۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

خیاطی بدون الگو | آموزش رایگان

خیاطی بدون الگو | آموزش رایگان

آموزش خیاطی بدون الگو در حال حاضر طرفداران زیادی پیدا کرده است.  خیاطی آسان بدون الگو متدی است برای افرادی که به تازگی خیاطی را شروع کرده‌اند.  بسیاری از خانم‌ها علی رغم اینکه به خیاطی علاقه‌مند هستند اما هیچ چیزی از دوخت و دوز و اصطلاحات رایج در خیاطی نمیدانند . بنابراین استفاده از الگو برای این افراد کمی مشکل است . خوشبختانه به تازگی تکنیک جدیدی از خیاطی با عنوان خیاطی بدون الگو به وجود آمده است که بوسیله آن می‌توان لباس‌های متنوعی دوخت . آکادمی هنر پارس برای شما آموزش خیاطی بدون الگو را برای دوخت پیراهن دخترانه برای شما در نظر گرفته است.

خیاطی بدون الگو | آموزش رایگان

آموزش خیاطی بدون الگو رایگان برای دوخت پیراهن دوبنده دخترانه

لوازم مورد نیاز برای دوخت پیراهن و خیاطی بدون الگو :

  • پارچه

  • کش ماسوره‌ای

  • تور یا نوار تزیینی

خیاطی بدون الگو | آموزش رایگان

محاسبه متراژ پارچه 

  1. محاسبه عرض:
    ابتدا دور سینه را اندازه میگیریم و هر عددی به دست آمد در ۲٫۵ ضرب کنید.
    حاصل آن عدد عرض مورد نیاز ما می‌شود.
  2. محاسبه ارتفاع :
    برای محاسبه ارتفاع پارچه هم از سر شانه تا جایی که می‌خواهیم لباسمان باشد اندازه می‌گیریم.
  3. نحوه برش پیراهن :

ابتدا برای لباس بک مستطیل به قد لباس و عرض ۲٫۵ برابر دور سینه برش می‌زنید. سپس دو عدد نوار سه سانتی در طول دلخواه برای بند لباس در نظر می‌گیرید و اگر بخواهید مثل لباس بالا پای پیراهن را چین بدهیم یک نوار در عرض ۱۰ سانتی‌متر و طول دو برابر مستطیلی که برای پیراهن برش زدیم آماده می‌کنید .

خیاطی بدون الگو | آموزش رایگان

در این قسمت از مقاله آموزش خیاطی بدون الگو رایگان به توضیح کامل دوخت مرحله به مرحله پیراهن می پردازیم.

دوخت مرحله به مرحله پیراهن (خیاطی بدون الگو)

  • لبه بالای لباس را به اندازه یک سانتی‌متر تو بزنید و شروع به ساده‌دوزی کنیم ، به عبارتی لبه لباس را تو بگذارید. بعد از کنار لب‌هایی که تو گذاشتید شروع به دوخت کش کنید.

خیاطی بدون الگو | آموزش رایگان

  • حالا کش قیطانی مخصوص
  •  لباس را دور ماسوره پیچانده و پیچ ماکو را کمی باز کنید تا کش در ماکو به راحتی حرکت کند

          نکته : توجه کنید که خطوط دوخت باید نیم سانتی‌متر تا ۷ میلی‌متر با هم فاصله داشته باشند و کش در زیر لباس باشد.

خیاطی بدون الگو | آموزش رایگان

  • به تعداد ردیف دلخواه دوخت را ادامه می‌دهیم تا ظاهر اسموک‌ دوزی در بالاتنه ایجاد بشود.

خیاطی بدون الگو | آموزش رایگان

  • اگر دوست داشته باشیم پایین پیراهن چین‌دار باشد نوار پاچین را مشابه تصویر ۲ راه با درجه بلند طول دوخت بدوزیم سپس یکی از ردیف‌های دوخت را انتخاب کرده و نخ ماسوره را بکشید. با کشیدن نخ ماسوره پارچه جمع شده و اصطلاحا چین‌ کش می‌شود  پاچین را به لباس سنجاف بزنیم .

خیاطی بدون الگو | آموزش رایگان

حالا وقت آن رسیده است که پاچین را به پایین لباس بدوزید .

خیاطی بدون الگو | آموزش رایگان

  • لبه پایین پاچین را تو بگذارید تا ریشه‌های پارچه پیدا نباشد .

خیاطی بدون الگو | آموزش رایگان

  • درز پهلوی لباس را بدوزید. نوار تزیینی یا توری دلخواه خود را به پایین پاچین بدوزید . درضمن می توانید از روبان هم استفاده کنید و روی محل اتصال پاچین به بالاتنه دوخت بزنید .

خیاطی بدون الگو | آموزش رایگان

  • نوارهای ۳ سانتی و یا حتی اگر می‌خواهید بند باریک‌تر باشد ۱٫۵ تا ۲ سانتی را تا زده و با اتو ثابت کرده و بدوزید .

 

دوخت پیراهن دخترانه ما به پایان رسید. خسته نباشید.  امیدواریم از این  نمونه آموزش خیاطی بدون الگو نهایت استفاده را برده باشید و برای دختر کوچولوهای عزیزتان پیراهن‌های زیبا در طرح و رنگ‌های مختلف تهیه کنید .

در این مطلب آموزش خیاطی بدون الگورایگان را در ۱۰ مرحله ساده به شما عزیزان آموزش می دهیم که امیدواریم از آموزش خیاطی و در عین حال شیک در منزل نهایت لذت را ببرید.

آموزش خیاطی بدون الگو یکی از روش های ساده برای آموزش خیاطی مختلف و شیک در منزل است و این روش دوخت برای خانم هایی که خیاطی بلند نیستند و هیچ مهارتی در دوخت انواع لباس های مختلف ندارند مناسب است.

اغلب خانم ها مهارتی در دوخت لباس و خیاطی ندارند و اگر شما نیز از این دسته از خانم ها هستید و تمایل دارید بدون نیاز به کلاس رفتن برای خود لباس هایی را بدوزید می توانید با آموزش خیاطی بدون الگو شروع کنید و مهارتی درخیاطی بدون الگو بدست آورید.

آموزش خیاطی بدون الگو

آموزش مرحله به مرحله خیاطی بدون الگو

از انواع مدل لباس های پرطرفدار و محبوب در بین خانم ها است لباس های زنانه مدل های مختلف و شیکی دارند و شما می توانید بدون نیاز به کشیدن الگو انواع مدل لباس مجلسی و ساده را در منزل بدوزید. در ادامه آموزش خیاطی بدون الگو را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

آموزش مرحله به مرحله خیاطی بدون استفاده از الگو

خیاطی بدون الگو در منزل

برای دوخت این مدل ابتدا باید وسایل مورد نیاز را آماده کنید سپس بدون نیاز به الگو و با اندازه های حدسی می توانید این را بدوزید. برای اینکه در دوخت به مشکلی نخورید الگویی از این روش دوخت را در ادامه مطلب قرار داده ایم ولی شما می توانید بدون استفاده از الگو این مدل را بدوزید.

دوخت در منزل

وسایل لازم

پارچه : ۱.۵ متر

نخ همرنگ : به میزان لازم

مراحل دوخت بدون استفاده از الگو

۱. ابتدا باید نصف دور سینه و اندازه عرض شانه ها را محاسبه کنید.

۲. عرض مستطیلی را که برای قسمت جلو و پشت برش می زنید نباید کمتر از نصف دور سینه و یا عرض شانه ها باشد بلکه این اندازه باید چند سانتی متر هم بیشتر باشد و بهتر است از هر طرف حدود ۵ سانتی متر اضافه بگیرید زیرا این مدل سایزی آزاد دارد و نباید کیپ بدن شما باشد.

روش دوخت بدون الگو

مراحل دوخت بدون الگو

۳. برای دوخت به یک نوار مستطیلی بلند نیاز داریم این نوار از دور یقه باید رد شود و به عنوان بند آستین روی شانه ها قرار می گیرد توجه داشته باشید که اندازه نوار باید کمی بلندتر از عرض مستطیل اولی بگیرید.

۴. از هر یک از مستطیل ها دو تا برش بزنید.

۵. ضلع بالایی مستطیل های بزرگ را به اندازه ۱ تا ۱.۵ سانت برگردانید و بدوزید توجه داشته باشید که نوار بند آستین باید از داخل رد شود.

۶. در این مرحله دو ضلع کناری مستطیل ها را به یکدیگر بدوزید.

۷. توجه داشته باشید قسمتی را در که در الگو مشخص شده است باید باز بماند ( قسمت باز برای زیر بغل است که این قسمت باید از اندازه فاصله زیر بغل تا استخوان گردن باز بماند).

روش دوخت بدون استفاده از الگو

۸. در این مرحله باید ضلع پایینی مستطیل ها را ابتدا دورگیری کنید و سپس آن ها را بدوزید.

۹. نوارها را دولا کنید و آن ها را از داخل بدوزید سپس برگردانید.

۱۰. حاشیه ای را که به اندازه ۲.۵ سانت در مستطیل های تنه اصلی نگه داشته اید از داخل رد کنید در این مرحله دوخته و آماده پوشیدن است بعد از پوشیدن باید به اندازه ای مناسب دو نوار را به هم گره بزنید.

مدل زیبا بدون استفاده از الگو

مدل بدون الگو بدون استفاده از الگو با ۱۰ مرحله ساده

در این مطلب با آموزش دوخت بدون الگو آشنا شدید شما می توانید به راحتی و در ۱۰ مرحله ساده این را برای خود بدوزید و از پوشیدن آن لذت ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع آموزش های خیاطی برای دوخت لباس های مختلف به بخش آموزش خیاطی آکادمی هنر پارس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس