که درون و میان گروه‌ های اجتماعی مختلف به صورت جمعی فهمیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های اصلی این تصویر آفرینی‌ها تقویت درباره هویت است به خصوص در زمینه جنسیت، نژاد و قومیت، پیشینه طبقاتی و سن.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

طراحی لباس مردانه

    متولیان رشته طراحی لباس بیشتر انرژی خود را روی طراحی و ارائه پوشاک زنانه گذاشته‌اند و سرفصل‌ های کمی به طراحی پوشاک برای مردان (آموزش الگوسازی و دوخت پیراهن مردانه )می‌پردازند. به نظر می‌رسد گروه جنسیتی مردان را به‌ عنوان جمعیتی که نیمی از جامعه آماری ۸۰ میلیونی کشور را تشکیل می‌دهند، فراموش کرده‌اند.این در حالی است که ما با حجم زیادی از واردات برای مد و لباس آقایان مواجه هستیم.

طراح لباس مردانه

   این موضوع دلایل مختلفی دارد؛ مسئله ای که در سطح کلان برای این هنر-صنعت مطرح است؛ مشکلات زیرساختی مانند همخوان نبودن نگاه مخاطب، طراح، دانشگاه، صنعت و بازار؛ نبودن سرفصل‌های مناسب و کافی درسی، نبودن نگاه و شناخت جامعه از مساله مد و طراحی لباس و در سطح خرد به گروه‌های فراموش شده در وادی این هنر خلاق برمی خوریم، پوشاک برای مشاغل، میان رشته‌هایی چون تئاتر و سینما، کودکان، سالمندان و مردان.

طراحی لباس مردانه

طراحان لباس مردانه

از سوی دیگر، فعالان صنعت پوشاک بر همکاری بیشتر وزارت صنایع با این جریان تاکید دارند.  طراحی در حوزه پوشاک مردان(انتخاب کت یک دکمه مردانه ) بسیار مهم است زیرا حوزه لباس آقایان به اندازه لباس زنان متنوع نیست و طرح هایی که ارائه می شود باید بتواند کشش لازم را ایجاد کند اما اکنون یکی از دغدغه های تولیدکنندگان بالا بودن هزینه تولید است و در پوشاک مردانه نیز تامین مواد اولیه از جمله پارچه برای تولید پوشاک بسیار با اهمیت است.

طراحی پیراهن مردانه

   این در حالی است که درصد قابل توجهی از پارچه مورد نیاز کشور وارداتی است، با افزایش نرخ ارز و افزایش تعرفه های واردات پارچه(انواع پارچه )،هزینه تولید پوشاک نیز افزایش یافته است و اگر کارخانه های نساجی داخلی در این زمینه فعال نشود و حمایت های وزارت صنایع از این کارخانه ها صورت نگیرد، نمی توان انتظار داشت که صنعت مد و لباس کشور پیش برود زیرا علاوه بر طراحی لباس، خود پارچه با توجه به نوع بافت و نقش و نگارهایی که روی آن به چاپ می رسد، می تواند لباس را برای مردم جذاب کند.

طراحی لباس مردانه طراحی لباس مردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس