۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی لباس در سال ۲۰۱۷

طراحی لباس در سال ۲۰۱۷

  مقدمه طراحی لباس در سال ۲۰۱۷:  گردانندگان صنعت مد در اولین رویداد جهانی مد BoF-McKinsey بر این باورند که  می توان در سه کلمه نامشخص، متغیر و چالش برانگیز خلاصه کرد. سال  ۲۰۱۶ یکی از سخت ترین سال های صنعت مد بود. حملات تروریستی در فرانسه، جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا و درنهایت نوسانات بازار سهام چین شوک های بزرگی به اقتصاد جهانی وارد کردند، که همین دلایل  بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ در نوع خود بی سابقه بود. علاوه بر این تقاضای مصرف کنندگان بالاتر رفته است، مصرف کنندگان  به دلیل علاقه مند شدن به تکنولوژی های جدید و تغییر کردن آنها فهیم تر و نسبت به قبل غیرقابل پیش بینی تر شده اند . اما فقط این  موارد بیرونی دخیل نبود . شرکت های مد نیز خودشان  تغییراتی در هسته اجرایی خود داشته اند. از کوتاه شدن چرخه مد گرفته تا اعمال نوآوری های پایدار و یکپارچه در طراحی محصولات و چرخه تولید خود و همین تغییرات، کل سیستم مد را تغییر داده است.

برندگان جوایز مد ۲۰۱۷

   “The Fashion Awards”، مراسمی است که هر ساله در بریتانیا برگزار می شود و در آن برترین استعدادهای صنعت مد معرفی می گردد ؛ رویدادی جهانی که از سال ۱۹۸۹، توسط “British Fashion Council”، به منظور معرفی افرادی که در طی یک سال تاثیر بسزایی بر روند مد داشته اند، برگزار می گردد. در سال ۲۰۱۷ این مراسم با همکاری “Swarovksi” در Royal Albert Hall برگزار شد. در ادامه برندگان بخش های مختلف این مراسم را معرفی می کنیم:glow face mask

اعلام برندگان مراسم مد ۲۰۱۷

Donatella Versace:چهره سال ۲۰۱۷ در زمینه مد

Pat McGrath:جایزه نیروی خلاق سال از طرف Isabella Blow

Maria Grazia Chiuri:برای موضع فمینیستی در ایجاد تغییرات مثبت

Stella McCartney:برای نوآوری و خلاقیت

Adwoa Aboah:بهترین مدل سال

Michael Halpern:استعداد نوظهور برای لباس های زنانه برند “Halpern”

Charles Jeffrey:استعداد نوظهور برای لباس های مردانه

Craig Green:بهترین طراح بریتانیایی برای لباس های مردانه

Jonathan Anderson :بهترین طراح بریتانیایی برای لباس های زنانه برند “JW Anderson”

Raf Simons:طراح سال

Jonathan Anderson:برترین طراح اکسسوری برای برند “Loewe”

مراسم جوایز مد سالانه هر سال و از سال ۱۹۸۹ در انگلستان برگزار می­گردد. این مراسم برای جهت معرفی  افراد و شرکت های بین المللی بریتانیایی که در صنعت مد کمک شایانی  داشته اند برگزار می گردد.

۵لباس برتر اسکار ۲۰۱۷ Oscar از چه برندهایی بودند؟

   جایزه آکادمی که آن را به‌طور غیررسمی اسکار (Oscar) می‌نامند، جایزه‌ای است که هر ساله توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک (AMPAS) آمریکا به بهترین آثار صنعت سینما اهدا می‌شود. این مراسم یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است و هر ساله در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به‌  صورت زنده پخش می‌شود. جایزه اسکار یکی از نه جایزه از جوایز آکادمی است. همچنین در بخش رسانه، قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز به شمار رفته و جوایزی نظیر جایزه گرمی (برای موسیقی)، جایزه امی (برای تلویزیون) و جایزه تونی (برای تئاتر) پس از آن شکل گرفتند. آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک توسط لوئیز بی. مایر مدیر استودیوی متروگلدوین مایر ایجاد شد. اولین مراسم اسکار در روز پنجشنبه، ۱۶ مه ۱۹۲۹ در هتل روزولت در هالیوود، کالیفرنیا به افتخار فیلم‌های برجسته سال ۱۹۲۷ و ۱۹۲۸ برگزار شد. هشتاد و هشتمین دوره مراسم جوایز اسکار ۲۸ فوریه برگزار شد.

لباس کریسی تیگن Chrissy Teigen طراحی شده توسط زهیر موراد Zuhair Murad در اسکار ۲۰۱۷ Oscar

لباس کریسی تیگن Chrissy Teigen طراحی شده توسط زهیر موراد Zuhair Murad در اسکار ۲۰۱۷ Oscar

لباس پریانکا چوپرا Priyanka Chopra طراحی شده توسط شرکت مد رالف اند روسو Ralph & Russo در اسکار ۲۰۱۷ Oscar

لباس پریانکا چوپرا Priyanka Chopra طراحی شده توسط شرکت مد رالف اند روسو Ralph & Russo در اسکار ۲۰۱۷ Oscar

لباس نائومی هریس Naomie Harris طراحی شده توسط کلوین کلاین Calvin Klein در اسکار Oscar 2017

لباس نائومی هریس Naomie Harris طراحی شده توسط کلوین کلاین Calvin Klein در اسکار Oscar 2017

لباس کارلی کلوس Karle Kloss طراحی شده توسط تام فورد Tom Ford در اسکار Oscar 2017

لباس کارلی کلوس Karle Kloss طراحی شده توسط تام فورد Tom Ford در اسکار Oscar 2017

لباس داربی استنچفیلد Darby Stanchfield طراحی شده توسط ژرژ چاکرا Georges Chakra در اسکار Oscar 2017

لباس داربی استنچفیلد Darby Stanchfield طراحی شده توسط ژرژ چاکرا Georges Chakra در اسکار Oscar 2017

شما خود مد هستید

   همونطور که میدونید در جامعه امروزی نگاه های تحقیر آمیزی به زنان محجبه وجود داره و به همین دلیل شاید شرکت در مراسم های مخصوص مُد و فشن برای طراحان حجاب استایل کار آسانی نباشد. در سال گذشته طراح مُد و لباس مسلمان اندونزیایی به نام انیسه هاسیبان (Anniesa Hasibuan) به عنوان اولین طراح لباس حجاب استایل در هفته مد نیویورک در سال ۲۰۱۷ حضور پیدا کرد و طرفداران زیادی چه در بین زنان محجبه و چه در بین سایر افراد پیدا کرد! به دلیل اینکه این سبک از استایل برای اولین بار در هفته مُد نیویورک حضور داشت توجهات زیادی رو به خودش جلب کرد. این طراح مسلمان نه تنها اولین طراحی اندونزیایی حاضر در مرکز رسمی بزرگی مثل NYFW هست بلکه اولین کسی هست که مجموعه ای از استایل های باحجاب رو در هفته مُد نیویورک ارائه داده است! لباس های طراحی شده توسط این طراح، معمولا شامل شلوار، دامن و پیراهن هایی از جنس ابریشم و گیپور هستند که در طرح ها و رنگ های متنوع و شاد ارائه شده و همگی از لباس های محل تولد او یعنی جاکارتا الهام گرفته شده اند ر اسکار ۲۰۱۷ Oscar 5 لباس به عنوان برترین لباس های این مراسم انتخاب شدند. با ما همراه شوید تا به شما بگوییم این لباس ها توسط چه برند و طراحانی طراحی شده بودند.

مهمترین رویدادهای مد در سال ۲۰۱۷

   سال ۲۰۱۷ به پایان رسید؛ سالی که با فراز و نشیب های زیادی همراه بود و طی آن شاهد رویدادها و اخبار مختلف از گوشه و کنار جهان بودیم. بی شک صنعت مد با تغییر و نوآوری همراه است و امسال نیز این صنعت همانند دیگر صنایع، بسیار پرحاشیه بود؛ سال برکناری و روی کار آمدن طراحان مختلف، سال موفقیت ها و شکست ها، سال از دست دادن بزرگان این صنعت و… در ادامه مهمترین رویدادهای مد را در سال ۲۰۱۷ مرور می کنیم:

تغییرات مد در سال ۲۰۱۷

  1. انتخاب “Edward Enninful” به عنوان سردبیر مجله “Vogue” بریتانیا.
  2. در گذشت طراح سرشناس “Azzedine Alaïa”.
  3. کناره گیری “Christopher Bailey” از برند “Burberry”.
  4. بازگشت روند مد دهه هشتاد.
  5. توجه بیش از پیش به طراحی لباس های سایز بزرگ.
  6. تعهد اکثر برندها در عدم استفاده از پوست حیوانات.
  7. توجه به حجاب و حضور پررنگ مدل های مسلمان در عرصه مد.
  8. “Clare Waight Keller” اولین مدیر هنری زن برند “Givenchy”.
  9. “Raf Simons” طراح برند “Calvin Klein” جوایز بی شماری را از آن خود کرد.

توصیه هایی برای داشتن مدلهای  زیبا

یقه های نامتقارن

   یقه های نامتقارن در سال ۲۰۱۷ مد بزرگی هستند. با انتخاب این مدل بهترین تیپ امسال را داشته باشید. سبک های دهه ۸۰ای گذشته اند و این فقط در مورد یقه ها برقرار نیست. در ژاکت ها، بلوز ها و حتی دامن ها هم دنبال نامتقارن بودن باشید. همپوشانی نامتقارن بودن دامن و لباس نیز در سال ۲۰۱۷ بسیار روی مد است. لیزی واسلر، طراح لباس و صاحب لیزیبت ، سوییشرت های یقه نامتقارن زمستانی را دوست دارد. او می گوید:”ژاکت های شانه باز، در سرمای زمستان زیبایی بیشتری دارند.”سامانتا براون ، سبک شناس، نیز پیش بینی می کند که بک نامتقارن در این سال بسیار محبوب خواهد شد. او می گوید:”بسیاری از این خطوط نامتقارن شامل چروک های ریز و شانه های برش دار خواهد بود. ما همچنین شاهد ظهور دوباره ی مدهای دهه ۸۰، با کت و ژاکت های سایز بزرگ و بالاتنه هایی با یقه نامتقارن خواهیم بود.”

تیپ ورزشی

   تیپ ورزشی، سبک فوق العاده آسان و کششی و راحت که در سال ۲۰۱۶ مد بود، همچنان بر جای خود باقی است. بله، هنوز هم می توانید لگ و لباس پفی بپوشید و مدرن باشید. فقط مطمئن شوید که مدل خوبی را انتخاب می کنید. لیزی واسلر می گوید: “لباس ورزشی در بیرون پوشیدن حتی پرطرفدار تر از گذشته می شود. بسیاری از طراحان تلاش خود را برای بهتر کردن این تیپ راحت و غیر رسمی گذاشته اند.” مانند لگ، ژاکت کش بافت و کتونی های ورزشی. بیتا خالقی ، وبلاگ نویس مد ، هم این را می پذیرد. او می گوید:”امسال سال لباس های ورزشی لاکچری و عکاسی با آن ها خواهد بود. شاید خیلی از ما آماده نباشیم که با لباس های ورزشی مدل نایک خود کنار بیاییم. باید آماده باشیم که ظاهر متوسط خود را با مارک های لوکس مانند تام برون، الکساندر وانگ و لوییس ویتون (مارکی که شایعه شده امسال همکاری هایی بسیار عالی خواهد داشت) ترکیب و مچ کنیم.” سارگام چدهاری ، وبلاگ نویس مد، همچنین پیش بینی می کند که مد لباس های ورزشی رو به رشد باشد. اما از ما می خواهد که فراتر از شلوار استرچ های معمولی باشیم. او می گوید:”قطعه لباس های زیبا مانند شلوار های راه راه، دامن تنیس، شورت های ورزشی و جوراب های شلواری می توانند با مدل های زیبا مانند چروک دار شدن، ظاهر تازه ای به خود بگیرند. طرح های پر جنب و جوش می توانند شکل بدن را بسیار مناسب تر نشان دهند و لذت بخش باشند. لباس های پشت باز بسیار پرطرفدارند. هر چند یقه اسکی یکی از الگو های واقعا مهم امسال برای خانم ها خواهند بود.”راه دیگری برای ایجاد یک ترکیب جالب ورزشی در تیپتان، کفش هایتان است. بری توماس ، وبلاگ نویس مد، پیشنهاد می کند که لباس های با ظرافت بالا را با کتونی های جذاب جفت کنید. او می گوید: “بسیار بیشتر از قبل، همیشه کتونی های شیک شده و کفش های ورزشی سنگین با پیراهن های دخترانه، دامن و تیپ های پر زرق و برقی که کمی نیاز به ظرافت ورزشی داشتند، می بینیم. این روشی آسان برای پیاده سازی است. و من برای دیدن مقادیر بیشتر آن هیجان زده هستم!”

شلوار و لباس های گشاد

   اگر دهه هشتاد با یقه های نامتقارن در حال بازگشت است، دهه هفتاد نیز لباس های گشاد را برمی گرداند. چند سال است که تغییرات بزرگی در شلوار های جین مشاهده می کنیم. شلوار جین های جذب و اندازه مدت ها بود که صحنه را کنترل می کردند. الان زمان آن رسیده است که دوباره به مچ پایمان اجازه دهیم کمی نفس بکشد. بیتا خالقی آماده تغییر است. او می گوید:”پدیده شلوار های جین جذب مدت زیادی در میان بوده است. اما اکنون شاهد تغییری عمده در سبک های شلوار های جین هستیم. این سال، سال جین های گشاد، با پاچه های گشاد برش خورده به سبک بوت خواهد بود.” خالقی همچنین پیش بینی می کند که جین های آفتاب خورده نیز امسال پرطرفدار خواهند بود. و این فقط شلوار ها نیستند که تغییر خواهند کرد، آستین های گشاد نیز در سال ۲۰۱۷ بازگشته اند. لیزی وایسلر پیشنهاد می کند که دنبال لباس های آستین گشادی بگردیم که تزیینات جذاب مانند گره یا کمربند هایی دارند که در بازو ها بسته می شوند.

طرح های ژاکت منحصر به فرد

   در هوای سرد روی مد بودن می تواند دشوار باشد. درست است؟ ژاکت های جذاب وطرح دار برای نجات آمده اند! بری توماس برای تیپ های سودمندی که ژاکت های ارتشی با جیب های پلیسی می توانند ایجاد کنند هیجان زده است. وبلاگ نویس مد، سارگام چدهاری، بهار و زمستان ۲۰۱۷ را زمان بزرگ جایگزینی ژاکت های کلاسیک با کت های تک سبک کیمونو (ژاپنی) می داند. او می گوید: “این ترکیب زیبای پوشاک امروزی، کت سبک کیمونوی معمولی و ژاکت مناسب به طرز تکان دهنده ای وارد ذهن ها شده است و از تابستان گذشته طرح تصدیق شده بسیاری از مردم است.” برای سرمایه گذاری خرج زیاد روی یک مد زودگذر مانند کت های کیمونو آماده نیستید؟ مد های کلاسیک بیشتری نیز در سال ۲۰۱۷ وجود دارد. چدهاری نیز، به خاطر تنوع و قابلیت لایه بندی رنگی، طرفدار ژاکت های جین است. او می گوید:”فقط آن ها را با شلوار های سبک و تنگ و روی تی شرت های آزاد بپوشید یا این که مانند یک سوییشرت آن را بپوشید.” پس ژاکت جین خود را تمیز کنید و نگه دارید. هنوز قابل استفاده است! 

جزییات پررنگ

   اگر تمایل به رنگ های بیشتری در کمد لباستان دارید، نگران نباشید. امسال فقط جین و رنگ های تیره مد نخواهد بود. جای کافی برای جزییات جذاب و چشمگیر وجود دارد. لیزی واسلر پیشنهاد می کند که به لوازم قدیمی و کلاسیک خود کمی رنگ اضافه کنید. او می گوید: “تکه های رنگی پررنگ روی لباس های جین، بلوز ها و کیف ها وجود دارند و ظاهر رنگارنگی به لباس کلاسیک معمولی شما می دهند.” بیتا خالقی نیز می گوید که می توانیم با کیف های رنگی نیز کمی تنوع به لباس های خود بدهیم. او می گوید:”لوازم جانبی همیشه یک راه عالی برای خاص تر کردن تیپ است. و در سال ۲۰۱۷ نیز این موضوع برقرار خواهد بود. ما امسال مقدار زیادی از وسایل فلزی خیره کننده، گلدوزی های پوشاک رنگارنگ و کیف های با شکل هندسی مدرن خواهیم دید.”

پیراهن پایین دکمه ساده

   برای کیف ها و لباس های رنگ روشن آماده نیستید؟ نگران نباشید. هنوز می توانید در صحنه مد ۲۰۱۷ بدرخشید. لباس های کلاسیک و ساده با کمی پیچ و تاب، در این فصل پوشیده می شوند. بیکی فریمن ، وبلاگ نویس مد، تیپی کلاسیک که کمی تغییر شکل یافته است را پیش بینی می کند. او می گوید:”به پیراهن های پایین دکمه ای که طوری برش خورده اند که دقیقا روی شانه قرار بگیرند، پیراهن هایی با کمی تور دوزی که در قسمت گردن به جای عمودی، افقی می ایستند، چروک هایی که به روش های خلاقانه مورد استفاده قرار می گیرند و … فکر کنید. همه چیز برای به چالش کشیدن مفاهیم به مدت طولانی پذیرفته شده در مورد این که یک پیراهن یا لباس بالاتنه چگونه باید باشد، است. تا یک چیز خیلی تازه که هنوز تنوع پذیر است به دست آید.” اگر احساس خوبی ندارید، بگذارید ستاره نوآوری درونیتان اختیار را به دست بگیرد. لباس های قدیمی خود را با برش خط گردن جدید یا دامن جدید، به روز رسانی کنید. فقط مطمئن شوید که می دانید آن ها را چگونه دوباره به هم بدوزید.

پیراهن کلاسیک

   یک لباس کلاسیک دیگر که راه خود را به مد جدید باز کرده است، پیراهن بلند است. بلندی پیراهن روی پاها هنوز هم وجود خواهد داشت. اما سارگام چدهاری یک نوع پیراهن بلند به روز شده را پیشنهاد می کند. او می گوید:”در این فصل طراح ها پیراهن های بلند را با برش های بی قاعده بازسازی کرده اند.”. به دنبال پیراهن های بلند با ویژگی های خاص مانند بخش میانی بلند، گردن باز و تزیین دار باشید. چون پیراهن بلند بسیار تنوع پذیر است، می توانید آن را هر جایی بپوشید. آن را با جوراب و کفش تخت برای محل کار، با لگ و بوت برای بیرون رفتن با دوستان یا با جین جذب و کفش پاشنه برای یک قرار بپوشید.

نیم تنه

   به دنبال اضافه کردن کمی منحصر به فرد بودن (یا راحت بودن) به لباس های قدیمی خود هستید؟ خب، راهی جز پذیرفتن مد نیم تنه ندارید.  بری توماس می گوید: “لباس های دکمه باز، پیراهن های کم حجم و پیراهن های نازک توری و جزییات دقیق نیم تنه زیرین خود را نشان می دهند. نمی خواهید لباس زیرین خود را به همه نشان دهید؟ یکی از نیم تنه های این فصل را امتحان کنید. هم ظاهر خوبی دارند و هم کمی پوشیده تر هستند. اگر آخر هفته ای خوب در پیش دارید، به سراغ آن بروید.

تکرنگ بپوشید

   در این تابستان ، رنگ های کدر را فراموش کنید و رنگ های خوب و پررنگ انتخاب کنید. هفته مد نیویورک پر از لباس های قرمز آتشین، آبی های پررنگ و زرد های طلایی بود. طراحان لباسی مانند کارولینا هررا و زک پزن لباس های آبی جین مانند نیز در طرح های خود دارند. لاتریس ایسمن، مدیر اجرایی موسسه طراحی “پنتون کالر” به این اشاره می کند که رنگ تمام مد را تشکیل می دهد. او توضیح می دهد: “به طور واضح، این بخش مهمی است که صنعت مد در حال هدایت شدن به طرف آن است. شما باید به همه چیز نگاه کنید و بپرسید که آیا مردم خواهند گفت که “من عاشق این رنگ هستم و آن را می خواهم”. برای ما این یک ایده کامل گذار بین فصل هاست که مخصوص یک فصل خاص نیست.”

راه راه های رنگارنگ

  طراحی لباس در سال ۲۰۱۷: اگر دوست دارید به تیپتان رنگ اضافه کنید، ۲۰۱۷ سال درخشش شما خواهد بود. اگر رنگ های روشن برایتان کافی نبودند، امسال ترکیب هایی نیز به رنگ های خود اضافه کنید. طراحانی مانند آلتوزارا و پرونزا شالر، ترکیباتی از رنگ های پررنگ و راه راه در مدل های سال ۲۰۱۷ دارند. خطوط زیبا با طرح های پررنگ انتخاب کنید. مدل راه راه هر چیزی از سوییشرت تا دامن را پیدا خواهید کرد.

پنج لباس برتر اسکار سال ۲۰۱۷

طراحی لباس در سال ۲۰۱۷

برترین طراح مد ۲۰۱۷  کالین اتوود

طراحی لباس در سال ۲۰۱۷

رنگ لباس طراحی لباس در سال ۲۰۱۷

طراحی لباس در سال ۲۰۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس