۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

جنسیت سازی چرم و تور

جنسیت سازی چرم و تور

با آموزش جنسیت سازی لباس چرم و تور همراه ما باشید. این آموزش توسط سرکار خانم امانی تهیه وتدوین شده گردیده است.

جنسیت سازی چرم و تور

جنسیت سازی چرم

ابتدا مانکن هندسی با طول سر 3 سانت(8.5) سر طراحی می کنیم. قسمت های مختلف بدن مانند بالاتنه، پایین تنه، دست و پاها به صورت کاملا هندسی طراحی می شود. به حرکت محور های مختلف بدن مانند شانه، کمر و باسن توجه می کنیم و قسمت های بدن را با توجه به این محور ها طراحی می کنیم.

برای طراحی پا، ابتدا از پایی که تکیه گاه بدن است شروع می کنیم. حرکت دست ها را با توجه به کمان کمر طراحی می کنیم.اجزای چهره را با توجه به تقسیم بندی چهره طراحی می کنیم. فرم کلی مو را با خطوط منحنی مشخص می کنیم.

مرحله ی بعد مانکن هندسی را با جزییات بیشتر طراحی کرده و آن را تبدیل به مانکن ماهیچه ای می کنیم.

جنسیت سازی در طراحی لباس

برای طراحی لباس ابتدا فرم کلی را طراحی می کنیم و بعد جزییات بیشتری را به آن اضافه می کنیم. چین و چروک ها را با توجه به جنس پارچه طراحی می کنیم. پارچه هایی مانند چرم و ورنی که انعطاف پذیری کمتری دارند چین و چروک خشک تری خواهند داشت. بنابراین با خطوط شکسته تری این چروک ها را طراحی می کنیم.

برای طراحی تور سر ابتدا جزییات چهره به طور کامل اجرا و بعد تور را روی آن کار می کنیم.مرحله ی بعد برای اجرای رنگی ابتدا رنگ بدن و بعد از آن به رنگ لباس می پردازیم.

جنسیت سازی پارچه

برای رنگ بدن از مداد رنگی کرم برای پوشاندن سطح کار استفاده می کنیم و سپس سایه های بیشتری را با همان رنگ ایجاد می کنیم. در قسمت های فرورفته ی بدن مانند زیربغل، زیر بازو ها، گونه و قسمتی از گردن که سایه ی صورت آن را تیره کرده سایه های بیشتری کار می کنیم.

سپس با استفاده از مداد رنگی قهوه ای روشن قسمت هایی که با کرم سایه زده ایم را تیره تر می کنیم، برای تاکید بر تیرگی ها در قسمت هایی که سایه های بیشتری وجود دارد از مدادرنگی قهوه ای تیره تری استفاده می کنیم.

جنسیت سازی در طراحی لباس

بعد از رنگ بدن به رنگ لباس می پردازیم. برای رنگ لباس ابتدا جنسیت آن را مشخص و با توجه به آن اجرای رنگی را شروع می کنیم. جنسیت مشخص شده برای لباس در این طراحی، چرم است. برای اجرای چرم ابتدا سطح لباس با ماژیک پوشانده می شود. چین و چروک های لباس را با مداد کمرنگ روی آن می کشیم. قسمت های برجسته ی چین و چروک ها را با مداد رنگی سفید مشخص می کنیم. تیرگی ها را با مداد رنگی قهوه ای گرم روشن تیره تر می کنیم.

نوع سایه روشن در پارچه ی چرم با استفاده از لکه های رنگ و به صورت سطوح رنگی است. با مداد رنگی قرمز تیره قسمت های تیره را به زمینه ی کار نزدیک تر می کنیم تا تنالیته ایجاد شود. سپس برای نشان دادن شکست پارچه و فرورفتگی بیشتر با مداد رنگی مشکی قسمتهایی که با قهوه ای سایه روشن زده ایم را کمی تیره تر می کنیم. دقت می کنیم که تمام سایه های قهوه ای را با مشکی از بین نبریم.

جنسیت سازی چرم و تور

برای جنسیت سازی چرم در قسمت چکمه ها، ابتدا با ماژیک قرمز سطح کار پوشانده می شود. سایه های روشن با مدادرنگی سفید و تیرگی ها با مدادرنگی قرمز تیره و قهوه ای گرم روشن ایجاد می شود.

برای جنسیت سازی تور در قسمت دستکش و جواب شلواری و کلاه با مدادرنگی مشکی و در جهت فرم استوانه ای دست و پا خطوط اریب به صورت هاشور طراحی می کنیم و قسمت هایی که لازم است تیرگی بیشتری داشته باشد خطوط ضخیم تر و تیره تری ایجاد می کنیم. برای جنسیت سازی تور هایی که از رنگ بدن تیره تر هستند ، رنگ بدن یا چهره به طور کامل و بدون در نظر گرفتن تور کار می شود و در آخر جنسیت تور را روی آن اجرا می کنیم.
برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس