۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگو خیاطی

الگو خیاطی

  در مقاله الگو خیاطی (نکات حرفه ای خیاطی )  به یکی از مباحث مهم خیاطی شناخت علائم و خطوط راستای الگو ها می پردازیم .در اینجا به بررسی راستای الگو و پارچه و همچنین نحوه انداختن الگو روی پارچه را می پردازیم .با آموزش خیاطی آکادمی پارس همراه باشید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

                                                                    آموزشگاه خیاطی کرج

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگو خیاطی

نحوه انداختن الگو روی پارچه

   برای مدل های قرینه که راست و چپ طرح یکسان هستند پارچه را باید به طول دولا کرد یعنی اینکه ترکی دو طرف پارچه روی هم قرار بگیرند بطوریکه سمت روی پارچه در داخل قرار گیرد و الگو به پشت پارچه گذاشته می شود. سپس الگو ها را بر این اساس که روی دو لای بسته قرار می گیرند و یا دو لای باز بطوریکه پرتی پارچه به حداقل برسد روی پارچه می گذارند.در مدل های غیر قرینه که سمت راست با سمت چپ متفاوت است الگو را روی یک لا ی پارچه و به رو می اندازند تا راست و چپ مدل بهم نخورد و اشتباه نشود.(آموزش الگوی بالاتنه به روش مولر )

الگو خیاطی

   در تصویرشماره ۱ طرح مورد نظر در کمر چپ و راستی است و نیاز به یک الگوی جلوی کامل داریم پس بعد از کشیدن جلوی کامل مطابق تصاویر ۲ تا ۵ جلو را مدل سازی می کنیم . و برای دامن ترکیبی از فون(مانتو فون دار ) شماره ۱ و فون غیرطبیعی انجام می دهیم در این مدل برای سجاف از تور های تزیینی استفاده می شود لذا در این جا الگوی سجاف در آورده نشده است.

الگو خیاطی

اگر نخواهیم از تور استفاده کنیم باید الگوی سجاف را هم در آورده و برای آن نیز فضایی ایجاد کنیم . تمام اطلاعات لازم برای هر قسمت راروی الگو می نویسیم و سپس روی پارچه مانندتصویر شماره ۲ قرار می دهیم.

الگو خیاطی

 در تصاویر ۳ و ۴ برش ژوزفین ( برش افقی زیر سینه) ارائه شده که مطابق تصاویر مدل سازی کرده و روی پارچه می اندازیم.

الگو خیاطی الگو خیاطی

الگو خیاطی رایگان

   تصویر شماره ۵ مدل یقه دراپه(آموزش یقه دراپه ) با آستین آبشاری است و سجاف جلو بصورت سر خود طراحی شده است اصولا یقه های دراپه سجاف سر خود هستند تا هنگام افت و ریزش یقه درزی پیدا نباشد همچنین قسمت جلو لباس باید روی دولای اریب پارچه قرار گیرد که در تصویر شماره ۶ این موضوع نشان داده شده همانطور که مشخص شده پرتی پارچه در این مدل ها زیاد است.

الگو خیاطی الگو خیاطی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس