۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی پیراهن مجلسی دخترانه

الگوی پیراهن مجلسی دخترانه

در مقاله ی الگوی پیراهن مجلسی دخترانه آموزش این پیراهن زیبا را شرح می دهیم . برای آماده سازی الگوی ابتدا باید الگوی جلو را کامل کشیده و قد آن را به دلخواه اضافه کنید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگو

الگوی پیراهن مجلسی دخترانه

   در لبه پیراهن از هر طرف ۲سانت داخل شوید و به خط باسن وصل کرده و طراحی را ترمیم می کنیم.(آموزش دوخت پیراهن مجلسی دخترانه)  در زیر حلقه از خط سینه ۳_۲سانت بالا می رویم.از سرشانه سمت راست ۳_۲سانت داخل شده و طراحی اولیه یقه را انجام می دهیم که باید بعد از بسته شدن پنس سرشانه اصلاح شود.حالا پنس لقی حلقه را رسم می کنیم.

الگوی پیراهن مجلسی دخترانه

الگوی پیراهن مجلسی دخترانه

   پنس سرشانه و پنس لقی حلقه را بسته و طراحی یقه را ترمیم می کنیم.به علت کوچک بودن الگو پنس لقی حلقه بسته نشده.پنس های لقی یقه را رسم می کنیم. (عکس شماره ۲)

نکته ۱: همه این مراحل دقیقا برای پشت نیز اعمال می شود.این لباس در وسط پشت یا پهلوی سمت راست عکس زیپ دارد. (محل زیپ دلخواه)

نکته ۲: پهنای سرشانه پشت و جلو باید هم اندازه و محل هر دوسرشانه دقیقا در یک قسمت سرشانه باشد.

نکته ۳: در قسمت پشت نیز باید لقی یقه گرفته شود.

الگوی پیراهن مجلسی دخترانه

مدل پیراهن مجلسی دخترانه

   اضافات الگو را قیچی کرده و پنس سرشانه را به حالت برش سرشانه قیچی کرده و پنس زیر سینه را خالی می کنیم. (عکس شماره ۳)پنسهای لقی یقه را قبل از انتقال دادن الگو روی پارچه باید ببندیم.(انتقال پنس سرشانه)نکته: موقع انتقال الگوها روی پارچه لطفا دقت کنید که سرشانه پشت و جلو در یک سمت مدل باشد.

الگوی پیراهن مجلسی دخترانه

برای حریر روی پیراهن مجلسی پنس سرشانه را سه برابر می کنیم ؛ یعنی به اندازه پنس از سمت راست و چپ پنس خارج شده و به نوک سینه وصل می کنیم.

الگوی پیراهن مجلسی دخترانه

پنس سرشانه را بسته و‌پنس زیر سینه را خالی می کنیم.یعنی: انتقال پنس سرشانه به پنس زیر سینه

الگوی پیراهن مجلسی دخترانه

مدل پیراهن مجلسی دخترانه جدید

   کاغذ را به صورت کله قندی تا کرده و پهلوی الگوی بالاتنه را روی قسمت دولایه گذاشته و در روی این خط از زیر بغل (نقطهA) به اندازه درز پهلوی پیراهن زیر حریر به اضافه ۳۰سانت را علامت می زنیم. (نقطه B)در قسمت دولای باز کاغذ از نقطه C(ابتدای سرشانه) ، اندازه قد پیراهن زیر حریر( از سرشانه تا لبه)را منهای ۱۵_۱۰سانت کرده و علامت می زنیم. (نقطه D)خط سرشانه را که موقع بستن پنس سرشانه حالت شکسته پیدا کرده ترمیم می کنیم.

الگوی پیراهن مجلسی دخترانه

الگوی لباس مجلسی دخترانه

   نقاط B و D را به صورت کمی هلال و نقاط Cو D رابه هم وصل کرده والگو کامل می شود .(عکس شماره۷) و باید اضافات آن قیچی شود.می توانید این کار را به صورت مستقیم روی پارچه حریر انجام دهید.(آموزش دوخت لباس حریر)کمر لباس که از حریر می باشد از اریب پارچه استفاده شده که به پهنای حدود ۲۰سانت و طول دور کمر به اضافه حق دوخت که بعد از چرخکاری طول و بر گردانندن درز در وسط قسمت زیری قرار گرفته و دو طرف عرض کمر در محل زیپ لای درز می رود …

    این کمر را می توان از زیر کار در چند جا بست زد ولی در قسمتی که لباس حریر دارد باید حالت آزاد داشته باشد و بهم وصل نباشند.برای حریر از پایه لبه دوزی استفاده شده و برای یقه لباس اصلی می توان در صورت تمایل سجاف تهیه کرد ویا از نوار اریب به جای سجاف استفاده کرد.الگوی پیراهن مجلسی دخترانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس