۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

رسیدن به شغل طراحی لباس

رسیدن به شغل طراحی لباس

طراحی لباس یک شغل پولساز پرطرفدار و جذاب این روزها میباشد که در تمامی زمینه های هنری و صنعتی کارایی دارد. طراحی لباس‌های مورد پسند هنرپیشه‌های سینما، مدل‌های عروسی و عکاسی، شخصیت های معروف در مراسم خاص مانند اسکار یا گلدن‌گلاب و  طراحی لباس کودک ، مهماندار، پلیس و غیره. اگر می‌خواهید یک طراح لباس خوبی باشید، باید بدانید که پیش رویتان مسیری قرار دارد که پیمودن آن روشن و در عین حال دشوار و جذاب است. این مسیر را در ۵ گام خلاصه برایتان ترسیم می‌کنیم. با مقاله رسیدن به شغل طراحی لباس با آکادمی پارس همراه باشید.

۵ گامی که به آنها اشاره کردیم به ترتیب زیرند:

  1.  آماده کردن ابزارهای فنی و ذهنی اولیه طراحی لباس (( که در این مطلب به آنها می‌پردازیم ))
  2. پرورش دیزاین و طرح مورد نظر در ذهن
  3. پیاده سازی و اجرا ایده مورد نظر روی کاغذ با استفاده از قلم و متریال گوناگون
  4. کشیدن الگو و دوختن طرح لباس
  5. فروش کار نهایی میباشد

بر خلاف آنچه که به نظر می‌رسد پیمودن این راه به سادگی همین ۵ گام اشاره شده نیست. برای هر مرحله باید مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌های دیگری را نیز انجام دهید تا شما را برای رسیدن به هدف مطلوب آماده‌تر و موفق‌تر سازد.

در اولین گام به بررسی ابزارهای مورد نیاز اولیه طراحی لباس می‌پردازیم.

۱) درباره طرح کشیدن آموزش‌های اولیه طراحی لباس را ببینید

رسیدن به شغل طراحی لباس

رسیدن به شغل طراحی لباس

فراموش نکنید که لازم نیست یک طراح حرفه‌ای لباس باشید، بسیاری از طراح‌ها و دیزاینرها معروف روش‌های درهم برهم و خاص خود را در طراحی لباس دارند. اما آنچه نیاز دارید که به خوبی آموزش دیده باشید این است که بتوانید با طرح لباس خود، منظور نهایی را به بیننده انتقال دهید. برای این منظور می‌توانید در کلاس‌های طراحی لباس شرکت‌ کنید و یا از منابع آنلاین و آموزش های مجازی بهره بگیرید.

مهمترین قسمت یادگرفتن یک مهارت جدید این است که آن را انجام دهید و بسیار تمرین کنید. تمرین‌هایتان باید روزانه و مداوم باشد. مثلا روزی دست‌کم ۳۰ دقیقه را برای تمرین طراحی لباس اختصاص دهید. در این صورت در طی مدت یک ماه مهارت خوبی به دست خواهید آورد.

۲) الگوسازی و دوخت را یاد بگیرید.

رسیدن به شغل طراحی لباس

رسیدن به شغل طراحی لباس

حتی اگر قرار نباشد که شما طرح لباس نهایی را خودتان بدوزید، باز هم باید اصول اولیه دوخت و طراحی لباس را بدانید. بدین‌ترتیب با دید و دانش بهتری می‌توانید ایراد های کار را بفهمید و برای بهتر و جذاب‌تر کردن آن گام بردارید. دانستن امکاناتی که در طرح لباس و ایده لباس شما وجود دارد مهمترین بخش برای خلاقیت و ارائه ایده‌های نوآورانه است.

برای آموزش خیاطی می‌توانید به دوره‌های مقدماتی کلاس‌های آموزشی که حتما در محل زندگی‌تان به وفور یاد می‌شود مراجعه کنید. دوره‌های فنی و حرفه‌ای هم می‌توانند در این راه به شما کمک شایانی بکنند.

مطالعه و شناخت طرح‌ها و الگو‌ها اولین قدم در یادگرفتن خیاطی است. شما باید به خوبی بدانید که یک لباس با چه ترتیبی سرهم بندی شده و به شکل نهایی خود رسیده است. طرح‌های مختلف را از فروشگاه‌ها خریداری کنید و تمرین‌های اولیه را با آنها انجام دهید.

۳) درباره مد و لباس مطالعه و تحقیق داشته باشید

رسیدن به شغل طراحی لباس

اگر می‌خواهید ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و سرشار از نوآوری داشته باشید، باید تئوری دیزاین را بشناسید. اصول دیزاین در طراحی محصولات مختلف یکسان است. می‌توانید آنها را با طراحی جواهرات (تعادل، حرکت، تاکید) بشناسید و در طراحی لباس به کار ببرید. خودتان را یه یادگرفتن اصول طراحی مُد محدود نکنید. حتی می‌توانید در مورد تایپوگرافی بخوانید و ایده‌ها و آموزش‌های لازم در مورد طراحی فشن را یاد بگیرید.

۴) در مورد مُد و فشن اطلاعات کافی به دست آورید و تجربه کسب کنید

رسیدن به شغل طراحی لباس

رسیدن به شغل طراحی لباس

اگر می‌خواهید یک طراح فشن باشید، باید درمورد هرچه در دنیای مد و فشن وجود دارد اطلاعات به دست آورید. شاید خودتان را یک فرد به روز و اهل مد بدانید اما شاید ندانید که آنچه شما برای پوشش و ظاهر خودتان و اطرافیانتان در این بازه زمانی انتخاب می‌کنید با معیارهای جهانی مد متفاوت باشد. اگر طرح‌های شما بر اساس چیزهایی است که امروزه بسیار بورس هستند باید بدانید که تا طرح شما تکمیل شود و به مرحله عرضه برسد دیگر از رونق افتاده و قدیمی شده! طراح‌های حرفه‌ای و موفق همیشه چند قدم جلوتر و متفاوت‌تر فکر می‌کنند.

ویدیو‌ها و عکس‌های طراح‌های خیلی حرفه‌ای و ماهر را تماشا کنید و حتی اگر می‌توانید حضوری با آنها دیدار کنید و راه و رسم کار را از آنها یاد بگیرید. بدین ترتیب خواهید دید که آنها چطور برای هر فصل و مراسم متفاوت طرح‌های جدید ارائه می‌دهند.

۵) منابع تکنولوژی و نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی لباس را بشناسید

رسیدن به شغل طراحی لباس

آموزش طراحی لباس

این روزها در مقایسه با سالیان گذشته ابزارهای بیشتری در اختیار طراحان قرار داده شده است. علاوه بر دانستن راه‌های رسم طرح و اصول دوخت و دوز، باید فوتوشاپ و ایلاستریتور را نیز به خوبی بشناسید.

سایت‌های بسیاری برای آموزش اصول مقدماتی و پیشرفته این ابزارها وجود دارند که بهترینشان سایت www.honar-pars.com که میتوانید از آن استفاده کنید.

نویسنده : محمد پدرام

آموزش طراحی لبا‌س

آکادمی بین المللی هنر پارس تخصصی‌ترین آموزشگاه طر‌ا‌حی‌لبا‌س و آموزش خیاطی است که با سرفصل های علمی و روز دنیا هنرجویان را تا بازار کار و هدفشان همراهی می‌کند.

شماره تماس : ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۴۰

رسیدن به شغل طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس