۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دوخت چین پایین شومیز

دوخت چین در جلوی شومیز به همراه ویدیو 0تا100

سلام دوستان عزیز امروز با آموزش دوخت چین در جلوی شومیز همراهتون هستیم، مدلی که میبینید داخل سجافش چین سوزنی داره، با ما همراه باشید تا این مدل رو بهتون آموزش بدیم. برای قسمت پایین لباس که چین داریم ما یک مستطیل برش میزنیم به اندازه پهنای چینی که می خوایم و حداقل دو برابر دور پایین تنه باشه یعنی پایین الگو رو با متر اندازه بزنید چین حداقل دو برابر باشد، این میشه چین پایین لباس، برای قسمت جلو لباس ما فقط روی سمت راست لباس چین داریم پس یک چین هم در میاریم به اندازه دو برابر طول جلو لباس.

 

دوخت چین در شومیز

مرحله بعدی که باید انجام بدیم دوختن چینی هست که داخل سجاف سمت راست میره، اول نوار چین رو برش زدیم سردوز می کنیم بعد یک سمت رو به اندازه 5/0 سانتیمتر دولا می کنیم و چرخ می کنیم، دو طرف نوارمون رو هم به همین شکل تا می زنیم و چرخ می کنیم بعد از اینکه چرخ کردن نوار چین تموم شد لبه ای که دوخت زدیم رو اتو می زنیم و بعد چین سوزنی میدیم.

آموزش چین دادن به پارچه

برای چین دادن نوار چین درجه چرخ رو میذاریم روی درشت ترین حالت و از قسمت کنار سردوز شروع می کنیم به چرخ کردن، حالا یکی از نخ های دوخت رو میکشیم تا بیشتر چین بخوره تا این نوار دقیقا اندازه وسط جلو بشه، یک سمت رو گره می زنیم که باز نشه و به اندازه جلوی لباسمون چین میدیم و تنظیم می کنیم.

اتوکاری چین شومیز

از قسمت جادوخت پایین لباسمون میایم بالا و بعد از جادوختمون شروع می کنیم به گذاشتن نوار چین، دقیقا لب به لب باشه، سردوز و قسمت جلوی لباس بعد از اینکه سوزن زدیم یک دوخت از روی سردوز میریم که چین فیکس بشه و بعد سجاف رو میذاریم روی کارمون و از لبه چرخ می کنیم، سجاف برمیگرده داخل و چین ها میمونه رو، برای اینکه چین ها بهتر رو بمونه یک دوخت سجاف از رو میریم، دوخت سجاف یعنی ما درز رو باز می کنیم جادوخت رو می خوابونیم روی سجاف یه دوخت نیش از روی دوختمون میریم، حالا سجاف رو برمی گردونیم داخل و اتو می زنیم که چین ما صاف بمونه.

چین شومیز

اتصال بالاتنه و سرشانه

بعد از اینکه سجاف و برش رو دوختیم میریم سراغ وصل کردن بالاتنه ها، سرشانه ها رو وصل می کنیم بعد هم درزهای پهلو رو به هم میدوزیم بعد از اینکه این کار رو کردید و سردوز و اتو انجام دادیم میریم چین پایین شومیز رو می دوزیم، برای چین پایین لباس نواری که برش زدیم دقیقا مثل چین لبه سجاف رو دوبل چرخ می کنیم و وصل می کنیم به لباس بعد که دوختمون تموم شد درزها رو اتو می زنیم و بعد مثل چینی که در بالاتنه یاد گرفتیم کنار سردوز با دوخت درشت چرخ، چرخ می کنیم که چین بدیم.

وصل چین پایین لباس

چین رو دولا می کنیم که وسط چین رو پیدا کنیم، اینجوری بهتر می تونیم چین ها رو پخش کنیم متعادل تر میشه، وسط بالاتنه رو هم پیدا می کنیم که میشه وسط لباسمون بعد چین رو وسط به وسط لباس وصل می کنیم بعد میریم سراغ پخش کردن چین در بالاتنه، یکی از نخ های دوخت درشت رو می کشیم که نوار چین بخوره، لبه چین رو میذاریم لب به لب جلوی لباسمون بعد شروع می کنیم به تقسیم چین ها که مرتب باشه و سوزن می زنیم و فیکس می کنیم بعد از اینکه چین رو چرخ کردیم چین ها رو میاریم به سمت پایین و درز رو می خوابونیم رو به بالا و یه دوخت تمیز از روش میریم. امیدوارم این آموزش براتون مفید بوده باشه این روشی که ما به شما آموزش دادیم شما در مدل های دیگر هم می تونید ازش استفاده کنید. اگر سوالی داشتید برای ما کامنت بذارید در اسرع وقت به شما جواب خواهیم داد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس