۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی دامن تمام پیلی

الگوی دامن تمام پیلی

با آموزش الگو دامن تمام پیلی توسط آکادمی پارس در خدمتتون هستیم. برای الگوسازی دامن تمام پیلی , روی کاغذ الگو از گوشه ی کاغذ 3/1 کمر منهای 1CM را پرگاری مانند پایین آمده علامت می زنیم و از نقطه ی شروع به همان اندازه به صورت پرگاری دور تا دور کمر را علامت میزنیم . سپس قد دامن به اضافه ی 3/1 دور کمر منهای 1CM را جمع میبندیم و از همان نقطه ی شروع به پایین علامت می زنیم و به صورت نیم دایره قد دامن را به مرکزیت نقطه ی شروع علامت گذاری می کنیم . مثلثی بالا به صورت دو ردیف می باشد.

الگوی دامن تمام پیلی

الگوی دامن تمام پیلی

سپس کمر دامن را به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنیم و به خط پهلوهای دامن (به هر دو طرف) کاغذ اضافه می کنیم و به خط پهلوهای دامن به هر دو طرف اوزمان cm12 – 6 در بالا وcm 14 – 8 در پایین می چسبانیم برای اینکه کارمان راحت تر باشد قطعات را شماره گذاری شده را با قیچی جدا می کنیم.

الگوی دامن تمام پیلی

الگوی دامن تمام پیلی دار

داخل هر کدام اوزمان های cm8 – 6 می دهیم . بعد از اتمام کار الگوی دامن را روی پارچه می اندازیم .هر دو طرف دولای باز به صورت دو کلوش برش می خورد که فقط پهلوهای دامن درز دارد قسمت پشت و پیش دامن روی دولای بسته می باشد .

الگوی دامن تمام کلوش پیلی دار

بعد از برش قسمت های اوزمان دار را چرت می زنیم و به یک طرف به صورت خوابیده در قسمت کمر بسته می شود . در این نوع دامن قبل از دوخت کمر دامن , کمری دامن را حتما از لایی نرم استفاده کرده و با اتو کش کاری را انجام می دهیم و بعد آن را به کمر دامن وصل می کنیم , چون دامن از بیراه برش می خورد کمر به صورت موج دار نایستد .

از پارچه هایی استفاده می کنیم که نه خیلی خشک و نه خیلی ریزش دار باشد , که هم پیلی ها و هم خرج دامن به صورت چین پیلی دیده شود .

الگوی دامن تمام پیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس