۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی یقه غیر قرینه پنس فرانسوی و برش هلالی در جلو + ویدئو

سلام همراهان آکادمی هنر پارس، امروز براتون آموزشی آماده کردیم پر از آیتم های جدید، برش هلالی در کارور جلو یقه غیر قرینه و پنس فرانسوی، با ما همراه باشید.برای مدلسازی یقه غیر قرینه لازم که ما الگوی جلو رو از خط وسط جلو به همدیگه بچسبونیم.

 

الگوی یقه غیر قرینه

برای مدلسازی الگوهارو می چسبونیم به همدیگه که ما اصطلاحا یک جلوی باز یا یک جلوی کامل داریم، یقه رو از خط وسط جلو به سمت راست میریم به اندازه ای که روی هم بیاد یا فاصلمون بیاد روی الگوی بعدی، اینجا ما تقریبا وسط یقه رو اندازه می زنیم خط رو عمود می کنیم تا پایین، قد لباس رو هم کنترل می کنیم یعنی الگو رو از همان اول به اندازه ای که می خوایم باید بکشیم، بعد از اینکه این کار رو کیردیم دور الگو رو قیچی می کنیم و پنس سرشانه رو منتقل می کنیم به پنس فرانسوی.

برش الگوی یقه

بعد از اینکه الگو رو برش زدیم از خط کم 1 الی 2 سانتیمتر میایم بالا و علامت می زنیم و بعد این دوتا نقطه ها رو به مرکز سینه وصل می کنیم و این خط رو قیچی می کنیم که اصطلاحا به این پنس میگن پنس فرانسوی و بعد پنس سرشانه رو می بندیم، بعد از اینکه پنس سرشانه رو بستیم، سرشانه ها رو 1 سانتیمتر میایم پایین و قیچی می کنیم که این قسمت میشه دور ریز کار.

یقه فرانسوی

 

رسم الگو به همراه برش هلالی

باید الگومون رو از خط وسط یقه ای که کشیدیم جدا کنیم اما قبل ای اینکه جدا کنیم چون در مدلمون یک برش روی کارور یا روی خط سینه داریم، یک برش هلالی، اول برش رو میدیم بعدا الگوها رو جدا می کنیم، برای انجام این برش شما خط سرشانه رو می تونید از وسط علامت بزنید، وسط سرشانه رو پیدا می کنیم که ما برش رو تا خط سینه میاریم یعنی از خط سینه برش رو هلال می کنیم و بهترین کار برای قرینه شدن کار اینه که از خط وسط جلو الگو رو تا می کنیم چون کار هلال است.

برش الگو

ممکنه قرینه نباشه اگر از دو طرف بخوایم بکشیم و بعد برش رو قیچی می کنیم، الان برش ما جدا شده و از خط صورتی که کشیدیم الگو رو برش می زنیم فقط یک موضوعی که هست همیشه روی الگو بنویسید چون الگومون باز و کامل است روی پارچه یک لا باید بریده بشه پس حتما روی پارچه الگو می نویسید روی پارچه که موقع برش اشتباه نشه و الگوها رو از هم جدا می کنیم بعد از اینکه جدا کردیم ما باید روی سمت راست الگومون جادکمه بزنیم که سمت راست میاد روی سمت چپ الگو.

روی الگو رو کاغذ می چسبونیم برای گذاشتن جادکمه، 2 سانتیمتر جادکمه میذاریم بعد از اینکه جادکمه رو گذاشتیم، سجاف رو هم طراحی می کنیم که بعد از روی سجاف کپی میشه، برای اینجور مدل ها سجاف بهتره که سرخود باشه ولی چون در این مدلی که امروز آموزش میبینید در این قسمت جادکمه چین دارید پس سجاف باید جدا بشه.

از خط جادکمه 4 سانتیمتر داخل کار و سجاف رو طراحی می کنیم سجاف رو که طراحی کردیم بعد یک کاغذ میذاریم روش و ازش کپی می گیریم، برای سمت چپ الگو دیگه جادکمه نیاز نداریم فقط جادوخت میذاریم که می تونیم روی پارچه انجامش بدیم.

حالا میریم سراغ یقه، می تونستید قبل اینکه آنرا هم طراحی کنید برای این مدل، بازی یقه از خط وسط جلو رو 3 سانتیمتر گرفتیم، از سمت سرشانه ها 5/1 سانتیمتر که ما یقه رو به این شکل طراحی می کنیم که حتی برای یقه همونطور که مثل برش آموزش دیدید می تونید تا کنید و برش رو قیچی کنید. مدلی که امروز برای آموزش در نظر گرفتیم مدل یقه کرواتی است پس الان فقط روی الگو یقه رو باز می کنیم بعد میریم سراغ کراوات که جداگانه آموزش میبیند.

یقه پشت

تغییری که در الگو پشت میدیم فقط بازی یقه است یعنی ما یقه جلو رو 5/1 سانتیمتر از سرشانه آزاد کردیم و از سرشانه پشت هم دقیقا همان قدر آزاد می کنیم، از خط وسط پشت هم 5/1 سانتیمتر آزاد می کنیم و یقه رو دوباره از نو طراحی می کنیم.

در الگوی جلومون ما الگوها رو روی پارچه را یک لا پهن می کنیم ولی الگوی پشت رو روی پارچه دولا میذاریم. ممنون که با ما همراه بودید، اگر این آموزش براتون مفید بود الگوهاتون رو آماده کنید تا در فیلم های آموزشی بعدی روش های دوخت رو بهتون آموزش بدیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس