۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوسازی و دوخت سرشانه افتاده

سرشانه افتاده و آموزش الگوسازی و دوخت آن

سلام همراهان عزیز، امروز آموزش الگوسازی سرشانه افتاده را داریم و همینطور که در ویدئوی قبلی دیدید این آستین کیمونو رو امروز کاملش رو بهتون آموزش میدیم، با ما همراه باشید.

آموزش الگوسازی سرشانه افتاده

برای سرشانه افتاده متر رو باید بذاریم کنار گردن اندازه بزنیم که تا چقدر می خوایم سرشانه بیاد پایین، مثلا اینجا می خوایم 25 تا 30 سانتیمتر بیاد پایین که میایم از نقطه 9، 25 سانتیمتر رو علامت می زنیم و یک خط صاف می کشیم تا حلقه لباس که این خط قیچی میشه. برای مچ ما قد آستین رو منهای دو سوم پهنای مچ می کنیم و قسمت علامت زده شده دور ریز میشه.

آموزش دوخت سرشانه افتاده

برای الگو پشت ما باید دقیقا از همین الگو کپی کنیم و فقط سرشانه و یقه رو تغییر بدیم، در الگویی که ما یاد گرفتیم سرشانه جلو باید 1 سانتیمتر بیاد پایین ولی برای الگوی پشت وقتی که ما این الگو رو کپی کردیم سرشانه را 1 سانتیمتر میبریم بالا یقه رو هم باید برای یقه پشت تغییر بدیم به این شکل که ما خط افقی 8 رو که داریم از نقطه 8، 2 سانتیمتر میایم پایین و به نقطه 9 هلال می کنیم، از روی الگوی جلو کپی می کنیم بعد از اینکه کپی کردیم دور الگو رو قیچی می کنیم چون بعدش باید روی آستینمون یک تغییری ایجاد کنیم.

سرشانه افتاده

در این مدلی که داریم می خوایم یکم یقه رو آزادتر کنیم یعنی از نقطه 7 دقیقا گودی گردن 3 سانتیمتر میایم پایین و از قسمت سرشانه هم 5/1 سانتیمتر آزاد می کنیم بعد دوباره هلال یقه رو رسم می کنیم، برای یقه پشت هم از قسمت وسط پشت 1 سانتیمتر میایم پایین و از قسمت سرشانه دقیقا به اندازه جلو باید آزاد کنیم، دوباره هلال یقه رو رسم می کنیم.

برش پارچه در آموزش

در این مدل ما درسته یقه رو باز کردیم ولی برای اینکه از سر راحت بره داخل لباس پس ما درز پشت یقه رو درز میدیم یعنی در قسمت دولای باز پارچه میبریم که 10 سانتیمتر آن را باز بذاریم که قزن بدوزیم که راحت بره داخل لباس. برای مدلی هم که داریم جلو هم روی دولای باز پارچه ست پس راهنماها رو می نویسیم که بعدا موقع برش به مشکل نخورید

استفاده از سجاف سرخود

در پارچه جلویی قسمت وسط جلومون دولای باز است که روبروی هم می ایسته برای همین ما یک سجاف سرخود براش میذاریم، یعنی از خط وسط جلو 4 تا 5 سانتیمتر میایم جلو و اینجا جای دوخت میذاریم که بعدش بهش لایی می زنیم و تا می کنیم. بعد از برش زدن و لایی چسبوندن سرشانه های پشت و جلو رو به هم وصل می کنیم بعد از اینکه دوتا سرشانه ها رو به هم وصل کردید میایم درز وسط پشت رو هم به همدیگه می دوزیم فقط درز وسط پشت 10 سانتیمتر از یقه فاصله میدیم و از اون به بعد رو می دوزیم.

چرخ کاری درزها و اتصال آستین

بعد از اینکه درزها رو چرخ کردیم اتو می زنیم و بعد آستین رو وصل می کنیم. قبل از اینکه پهلو رو بدوزیم آستین رو وصل می کنیم، قسمت جلو آستین رو که علامت زدیم به جلو و پشت رو هم به پشت وصل می کنیم بعد از اینکه درز آستین رو دوختیم و اتو زدیم حالا پهلوها رو می ذاریم روی هم و یکسره از آستین تا لبه لباس رو چرخ می کنیم.

دوخت سجاف در سرشانه

بعد از اینکه درز پهلو رو دوختیم میایم لبه پایین لباس رو میدیم داخل و چرخ می کنیم و بعد هم دوخت نمای روی سجاف رو میریم، برای این قسمتی که سجاف داریم سجاف رو برمیگردونیم روی لباس به اندازه 1 سانتیمتر جا دوختی که گذاشته بودیم رو چرخ می کنیم و بعد سجاف رو برمیگردونیم و 1 سانتیمتر لبه پایین لباس رو چرخ می کنیم.

مرسی که همراه ما بودید اگر این ویدئو براتون مفید بود حتما با دوستانتون به اشتراک بذارید همینطور برای ما سوالاتتون رو کامنت بذارید حتما به شما پاسخ میدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس