۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

انواع لایی خیاطی

انواع لایی خیاطی

در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع لایی خیاطی بپردازیم. استفاده از لایی در خیاطی (انواع ابزار خیاطی )باعث استحکام پارچه می شود. کار با لایی زیاد هم ساده نیست و اندکی صبر و دقت می خواهد .بیشتر لایی هایی که در خرازی ها موجود می باشند لایی چسب هستن که با اتو روی پارچه می چسبند. اما لایی غیر چسبی باید به پارچه دوخته شود. معمولا از این لایی برای پارچه هایی(انواع پارچه ) استفاده می کنند که تحمل گرما را ندارند.لایی ها در یقه ، جا دکمه،سر آستین(انواع آستین ) و … استفاده می شود.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

 

انواع لایی خیاطی

   در انتخاب لایی باید دقت کرد که با جنس و ضخامت پارچه هماهنگ باشد وبرابر یا کمی نازک تر از پارچه باشد. لایی ارگانزا برای لباسهای نازک بکار می رود.

لایی مویی

این لایی دو نوع است لایی ساده و چسبدار که برای لباسهای ضخیم مثل کت و پالتو استفاده میشود.

لایی سوالکا

این لایی آهار دار است و مناسب یقه (آموزش دوخت یقه ) و مچ پیراهن مردانه (دوخت پیراهن مردانه ) است.

انواع لایی خیاطی

لایی حریر

   لایی حریر مناسب پارچه های نازک و حریر است و در رنگهای مختلف در بازار موجود است.ببشترین کاربرد برای پارچه های حریر و ساتن دارد.برای لبه دوزی لباس بهترین نوع لبه دوزی محسوب میشود.

انواع لایی در خیاطی

لایی پرشین

   بهترین نوع لایی محسوب میشود که حتما باید آب کشیده شود مناسب استفاده برای کت و پالتو می باشد. در دو رنگ سفید و مشکی در بازار موجود است.

لایی فرانسه

   بهترین نوع لایی است.در دو نوع آهار دار و نرم و در دو رنگ مشکی و سفید در بازار موجود است.نوع لطیفه آن در لباسهای دکلته استفاده میشودو نوع آهار دار آن برای سجاف و یقه مانتو بکار میرود.

لایی پارچه ای ضخیم

   در دو رنگ مشکی و سفید در بازار موجو است.حتما باید قبل از استفاده اب رفت و بگیرید.مناسب استفاده در لباسهای شب و دکلته سازی میباشد و باید به راه پارچه برش زده شود.

انواع لایی خیاطی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس