۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اوریگامی

اوریگامی

با معرفی اوریگامی از آکادمی پارس خدمت شما هنردوستان عزیز هستیم. آکادمی پارس هرروز با یک مطلب آموزشی برای بالابردن سطح اطلاعات شما از دنیای هنر ومد در خدمت شما میباشد،امروز نیز شمارا با ترفند هیجان انگیز تازدن کاغذ “اوریگامی ” آشنا میکنیم. با ما همراه باشید .

اوریگامی[origami]از ترکیب دو واژه ی ژاپنیِ اورو به معنی ِتازدن و کامی به معنیِ کاغذ به وجود آمده است وآن را بیشتر یک هنر ژاپنی می شناسند ولی امروزه در نقاط مختلف جهان هنرمندانی وجود دارند که طرح های جدیدی را برای درست کردن شکل های این هنر زیبا خلق می کنند .

به طور کلی ، این طرحها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود ، که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ ادامه می‌یابد .

با استفاده از اوریگامی کاردستی های تزیینی وکاربردی متنوعی میتوان ساخت مانند اسباب بازی های کاغذی ساده ای مانند قایق وموشک یا شکل حیوانات مختلف که برای کودکان جذابیت بیشتری دارد .

اوریگامی اوریگامی اوریگامی

متناسب با چیدمان محیط نیز میتوان از گل های کاغذی استفاده کرد . اوریگامی اوریگامی

یکی از شناخته شده ترین کاردستی هایی که با استفاده از اوریگامی ساخته می شود “درنای” اوریگامی است. درنا نماد صلح شناخته شده وبراساس افسانه های قدیمیه ژاپنی با ساختن هزار درنای کاغذی،یک آرزوی فرد برآورده می شود. اوریگامی اوریگامی

وسایل موردنیاز برای ساخت اشکال:

برای ساختن شکل‌های کاغذی تنها وسیله مورداحتیاج کاغذ است. در بعضی موارد از قیچی هم استفاده می‌شود .

نوع کاغذهای مورد استفاده اوریگامی :

تمام کاغذهایی که نازک ، صاف و مقاوم باشد و در تا کردن تغییر شکل ندهد ، برای این کار مناسب است .

کاغذهای متفاوتی از قبیل کاغذ دفتر ، مجله ، بسته‌بندی ، نامه ، روغنی ، کادو و شفاف وجود دارد که هرکدام برای ساختن شکلی مناسب است .

امروزه هنرمندان وطراحان برجسته مد ولباس از اوریگامی در طراحی های خود استفاده های بسیاری میکنند. طراحان لباس با تا زدن پارچه طرح های جدید وخارق العاده ای در صنعت پوشاک ایجاد کرده اند.  در لباسهای اوت کوتور که همیشه طراحی ویژه ای طلب میکند اوریگامی به کمک طراح آمده است . مجموعه کریستین دیور با طراحی های شاهکار جان گالیانو یکی از بهترین نمونه های اریگامی است.

نمونه هایی از اوریگامی فشن :

اوریگامی اوریگامی اوریگامی

نویسنده : سحر کازانی

در بخش های بعدی با آموزش اریگامی در خدمت شما خواهیم بود . با ما همراه باشید .

لطفا مقالات و آموزش ها را با دوستانتان از طریق پنل پایین به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس