۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

زندگینامه کوکو شانل

زندگینامه کوکو شانل

در این مقاله به زندگینامه کوکو شانل طراح موفق و سرشناس دنیای مد و فشن می پردازیم.برند شانل یکی از معروف ترین برند های دنیاست در اینجا با زندگینامه خالق این برند همراه ما باشید .گابریل شانل که بعدها به نام کوکو شانل شهرت یافت، ۱۹ اوت ۱۸۸۳ به دنیا آمد. طرح‌های این زن فرانسوی تحولی را در سبک لباس پوشیدن زنان به وجود آورد. شانل بر زنانگی تأکید داشت و به آن بها می‌داد.

آموزشگاه طراحی لباس کرج

زندگینامه کوکو شانل

   کوکو شانل دوران نوجوانی‌اش را در یک پرورشگاه گذراند و در جوانی به همراه خواهرش در کاباره‌ها آواز‌خوانی می‌کرد.وقت‌هایی هم که در پرورشگاه خبری از درس و کار نبود، شانل زمان را در کارگاه‌های خیاطی به دوختن و بافتن سپری می‌کرد. شانل در سال ۱۹۱۰ با کمک مالی مردی  ثروتمند خیاط خانه‌ کوچکی را به راه انداخت و در آن برای مشتریانش کلاه طراحی می‌کرد.

زندگینامه کوکو شانل

عطر شانل

   و اما عطر شماره ۵ نخستین عطری است که کوکو شانل در سال ۱۹۲۱ روانه بازار کرد. این عطر به عنوان موفق‌ترین عطر زنانه تمام دوران شناخته می‌شود و شهرتی جاودانی کسب کرده است. عطر شماره ۵ شانل تا به امروز همواره در میان ده عطر پرفروش در سراسر جهان جای داشته است.

زندگینامه کوکو شانل

زندگینامه شانل

    شانل به این معتقد بود که زنان زمانی قوی هستند که به زنانگی‌شان بها دهند. از همین رو نیز با شلوار چندان میانه‌ای نداشت: «من مخالف شلوار هستم. طبیعتا در مزارع می‌توان شلوار به پا کرد اما نمی‌فهمم چرا باید مثل یک مرد لباس پوشید و در خیابان‌ها به راه افتاد. شلوار زنان را نازیبا می‌کند. اکنون زمانی است که باید به زنانگی بها داد.»اولین موفقیت او با لباسی شروع شد که در یک روز سرد بافته شد. وقتی تعداد زیادی از مردم از او در خصوص لباس زیبایی که بر تن داشت سؤال کردند، شانل به این نتیجه رسید که برای آنها نیز این لباس را بدوزد.

کوکو شانل

   کوکو شانل پیراهن کوتاه مشکی که بیشتر در مراسم عزا استفاده می شد را به یک مد تبدیل کرد و به همه نشان داد که با یک پیراهن ساده ی مشکی می توان زیبایی آفرید.کت و دامن هایی که امروزه در فروشگاه ها می بینیم، شاید به نظر ما لباس هایی معمولی برسند. اما در دوران شانل ابتکاری انقلابی به حساب می آیند. در دورانی که زنان به پوشیدن دامن های بزرگ و پف دار عادت داشتند، این نوع لباس تهیه شده از پارچه فاستونی ، با دامن کوتاه و بالاتنه ی بدون یقه تزئین شده با نوار و دکمه‌های طلایی، جیب‌های وصله شده و یک زنجیر طلایی که در حاشیه دوخته شده بود و از شانه‌ها آویزان بود؛ به نشانه و نماد نسل جدید بدل شد. یکی از معروف ترین لوازم جانبی شانل نیز رشته های مروارید وی بودند. طراحی وی انقلابی در صنعت مد آن زمان به وجود آورد و با شاخصه های وام گرفته از مد مردانه و به چالش کشیدن محدودیت های آن زمان در دل بیشتر اقشار جامعه جای خود را باز کرد.

زندگینامه کوکو شانل

   از سال ۱۹۸۳ تا به امروز کارل لاگرفلد طراح افسانه ای، میراث او را ادامه داده و حیات دوباره ای در شریان های شانل دمید.

زندگینامه کوکو شانل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس