۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی اماده لباس بچه گانه

الگوی اماده لباس بچه گانه

در این مقاله به آموزش الگوی اماده لباس بچه گانه می پردازیم. این لباس یک سرهمی برای نوزادان می باشد . با آموزش خیاطی آکادمی پارس همراه باشید.الگوی لباس سرهمی بچه گانه

الگو بچه گانه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگوی جلو

   الگوی جلوی شلوار را براساس خط راستای پارچه (۰-۳) با کناره ی کاغذ الگو موازی قرار یدهید .پیلی کمر شلوار (۰-۱۷) را حذف کنید.از نقاط ۱۰و۱۱ خط کمر به اندازه ی دلخواه در این مدل (۴-۵ سانتی متر )به سمت بالا گونیا کرده ، نقاط ۴۰ و ۴۱ به دست می آید .

الگوی اماده لباس بچه گانه

   روی نقاط ۴۰ و ۴۱ خط راهنمای اتصال بالاتنه به شلوار را رسم کنید.الگوی جلوی بالاتنه را مماس با خط مرکزی جلو در امتداد خط فاق شلوار قرار گیرد.از نقطه ی ۴۲ روی خط راهنمای باسن شلوار به اندازه ی مورد نظر ، در این مدل (۱٫۵-۲ سانتی متر) به سمت بیرون الگو علامت زده تا نقطه ۴۳ به دست آید.نقاط ۳۳ ، ۴۳ ، ۱۳ را به وسیله ی خط کش پهلو رسم کرده ، خط پهلوی جدید سرهمی به دست می آید.

    الگوی اماده لباس بچه گانه

الگوی اماده لباس بچه

الگوی پشت

   الگوی پشت را مانند قسمت جلو ترسیم کنید.(آموزش دوخت سرهمی نوزادی)گودی فاق شلوار (۶-۳۰) را کم کرده دوباره خط فاق را رسم کنید.خط ۲۴-۴۴  = ۵الی ۴ سانتی متر .خط ۲۵-۴۵  = ۵الی ۴ سانتی متر.خط ۲۴-۴۴  = در این مدل ۲الی ۱٫۵ سانتی متر.خط جدید پهلوی پشت  = ۳۷-۴۷-۲۶

الگوی اماده لباس بچه گانه

دگمه خور سجاف قسمت چپ الگو

   از نقطه ۱۷ روی خط مرکزی جلو به اندازه ی بلندی سجاف و دگمه خور پایین آمده  نقطه ۵۱ به دست می آید.روی قسمت چپ الگوی جلو از نقاط ۱۷ و ۵۱ خط مرکزی جلو به اندازه ی دگمه خور (اندازه آن بستگی به مدل دارد.) گونیا کرده بیرون آمده نقاط ۵۲ و ۵۳ به دست می آید.

الگوی آماده لباس بچه گانه

   از نقاط ۱۷ و ۵۱ روی خط مرکزی جلو به اندازه ی دگمه خور به اضافه ی ۱٫۵-۱ سانتی متر گونیا کرده داخل شده نقاط ۵۵ و ۵۴ به دست می آید.خط تای دگمه خور را باز کرده تکه ی سجاف سرخود (قسمت چپ الگو) به دست می آید.

الگوی اماده لباس بچه گانه

سجاف سرخود قسمت راست الگو

   دوباره از روی الگوی جلو از نقطه ´۱۷ روی خط مرکزی جلو به اندازه ی ۵۱-۱۷ پایین آمده نقطه ی ´۵۱ به دست می آید.از نقاط ´۱۷ و ´۵۱ روی خط مرکزی جلو به اندازه ی پهنای سجاف قسمت چپ داخل شده نقاط ۵۷ و ۵۶ به دست می آید.خط مرکزی جلو ´۱۷-´۵۱ را تا کرده خطوط ´۵۱-۵۷-۵۶-´۱۷ را رولت کنید.خط تا در مرکز جلو را باز کرده تکه ی سجاف سر خود (قسمت راست الگو) ´۵۶-´۱۷-´۵۱-۵۷´ به دست می آید.

الگوی اماده لباس بچه گانه

الگو اماده لباس بچه گانه

سجاف و دگمه خور داخل پا سجاف سرهمی الگوی جلو

   دو عدد الگوی جلوی سرهمی را در نقطه ی ۵۰ با یکدیگر مماس کنید.از نقاط ۱۴ و ۱۴´ به اندازه ی پهنای سجاف (در اینجا ۲-۲٫۵ سانتی متر ) داخل الگو شده نقاط به دست آید.نقاط ۵۸ و ۵۹ را به یکدیگر وصل کنید.خطوط ۱۴-۵۹-۵۸-´۱۴ را رولت کنید.این نوع سجاف یک عدد و یک لا برش زده می شود.الگوی اماده لباس بچه گانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس