۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

رنگ شناسی تخصصی لباس

رنگ شناسی تخصصی لباس

رنگ شناسی تخصصی لباس

رنگ شناسی تخصصی لباس با شناخت مفاهیم رنگ هنرهای تجسمی آغاز می شود. رنگهای اصلی شامل رنگهای : زرد، قرمز و آبی و ترکیبات این رنگها باعث به وجود آمدن دنیایی زیبا در طراحی لباس و مد خواهد بود. معمولا در انتخاب رنگها برای لباس به نوع و کاربرد لباس باید توجه شود. طراحان لباس با در نظر گرفتن قواعد رنگها برای طراحی مد و لباس از انها بهره می گیرند.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

حضور رنگ در هر دوره و با هر رده سنی متفاوت است. رنگها در لباس دنیای از مفاهیم و قالب ها را ارائه می دهند. در ایران با بودن فرهنگ های مختلف و طبیعت بکر از رنگهای تند و شاد بسیار استفاده شده ولی امروزه به دلیل شهر نشینی دیگر از آن همه رنگ و زیبایی خبر خاصی نسیت. رنگها در لباس تاثیرات روانی زیادی بر افراد جامعه می گذارند.

در دوره رنگ شناسی تخصص لباس، هنرجویان با شناخت از رنگ ها و پیدا کردن مهارت هارمونی کردن رنگ ها توانایی طراحی لباس هایی با رنگ های مناسب را پیدا خواهند کرد. در این دوره هنرجویان با مباحث ابتدایی رنگها شامل : چرخه رنگ ایتن، تونالیته و والر رنگی، تضاد های رنگی، مکمل ها، رنگهای گرم و سرد، تضادهای تیره روشنی، اشباع رنگ، تضاد همزمانی یا سیمولتانه رنگ ها، تضادهای وسعت رنگی، پاساژ رنگی، تاثیر فضای رنگ، تاثیر متقابل رنگ ها، فرم و رنگ و ترکیب بندی های رنگی (بر اساس اشباع و غیر اشباع – روشن و تیره – سرد و گرم – ترکیبی) آشنا می شوند.
رنگ شناسی تخصصی لباس

رنگ شناسی تخصص لباس

هر کدام از مباحث ابتدایی رنگها در تمامی هنرهای تجسمی به صورت مشترک آموزش داده می شود و نیاز است طراحان لباس رنگ شناسی تخصصی لباس را کامل کسب نماییند.

هنرجویان بعد از مباحث ابتدایی رنگ که ذکر شد وارد مرحله تخصصی کاربرد رنگ در طراحی لباس می شوند. اولین مبحث مطرح شده دسته بندی رنگها بر اساس گروه سنی و جنسیت می باشد. در طراحی لباس باید به سن و جنسیت افراد دقت شود تا رنگهای مناسبی انتخاب شوند. هرچند که این دسته بندی ها قراردادی بوده و در تمامی ملل یکسان است ولی به این معنا نیست که ما هیچ وقت در طراحی لباس نمی توانیم ساختار شکنی کنیم.

رنگ شناسی تخصصی لباس

دسته بندی رنگها بر اساس گروه های سنی و جنسیت فرد، در مبحث ساختار بیانی رنگ مطرح می شود. در این دسته بندی رنگها به رنگ های مناسب لباس نوزاد، رنگ های مناسب لباس کودک، رنگ های مناسب لباس نوجوانان و جوانان و رنگهای گروه میانسالان و کهن سالها تقسیم می شوند.

در مبحث ساختار بیانی رنگ دسته بندی رنگ بر اساس موقعیت های شغلی و فعالیتی نیز مطرح می شود. هنرجویان در پایان این دوره توانایی انتخاب رنگهای متناسب با لباس طراحی شده را دارند. همچنین این دوره در آکادمی هنر پارس با حضور اساتید و طراحان دانشگاهی دوره ای کاملا جامع و تخصصی می باشد که برای هر طراح لباسی گذراندن آن لازم است.

حضور اساتید دانشگاهی همچون اساتید طراحی پارچه و لباس(طراحی پارچه با مداد) دانشکده شریعتی تهران در آکادمی بین المللی طراحی لباس پارس افتخاری است برای اعلام اینکه دوره های این آکادمی در تخصصی ترین محیط و با بار علمی بالا برگذار می شوند.

رنگ شناسی تخصصی لباس

رنگ یکی ارزشمندترین عوامل در طرّاحی لباس است

این روزها ، انسان در زندگی روزمره، نیازشدیدی به عامل زیبایی دارد بدون شک یکی از با ارزش ترین عوامل ایجاد زیبایی، عنصری است به نام رنگ، که تنوّع، لطافت و زیبایی دارد.احیانا لباس، یکی از پرمصرف ترین کالاها در جوامع امروزی در دنیا باشد که به جز پوشش بدن انسان، در جهت زیبایی استفاده دارد.امروزه، انسان در زندگى روزمره، صنعتى و مدرن خود، نیازبسیاری به عامل زیبایی دارد بی ىشک یکى از مهمترىن عوامل ایجاد زیبایی، عنصر رنگ است که، تنوع، لطافت و زیبایی کافى را به زندگى می بخشد پژوهشگران، روانشناسان و هنرمندان بسیاری به مطالعه رنگ پرداخته اند تا کاربردهاى مختلف آن را بررسی نمایند واز پدیده عجیب رنگ شنا سی تخصصی لباس به نحو احسن استفاده کنند.

شاید رنگ شناسی تخصصی لباس یکی از پرمصرف ترین کالاها در جوامع امروزی باشد که بجز پوشش بدن انسان در جهت زیبایی نبز به کاربرده میشود در این حال رنگ شناسی یکی از مهترین عوامل در طراحی لباس به شمار می رود.

رنگ شناسی تخصصی لباس در لباس ایرانیان

بشر مفهوم رنگ را از طبیعت و پدیده های آن آموخته است .بنابراین شناخت رنگ همزمان با تاریخی است که بشر عناصر و ساخته های طبیعی را لمس کرده است. مردمی که از دوره های پیش از تاریخ در فلات ایران زندگی کرده اند،این امکان را داشته اند که با آثار طبیعی فراوانو گوناگونی از طبیعت روبرو باشند. آسمان برای آن ها مظهری از رنگ آبی بود وبتدریج بر آنها آشکار شد که رنگ آبی هم درجات و انواع مختلف داردو به اصطلاح،خود یک خانواده است. همچنین خانواده ی رنگ سبز، زرد، قرمز و …ایرانیان که در طول تاریخ به جنبه های معنوی وعرفانی وهنری رنگ توجه داشته اند. کاربرد مفهوم رنگ شناسی را از آثار نقاشی ومعماری فراتر برده اند.

بیشتر رنگ ها در طول تاریخ در لباس ها کاربرد داشته است، و به رنگ های خاصی اشاره میشود و دلیل آن، اختصاص رنگ معین به طبقات بخصوص وبا آثاری بوده است که بیش از سایر یادگارهت باقی مانده است .

ترکیب بندی رنگ شناسی تخصصی لباس اصولا به دو منظور زیر سازمان میشود:

۱-کاربرد بصری رنگ

۲-کاربرد مفهومی رنگ

کاربرد بصری رنگ در ترکیب بندی:در این امر هدف، صرفا رسیدن به زیبایی است که همان استفاده از خصوصیات تزئینی وظاهری رنگ است

کاربرد مفهومی رنگ در ترکیب بندی : هدف از این مقوله، استفاده از مفاهیم رنگ در یک اثر ویا یک طرح لباس است برای دست یافتن به این مهم، شناخت ارزش های احساسی، نمادین و بیان رنگ الزامی می باشد.

رنگ شناسی لباس دارای کیفیت و کمیا های نسبی است .در نتیجه، هیچ قانون رنگی لباس مطلقی را نمیتوان تعمیم داد، چرا که رنگ شناسی لباس در همجواری ها و فضا های مختلف تغییرات عمده ای می باید ه البته این تنوع در خصوصیات رنگی را میتوان یک نکته ی مثبت تلقی کرد و از این قابلیت ها در طراحی بهتر رنگ شناسی لباس و ایجاد یک اثر هنری ویژه سود جست.

رنگ شناسی تخصصی لباس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس