۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

تمبور دوزی آیات قرآن

تمبور دوزی آیات قرآن

فیلم آموزشی تمبور دوزی آیات قران. سوزن تمبور وسیله ای است که برای جواهر دوزی، سنگ دوزی، منجوق دوزی ، پولک دوزی و همچنین گلدوزی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر در مدلهایی استفاده می شود که متریال به شیوه خطی و یا ردیفی باید کار شود. از مزیت های سوزن تمبور این است که سرعت کار جهت تزیینات لباس و پارچه را بالا می برد.

برای دوختن انواع سنگ و مهره و .. با سوزن تمبور به دو روش عمل می کنند:

روش اول:

در این روش ابتدا سنگ ها یا مهره ها را داخل نخ خود رشته کنید و در زیر توری یا پارچه قراردهید، سپس یک سر نخ را از زیر توری عبور داده و با چند دوخت ابتدای کار را محکم کنید، حالا مهره ها را یکی یکی از زیر به دوخت اضافه کنید و ادامه نخ را مثل قبل دور سوزن بچرخانید. سوزن را یک دور بچرخانید و همراه نخ خارج کنید و با کمی فاصله مجددا در توری فرو کنید و مهره بعدی را اضافه کنید و بدین ترتیب تا آخرین مهره، سنگ، ملیله، منجوق و هر متریال دیگری که برای تزئین انتخاب کرده اید ادامه دهید .

روش دوم:

در این روش ابتدا نخ خود را از طریق چند دوخت محکم کنیدسپس مهره های خود را داخل سوزن کرده و یکی یکی به کار اضافه کنید، با اضافه شدن هر مهره سوزن را از سوراخ آن عبور دهید و مطابق با روش قبل زیر توری نخ را دور سوزن بچرخانید و مجددا نخ را خارج کنید، سپس مهره بعدی را اضافه کرده و سوزن را در کنار مهره فرو ببرید .

در این ویدئو با استفاده از سوزن تمبور و با سنگ های شیشه ای چند وجهی حاشیه های آیه های قرآن را که از قبل برجسته دوزی یا پردوزی شده اند، تزئین می کنند. در کل این اثر زیبای تزئینی از انواع متریال مثل منجوق، ملیله، پولک، سنگ، جواهر و سرمه استفاده شده که با استفاده از سوزن تمبور خلق آن سریعتر و آسانتر شده است.

برای استفاده از دوره آموزشی سوزن دوزی با تمبور کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس