۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزشگاه خیاطی و طراحی لباس هنرپارس

اموزش گام به گام خیاطی مانتو

در اموزش گام به گام خیاطی مانتو به توضیح رسم الگوی این مانتوی مجلسی می پردازیم . این مدل لباس از یک مانتوی ساده ی یقه فرنچی و یک تور تشکیل شده است . الگوی مانتو که کاملا ساده  می باشد.به خط وسط جلوی مانتو زیپ دوخته شده بنابراین لازم نیست مقداری را به عنوان روی هم گرد به خط وسط جلوی مانتو اضافه کنید .(الگوی مانتو ساده)

آموزشگاه خیاطی و طراحی لباس هنرپارس

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   برای الگوسازی تورِ پشت این لباس ابتدا قد الگوی پشت را به اندازه ی تور بلند کنید .(اموزش کشیدن الگوی مانتو ساده)سرشانه ی پشت را توسط خطی هلال به انتهای خط پهلو وصل کنید ( خط قرمز ) .از سرشانه ی جلو به اندازه ی ۸ الی ۱۰ سانتی متر بیایید پایین و خطی موازی با خط سرشانه روی الگو رسم کنید ( خط سبز ) .

آموزشگاه خیاطی و طراحی لباس هنرپارس

اموزش گام به گام خیاطی مانتو

    الگوی جلو را از خط سبز قیچی کرده و  سپس سرشانه ی جلو و پشت را به هم بچسبانید ( خطوط زرد ) .از امتداد خط سبز خطی موازی با خط قرمز روی الگوی پشت رسم کنید ( خط بنفش ) .به اندازه ی دلخواه به خط وسط پشت برای دنباله ی تور اضافه کرده ( خط صورتی ) و خط بنفش را به انتهای خط وسط پشت به صفر برسانید .

آموزشگاه خیاطی و طراحی لباس هنرپارس

آموزش گام به گام خیاطی مانتو

   خطوط آبی را از بالا تا پایین قیچی کرده و بین اونها را فضای لازم برای پیلی یک طرفه یعنی ۲ عدد ۸ سانتی متری اضافه کنید .(اموزش الگوی مانتو جلو باز)موقع اوزمان دادن بین قطعات دقت کنید که خطوط کمر و باسنِ قطعات الگو باید کاملا در امتداد هم قرار بگیرند ( خطوط صورتی ) .سپس الگو را در قسمت اوزمانهایی که دادید به صورت پیلی یک طرفه ببندید برای اینکار دایره ی صورتی را بگذارید روی دایره ی قهوه ای طوری که خطوط آبیِ کنار اوزمانها کاملا مماس با هم قرار بگیرند سپس روی خط یقه و خط لبه ی پایین الگو را با رولت بکشید بعد هم تای کاغذ را باز کنید و خط یقه و لبه ی پایین الگو را از ردِ رولت قیچی کنید .آموزشگاه خیاطی و طراحی لباس هنرپارس آموزشگاه خیاطی و طراحی لباس هنرپارس آموزشگاه خیاطی و طراحی لباس هنرپارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس