۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

برند زارا

برند زارا

در این مقاله به معرفی برند زارا می پردازیم .زارا یک برند اسپانیایی می باشد که سومین فروشگاه زنجیره ای کفش و لباس جهان را در اختیار دارد.

   آمانسیو اورتگا در سال ۱۹۷۵ اولین فروشگاه زارا را در مرکز شهر لاکورونیا در گالیسیای اسپانیا افتتاح کرد.اورتگا، نام زوربا (Zorba ) برگرفته از فیلم کلاسیک سینمای یونان را برای برندش برگزیده بود که به دلیل وجود باری دو بلوک دورتر با همین نام، مجبور به تغییر آن به “زارا ” شد. اولین تولیدات این فروشگاه، لباس‌های ارزان‌ قیمت از طرح‌ های محبوب بود. پس از آن در سرتاسر اسپانیا شعبه‌های دیگری نیز افتتاح کرد.

برند زارا

برند زارا

   زارا محصولات خود را در دسته بندی‌های مختلفی چون پوشاک زنانه و مردانه ، کیف، کفش، لباس رسمی، لباس‌خواب، پوشاک نوزادان و کودکان و اکسسوری‌هایی مانند شال و روسری، زیورآلات، کیف پول، دستکش، چتر، عطر و اودکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی، ارائه می‌دهد.(معرفی برندهای مطرح جهان )

 این برند ترجیح می دهد به جای صرف هزینه در تبلیغات، پول خود را برای باز کردن شعبه های جدید خرج کند. عدم تبلیغات زارا، نقطه ی مقابل تبلیغات وسیع رقبای اصلی این برند مانند لوئیس ویتون است.دانیل پیتی، مدیر مد شرکت لوئیس ویتون، درباره ی زارا چنین می گوید: “زارا خلاقترین و مخربترین (برای رقبا) خرده فروشی در جهان است. شبکه ی سی ان ان نیز درباره ی زارا می گوید:” این برند یک داستان موفق اسپانیایی ” است.(بیوگرافی برند ورساچه )

برند زارا

درباره برند زارا

   درصد محصولات زارا در اسپانیا و باقی آن‌ها در پرتغال، ترکیه و مراکش تولید می‌شوند. درحالی‌که تمام تولیدات بعضی از کمپانی‌های رقیب، در کشورهای آسیایی انجام می‌شود. تولید شیک‌ترین اقلام زارا، یعنی حدود نیمی از تمام کالاها، در کارخانه‌های متعلق به این شرکت در اسپانیا، پرتغال و ترکیه؛ و دیگر محصولات ساده و روزمره (مانند تی‌شرت‌ها) به تولیدکننده‌های ارزان‌قیمت آسیایی از جمله چین، سپرده می‌شوند.

برند زارا

برند zara

   اگر طرح جدیدی در یک هفته خوب به فروش نرود، از فروشگاه‌ها جمع می شود و سفارش‌ های بیشتر آن متوقف می گردد و طرح‌ های دیگری جایگزین خواهد شد.زارا دارای طیف وسیعی از طرح‌های ساده و روزمره است که هر سال عرضه می‌شوند، اما برخی از طرح‌های شیک و به‌روز آن کمتر از چهار هفته می‌توانند در قفسه‌های فروشگاه‌ها بمانند، تا طرفداران خود را زود به زود به سر زدن دوباره تشویق کند.برند زارابرند زارا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس