۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش دوخت دامن ترک دار با الگو

اموزش دوخت دامن ترک دار با الگو

در این مقاله اموزش دوخت دامن ترک دار با الگو را که شامل دامن ۱۲ ترک،فون ۴ ترک و ۶ ترک را در اینجا برای شما علاقه مندان ارائه می دهیم. با آموزش خیاطی آکادمی پارس همراه باشید.(آموزش دوخت دامن ترک دار)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

                                                                      آموزشگاه خیاطی کرج

 

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

 دامن ۱۲ ترک
   از الگوی اولیه دامن استفاده می کنیم و ساسون های کمر را نیز پاک می کنیم.(آموزش دوخت دامن لنگی)قسمت جلوی دامن را بر خط باسن به ۶قسمت مساوی تقسیم و عمودها را به بالا و پایین خط ادامه می دهیم.ساسون های جدید را روی خط ۱۲ سانتی که از خط کمر به پایین رسم می کنیم، می رسانیم و ۱سانت به درز پهلو ها در خط کمر اضافه می کنیم و روی ترک های قسمت پشت ، ۲عدد ساسون به عرض ۲/۵ سانت و روی ترکهای قسمت جلو دو ساسون به عرض ۱/۵ سانت می سازیم.به هر کدام از کناره های قسمت ترک در پایین دامن ۳سانت اضافه می کنیم.
اموزش دوخت دامن ترک دار با الگو

اموزش دوخت دامن ترک دار با الگو

دامن فون ۴ ترک
   یک دامن فون ۴ ترک که خط راه در وسط آن قرار دارد بهتر است در الگوی پشت و جلو (مانتو فون دار)خط باسن را مشخص نموده و نصف کنیم.درز پهلوی اصلی را روی الگوی اساس معین می کنیم و وسط خط پای دامن را مشخص می کنیم.نقطه وسط خط باسن را به وسط پای دامن وصل می کنیم.این خط خط راه پارچه است.وسط پشت و وسط جلو روی دولای باز پارچه قرار می گیرند.
اموزش دوخت دامن ترک دار با الگو

اموزش دوخت دامن ترک دار

دامن ۶ ترک
   ابتدا الگوی دامن راسته را می کشیم.خط ترک ها را در پهلوی ساسون ها مشخص می کنیم.خط ترک را در قسمت پهلوی ساسون جلو تا پایین ادامه می دهیم و یک ساسون از پشت را به داخل خط ترک منتقل می کنیم. سپس خط مشخص شده ی ترک ها را که در پهلوی ساسون ها هستند می بریم.زیپ در پهلو دوخته می شود.وسط جلو و وسط پشت روی دولای بسته قرار می گیرد. اگر به دامن فون ۶ترک احتیاج داشته باشیم به جای دامن راسته از الگوی فون استفاده می کنیم.
اموزش دوخت دامن ترک دار با الگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس