۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی لباس سنتی

طراحی لباس سنتی

طراحی لباس سنتی ایرانیان (آموزش لباس سنتی قاسم آبادی ) و پوشش اقوام ایرانی همیشه از تنوع زیادی برخوردار بوده است و با توجه به آب و هوا همچنین سایر ویژگی‌ های جغرافیایی منطقه محل زندگی، هر قوم یا ساکنان هر منطقه از لباس‌های زیبا، متنوع و رعایت اصل پوشیدگی کامل استفاده می‌کردند. شاید به همین دلیل است که لباس محلی ایرانیان از نظر طرح، مدل و رنگ بسیار زیبا، متنوع  و چشم‌نواز است و نگاه هر فردی را به خود جلب می‌کند. در لباس سنتی ایرانیان رنگ و طرح خود را بیشتر نشان می‌دهد، اما در دهه‌های اخیر می‌بینیم که این لباس‌ها فراموش شده‌اند و کمتر مورد استفاده مردمان مختلف قرار می‌گیرد.
طراحی لباس سنتی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

طراحی لباس سنتی

طراحی لباس سنتی

   لباس سنتی ایرانی (طراحی لباس کردی ) ویژگی‌ ها و مزیت‌ های فراوانی را دارد؛ می‌توان گفت که این لباس از نظر رنگبندی و زیبایی بسیار خاص است. این دو ویژگی مثبت رمز ماندگاری لباس‌ های محلی اقوام ایرانی است. به طور مثال لباس های زنان گیلانی دامن های پرچین و پر از نقش و نگار های زیبا را داراست ؛و یا در ابیانه لباس های زنانه اش معروف است که شامل  پیراهن ،شلیته،روسری وسربند می شوند.یکی از لباس محلی زنانه به‌ ویژه لباس عروس در جنوب استان فارس توسط زنان هنرمند شهر «اوز» به نام خوس بافی رونق دارد. برخی بر این باورند که این لباس توسط تعداد اندکی از زنان هنرمند شهر «اوز» دوخته می‌شود و صنعت خوس بافی را از کشور هندوستان به اوز آورده‌اند.

طراحی لباس سنتی

طراحی لباس سنتی ایران

    لباس های زنانه ی بلوچ بسیار رنگارنگ است(آموزش دوخت های سنتی و تزئینی )؛ تا جایی که همین طیف رنگ‌ ها بسیاری از عکاسان به سیستان و بلوچستان می‌کشاند. زنان بلوچ همراه با «جامگ» و «پاجامگ» مردانه که برای پوشش ظرافت و سلیقه زنان تغییراتی داشته‌اند ، «تکو» (چارقد) و سریگ (روسری) که بزرگ‌تر از چارقد هست به سر می‌کنند.

طراحی لباس سنتی

    لباس محلی را به عنوان یک فرهنگ، چه از لحاظ تاثیر در بین مردم و چه از نظر فیزیکی حفظ کرد. طراحی لباس‌ های محلی(آموزش طراحی لباس ) باید منبعی برای الهام و تولید لباس‌ های موردنیاز جامعه امروز شود. از طرح، نقشه، کارهای دست‌دوزی لباس‌های مختلف اقوام ایرانی استفاده کنیم و با الگو قراردادن طرح‌ ها و نمادهای موجود در لباس‌های سنتی، نیازهای نمایشی جامعه امروز را برطرف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس