۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دامن ترک ماهی

دامن ترک ماهی

برای دامن ترک ماهی ابتدا الگو اساس دامن ترک را رسم میکنیم، بدین گونه که هر تعداد ترکی که می خواهیم داشته باشیم باید دور کمر و باسن را تقسیم بر آن کنیم، مثلا اگر دامن تک ما 6 ترک بود، باید دور کمر و باسن را تقسیم بر 6 کنیم. در ادامه ابتدا خطی رسم می کنیم به اندازه بلندی باسن (نقطه1تا2)، سپس از نقطه 1 به اندازه قد کمر تا زانو پائین می آییم و بدین ترتیب نقطه 4 را بدست می آوریم. از نقطه 1 به اندازه نصف 1/6کمر به سمت چپ می رویم، بدین ترتیب نقطه 8 و 7 بدست می آید. در ادامه دامن ترک ماهی از نقطه (9 و 10) برابر با (7 و 8) از خط زانو به اندازه cm5 بالا می رویم، یک خط زانو جدید می کشیم و رو خط جدید از دو طرف به اندازه 5/1 الی cm2 داخل می شویم و به خط باسن وصل می کنیم. از نقطه 9 و 10 هرکدام 5 الیcm10 به سمت بیرون میرویم و اوزمان می دهیم و سپس به خط زانو وصل میکنیم. از نقطه 11 و 12 هرکدام 5/0 سانت بالا می رویم، هلال پای دامن را دوباره رسم می کنیم. روی خط کمر از دو طرف نقطه (5 و6)، cm1 بالا رفته کمر را هلال می کنیم.
در ادامه پای دامن را به سه قسمت تقسیم می کنیم و تا خط زانو دو خط عمود می کشیم و خطوط را همانند شکل تا خط زانوی جدید اریب قیچی می زنیم، سپس دامن را به دو طرف باز کرده و به مقدار گشادی که دوست داریم اوزمان میدهیم که در اینجا 5الی cm10 میباشد. این دامن را روی دولای باز پارچه 3 بار قرار می دهیم و برش میدهیم.

برای آموزش دامن ماهی تک دار و دوخت دامن ترک دار با الگو کلیک کنید.
آکادمی هنر پارس برای عزیزانی که به هر دلیلی نمیتوانند در دوره های آموزشی خیاطی و طراحی لباس شرکت کنند دوره های مجازی خیاطی و طراحی لباس را پیشنهاد میدهد تا این عزیزان از حرفه و علاقه ی خود دور نمانند.

دامن ترک ماهی

دامن ترک ماهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس