۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

رسم الگوی لباس بچه گانه

رسم الگوی لباس بچه گانه

با آموزش رسم الگوی لباس بچه گانه همراه ما باشید. در این مقاله می خواهیم الگوی این پیراهن دخترانه ی زیبا را رسم کنیم . برای الگوسازیِ این مدل پیراهن ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   پهلوی دامن الگو را به اندازه ی ۷ الی ۱۰ سانتی متر فون کرده و به زیر بغل به صفر برسانید ( خطوط بنفش ) .(الگوی اماده لباس بچه گانه)حلقه ی گردنِ الگوی جلو و پشت را به اندازه ی ۲ سانتی متر از گوشه ی گردن و ۱ سانتی متر از وسط جلو و وسط پشت گشاد کنید ( خطوط قرمز ) .حلقه آستین را به اندازه ی ۱ الی ۱٫۵ سانتی متر از انتهای خط سرشانه و زیر بغل گشاد کنید ( خطوط صورتی ) .

رسم الگوی لباس بچه گانه

رسم الگوی لباس بچه گانه

   از گوشه ی گردن ( خط قرمز ) به اندازه ی ۲ سانتی متر خارج شده و خطی صاف موازی با خط وسط جلو و وسط پشت روی الگوها رسم کنید ( خطوط سبز ) .خط سرشانه را به اندازه ی ۶ الی ۸ سانتی متر به سمت بیرون امتداد داده و طرح آستینِ پیراهن را طبق مدل روی الگو بکشید ( خطوط آبی ) .از روی خطوط آبی یک کپی برداشته و آستینِ جلو و پشت را از خطوط سرشانه به هم بچسبانید .در الگوی اصلی الگوی سجاف را طبق خطوط زرد روی الگوی جلو و پشت کشیده و از روی آن ها کپی بردارید .این الگوها به صورت جداگانه روی پارچه برش میخورند .

رسم الگوی لباس بچه گانه رسم الگوی لباس بچه گانه رسم الگوی لباس بچه گانه رسم الگوی لباس بچه گانه

کشیدن الگوی لباس بچه گانه

   خطوط زرد را با فواصل یکسان روی الگوی آستین بکشید .خطوط زرد را از خط آبی تا نقاط صورتی قیچی کرده و بین آن ها را به اندازه ی ۳ الی ۴ سانتی متر اوزمان بدهید .دقت کنید که در این مرحله نقاط صورتی قیچی نمیشوند و الگو در این قسمتها دقیقا به اندازه ی یک نقطه وصل میماند و اوزمانها فقط روی خط آبیِ الگو اجرا میشوند .بعد از اوزمان خطوط سبز و آبیِ الگو رو اصلاح کرده و الگو را به همون شکل روی دولای پارچه برش بزنید .

رسم الگوی لباس بچه گانه

 

رسم الگو لباس بچه گانه

   در الگوی اصلی خطوط طوسی را از خط وسط جلو و وسط پشت تا خطوط سبز روی الگو بکشید .این خطوط باید در قسمتی از الگو رسم شوند که اگر به سمت پهلو امتدادشان بدهید بهانتهای حلقه آستین برسند .الگو را از خطوط سبز و طوسی قیچی کنید .قطعه شماره ۱ روی دولای بسته ی پارچه برش میخورد. در صورت دلخواه میتوانید مثلِ مدل در قسمت لبه ی پایینِ این قطعه و قطعه ی شماره ۲ نوارِ طلایی بدوزید .قطعه ی شماره ۲ در دولای باز پارچه برش میخورد چون پشتِ این مدل باید زیپ دوخته شود .

رسم الگوی پیراهن بچه گانه

   قطعه ی شماره ۳ و ۴ از خطوط بنفش به هم چسبانده شده و روی دولای پارچه برش میخورند .(الگوی لباس بچه دخترانه)به خط وسط جلو و وسط پشت در قطعات شماره ۵ و ۶ به اندازه ی ۵ الی ۶ سانتی متر اضافه کنید ( خطوط زرد ) . این مقادیر در مرحله ی دوخت به چین تبدیل میشوند .قطعه ی شماره ۵ در دولای بسته ی پارچه و قطعه ی شماره ۶ در دولای باز پارچه برش میخورد .

رسم الگوی لباس بچه گانه رسم الگوی لباس بچه گانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس