۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش خیاطی رایگان با الگو

اموزش خیاطی رایگان با الگو

در اموزش خیاطی رایگان با الگو به آموزش رسم الگوی پالتو می پردازیم . برای دوخت این مدل پالتو ابتدا پنس سرشانه را به پنس فرانسوی تبدیل می کنیم .(اموزش خیاطی مبتدی رایگان)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .خط سرشانه را امتداد دهید ( خط قرمز ) .از خط قرمز به اندازه ی ۸٫۵ سانتی متر پایین آمده ( خط سبز ) و خطی موازی با خط قرمز رسم کنید ( خط آبی).

اموزش خیاطی رایگان با الگو

دور الگوی پشت مانتو رو قیچی کنید و گوشه ی گردن پشت را طوری مماس با گوشه ی گردن جلو قرار بدهید که انتهای سرشانه ی پشت دقیقا مماس با خط آبی شود .

اموزش خیاطی رایگان با الگو

   قسمت حلقه ی یقه ی پشت و مقداری از خط وسط پشت را در امتداد خط قرمز و روی کاغذ الگوی جلو کپی کنید ( خطوط صورتی و بنفش ).از گوشه ی گردن ( نقطه ی زرد ) به اندازه ی ۲ سانتی متر روی خط قرمز به سمت راست رفته و علامت بزنید .از نقطه ی آبی به اندازه ی ۳ سانتی متر روی خط بنفش به سمت راست رفته و سپس علامت بزنید.

اموزش خیاطی رایگان با الگو اموزش خیاطی رایگان با الگو

این دو علامت را به صورت کمی هلال به همدیگر وصل کنید ( خط زرد ) .به اندازه ی بازیِ یقه از پایینِ حلقه ی گردن روی خط وسط جلو پایین آمده و علامت بزنید ( خط سبز ) .از انتهای خط زرد خطی صاف به علامتی که برای بازیِ یقه روی خط وسط جلو زده بودید بکشید ( خط سبز ) این خط خطِ شکست یقه نام دارد و حتما بعد از برشِ پارچه این خط شکست باید به وسیله ی کاربن و صابون پشت پارچه رسم شده و روی آن را کوک بزنید.

اموزش خیاطی رایگان با الگو اموزش خیاطی رایگان با الگو

آموزش خیاطی رایگان با الگو

   در این مرحله باید به نسبتِ بازی یقه روی خط شکست لقی گرفته بشود تا یقه کاملا روی بدن بخوابد .اگر بازی یقه تا روی خط سینه باشه مقدار لقی ۰٫۶ سانتی متر.اگر بازی یقه بین خط کمر و خط سینه باشه مقدار لقی ۱ الی ۱٫۵ سانتی متر و اگر بازی یقه روی خط کمر یا کمی پایین تر از اون باشه مقدار لقی ۲ الی ۳ سانتی متر است .دقت کنید که هر چقدر اندازه ی سینه ی شخص بزرگتر از حد نرمال باشد مقدار لقی یقه باید بیشتر باشد و هر چه سینه ی شخص کوچکتر از حد نرمال باشد به لقی کمتری نیاز دارد .برای این مدل یقه یه پنسِ لقی به اندازه ی ۲٫۵ سانتی متر روی خط شکست کشیده و به موازنه ی سینه به صفر برسانید ( خطوط نارنجی ) .

اموزش خیاطی رایگان با الگو

آموزش خیاطی رایگان

   در این مرحله پنس لقی باید بسته شده و به پنس فرانسوی منتقل بشود برای این کار ابتدا یکی از خطوط نارنجی را تا نقطه ی آبی قیچی کنید .خط قهوه ای را تا نقطه ی آبی قیچی کنید .خطوط نارنجی را روی هم قرار داده و به هم بچسبانید .در این زمان پنس لقی بسته شده و به پنس فرانسوی منتقل میشود .خط شکست را اصلاح کنید .

اموزش خیاطی رایگان با الگو

از نقطه ی قرمز روی خط پشت گردن به اندازه ی ۶ الی ۸ سانتی متر به سمت راست رفته و از آنجا طرح یقه را با خط کش متریک طبق مدل بکشید ( خط بنفش ) .در مرحله ی آخر از روی خطوط بنفش یه کپی بردارید . این کپی الگوی سجافِ جلوی مانتوئه که باید به صورت جدا روی پارچه برش بشود .در نهایت پنس فرانسوی را به برش عمودی یا عصایی تبدیل کنید .اموزش خیاطی رایگان با الگو اموزش خیاطی رایگان با الگو اموزش خیاطی رایگان با الگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس