۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگو خیاطی رایگان

  با آموزش رسم الگو خیاطی رایگان همراه ما باشید.برای این مدل پیراهن از الگوی ساده ی بدون پنس استفاده می کنیم. برای شروع کار ابتدا دو خط عمود بر هم رسم نمایید. محل تقاطع دو خط را عدد ۱ نام گذاری کرده ایم.از نقطه ی ۱ ، ۷ سانت به سمت چپ بروید و نقطه ی شماره ۳ را علامت بزنید و ۸ سانت پایین بیایید و نقطه ی ۲ را علامت بزنید. سپس این دو نقطه را بهم با یک زاویه ی قائمه وصل کنید برای رسم گردی یقه، این قسمت را که رسم کردید، مربوط به یقه ی لباس بود.حالا به سراغ اندازه های گرفته شده  بروید و عدد مربوط به قد بالاتنه ی جلو را پیدا کنید. از نقطه ی شماره ۲ به اندازه ی قد بالا تنه ی جلو ، پایین بیایید و عدد ۴ را علامت بزنید. این خط دقیقا وسط جلوی لباس است.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگو خیاطی رایگان

    طول قد بالاتنه ی جلو را نصف کنید، دقیقا وسط خط ۲-۴ علامت زده و آن را عدد ۵ در نظر بگیرید. این خط سینه می باشد. فاصله ی بین نقطه ی ۲ (گودی گردن) تا نقطه ی ۵ (خط سینه)، را نصف کرده عدد ۶ را علامت بزنید. این خط کارور جلوی لباس است. حالا خط ۳ تا b در بالا را نصف کرده و از وسط آن یک خط افقی رسم کنید.در این مرحله وسیله ی خط کش ، اندازه ی سرشانه را از نقطه ی ۳ تا جایی که برسد روی خط قرمز رنگ علامت زده و آن را ۷ شماره گذاری کنید.(دامن دنباله دار با الگو)
الگو خیاطی رایگان

الگوی خیاطی رایگان

   حالا باید اندازه ی کارور جلو را تقسیم بر دو کنید و عدد به دست آمده را از نقطه ی ۶ به سمت چپ رفته و نقطه ی ۸ را علامت بزنید.سپس اندازه ی دور سینه را تقسیم بر چهار کنید، عدد بدست آمده را از نقطه ی ۵ به سمت چپ رفته و نقطه ی ۹ را علامت بزنید.و بعد اندازه ی دور کمر را تقسیم بر چهار کرده، عدد به دست آمده را از نقطه ی ۴ به سمت چپ رفته و نقطه ی ۱۰ را علامت گذاری کنید.حالا مدلسازی را شروع می کنیم.

اول روی الگوی جلو و پشت که بصورت کامل رسم شده اند، یقه را طبق عکس باز و به صورت گرد طراحی می کنیم.(پیراهن ریون کوتاه)

الگوی خیاطی رایگان

   حلقه آستین را ۵ قسمت کرده و از یک پنجم بالایی به زیر بغل در طرف مقابل وصل می کنیم و از یک پنجم پایینی به وسط کمر.

و از وسط کمر هلال به یک چهارم خط باسن روی الگوی جلو و بعد هم تا پایین امتداد میدهیم.

حالا الگوی پشت را که بصورت کامل رسم کردم، می گذاریم در پهلوی راست الگوی جلو و به همین ترتیب الگوی پشت را هم طراحی می کنیم.

بعد تکه ها برش می خورند مانند شکل زیر.

حالا دو خط پهلویی که با فلش مشخص کرده ایم را کنار هم قرار میدهیم.

از پهلو که مشخص کرده بودیم کنار هم قرار دادیم.برای اینکه بهتر متوجه شوید دو تکه ی پشت و جلو که در عکس مشکی رنگ می باشند را مشخص کرده ایم .

زیپ لباس را از پهلو و از این قسمت میدوزیم که با فلش مشخص شده است.(آموزش دوخت زیپ مخفی)

این مقدار بلندی به خودتان بستگی دارد حتی می توانید دنباله را حذف کنید.

در آخر هم الگوی پیراهن ماکسی به شکل زیر خواهد در آمد.(پیراهن مجلسی زنانه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس