۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

انواع نخ خیاطی

در حال حاضر انواع نخ خیاطی در حال تولید و فروش هستند و هر روز نیز با فن آوری های جدید تعداد و نوع کاربرد های مختلفی پیدا می کنند در این مقاله سعی کرده ایم شما را با انواع نخ خیاطی (انواع ابزار خیاطی ) آشنا کنیم تا هنگام خرید و استفاده از اطمینان بیشتری برخوردار باشید و کارهای مطلوب تری را ارائه دهید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

انواع نخ خیاطی

نخ های پنبه ای 

    این نوع نخ ها از الیاف طبیعی پنبه(پنبه ضد میکروب رسانا ) تهیه می شوند و در انواع شانه شده و شانه نشده قابل مصرف می باشند .نخ های شانه شده مرحله ای از ریسندگی را بنام شانه کردن می گذرانند در این مرحله الیاف کوتاه و مواد اضافی بجامانده از مراحل قبلی از دسته الیاف خارج می شوندو الیاف حاصل بیشتر حالت موازی با یکدیگر را پیدا می کنند در این روش می توان نخ های ظریفی(انواع پارچه ) تهیه کرد که در دوختن پارچه های ظریف مورد استفاده قرار می گیرند در نخ های شانه نشده این مرحله کار وجود ندارد و بنابر این نخ های حاصل ضعیف تر و از یکنواختی کمتری برخوردار هستند .

انواع نخ خیاطی    نخ های پنبه ای در بازار در انواع نخ های کوک ( جهت کوک زدن ) ، نخ پرک ( جهت رویه دوزی و بسته بندی) از انواع نخ های شانه نشده و نخ های شانه شده ظریف براق که در اشکال سیگارت و یا قرقره در انواع مختلف موجود است.

نخ ابریشمی مصنوعی

   این نخ ها در طی مراحل شیمیایی از ماده شیمیایی سلولز تهیه می شوند و چون دارای ظاهری براق و یکنواخت مانند ابریشم طبیعی هستند در صنعت و تجارت بنام ابریشم مصنوعی و یا ویسکوزریون معروف هستند این نخ ها بصورت عمامه یا بوبین با تاب زیاد تهیه می شوند و برای انواع حاشیه دوزی و سایر موارد بسته به طرح از آنها استفاده می شود.

انواع نخ خیاطی

   انواع نخ های خیاطی نخ های ابریشمی که در کار گلدوزی ارائه می شوند بصورت ابریشم خام برای گلدوزی های دستی که بصورت کلاف و قرقره ارایه می شود؛و ابریشم های تابیده برای گدوزی ماشینی هستند دسته ای از آنها تاب خیلی زیاد دارند که به اسم زنجیره ای معروفند این نوع نخ ها استحکام کمی دارند.

نخ های مصنوعی 

    این نخ هادر مراحل شیمیایی خاص تهیه می شوند و به مرور از مصرف قابل توجهی برخوردار گردیده اند و به دلیل عدم محدودیت تولید و توان رقابت با نخهای طبیعی جای عمده ای در بازار بدست آورده اند . این نخ ها بصورت خالص و گاهی مخلوط با الیاف پنبه ای مورد استفاده قرار گرفته و از آنها نخ های با ظرافت های مختلف و ویژگی های متفاوت تهیه می شود در میان الیاف مصنوعی بیشتر نخ های پلی استر و یا مخلوط آن در اشکال قرقره و یا دوک به بازار عرضه می گردد و بصورت خیلی ظریف که به نخ جوراب معروف است جهت زیر کش کردن کارها یا دگمه دوزی بکار می روند .

انواع نخ خیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس